• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • AnnaGreta 378
    katja1 skrev 2014-01-16 12:03:24 följande:
    Weasley kan jag få bli din vän? 😍
    Samma här! Vilka finfina kläder! Var kommer det söta igelkottstyget ifrån?
  • Sommarnatt10

En liten undran. Jag köpte ett hemligt klädpaket från jny. Vilket innebär en massa nya tyger o ännu ett paket med tyger är på väg. Tvättar ni alla tyger innan ni syr??

När jag sydde bokstäverna så tvättade jag inte innan men om man nu ska börja sy kläder... Vad tror/tycker ni ska jag tvätta då??

• mylady
    Sommarnatt10 skrev 2014-01-17 07:27:21 följande:

En liten undran. Jag köpte ett hemligt klädpaket från jny. Vilket innebär en massa nya tyger o ännu ett paket med tyger är på väg. Tvättar ni alla tyger innan ni syr??

När jag sydde bokstäverna så tvättade jag inte innan men om man nu ska börja sy kläder... Vad tror/tycker ni ska jag tvätta då??

Tvätta alltid! Annars kan de bli dåliga när du tvättar plaggen sen. Tygerna kan krympa olika o sömmarna blir fel.

Jag tvättar alltid det jag köper innan jag lägger undan det i mitt tygskåp. Då vet jag att det är färdigt att användas :)
  • Sommarnatt10
    mylady skrev 2014-01-17 07:31:42 följande:
    Tvätta alltid! Annars kan de bli dåliga när du tvättar plaggen sen. Tygerna kan krympa olika o sömmarna blir fel.

Jag tvättar alltid det jag köper innan jag lägger undan det i mitt tygskåp. Då vet jag att det är färdigt att användas :)
    Då är det bara att sätta igång o tvätta då :)
  • Mamma Tintis
    Sommarnatt10 skrev 2014-01-17 07:27:21 följande:

Ville bara säga tack för att du nämnde tygpaket från jny! Jag har länge funderat på hur man börjar när man vill börja sy barnkläder. Ett tygpaket är ju perfekt! Jag har börjat prenumerera på ottobre så jag har haft mönster men inget tyg! Beställde just 3kg tygpaket, så snart har jag både mönster och tyg!
  • Sommarnatt10
    Mamma Tintis skrev 2014-01-17 09:44:33 följande:

Ville bara säga tack för att du nämnde tygpaket från jny! Jag har länge funderat på hur man börjar när man vill börja sy barnkläder. Ett tygpaket är ju perfekt! Jag har börjat prenumerera på ottobre så jag har haft mönster men inget tyg! Beställde just 3kg tygpaket, så snart har jag både mönster och tyg! smile1.gif
    Jag har varit i samma sits. Man vill ju ha lite olika tyger att börja med... Har letat runt massor efter tygpaket o tillslut hittade jag jny. Blev så nöjd!!! Jättefina tyger o jag upplevde att det var rätt mycket av varje (fast det skiljer säkert en hel del) Ångra nästan att jag inte beställde ett större paket, men det får bli en annan gång...
  • waris

Är det det hemliga paketet man ska beställa? :) har ni blivit nöjda?

• Sommarnatt10
    waris skrev 2014-01-17 11:09:57 följande:

Är det det hemliga paketet man ska beställa? :) har ni blivit nöjda?

Jag köpte det hemliga paketet o blev jätte nöjd. 3kg o jag fick fyra stjärntyger, två olika blå nyanser med vit stjärna, ett lila med svarta stjärnor, o ett multifärgat. Fick ett lila med multifärgade dinosaurier, ett svart molntyg, ett ljusblått kanintyg. Hade jag kunnat ändra nått hade jag velat ha lite större färg variation... det var väldigt mycket blå nyanser. Men jag är som sagt nöjd!!
  • Mamma Tintis
    Sommarnatt10 skrev 2014-01-17 14:29:24 följande:
    Jag köpte det hemliga paketet o blev jätte nöjd. 3kg o jag fick fyra stjärntyger, två olika blå nyanser med vit stjärna, ett lila med svarta stjärnor, o ett multifärgat. Fick ett lila med multifärgade dinosaurier, ett svart molntyg, ett ljusblått kanintyg. Hade jag kunnat ändra nått hade jag velat ha lite större färg variation... det var väldigt mycket blå nyanser. Men jag är som sagt nöjd!!

Jag tänkte lite så att jag har både en dotter och en son, så för mig gör det inte så mycket om det är mycket blått eller rosa. Bäst hade ju varit om man kunde välja flick/pojkpaket eller mixat. Jag beställde idag och har redan fått bekräftelsemail att paketet är skickat! Spännande!
Svar på tråden Syjunta för gravida!