• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • tulip79
    sötare skrev 2014-02-26 13:10:23 följande:
    Vet precis hur du ska göra i mitt huvud men kan inte riktigt förklara det 
    Du får jättegärna försöka förklara! Jag kanske kan förstå hur du tänker, även om det skulle bli rörigt när du skriver ner det. Snälla
  • Stormorsan
    tulip79 skrev 2014-02-26 12:51:24 följande:
    Har köpt mönster på en klänning som jag tänkte göra om till amningsklänning. Problemet är att jag tidigare bara sytt små bebiskläder och inte vet hur man syr vuxenkläder. Någon som vet hur man gör när man har olika storlekar på de olika måtten? Jag har L över bysten, XL över midja och rygg samt M över höfterna. Se bild nedan. Tacksam för tips om hur jag ska gå till väga.

Är det Onion 2035? Jag hade tagit L på överdelarna och XL på nederdelarna. Det blir lite rynk under bysten om du skall passa ihop de två eller så får du snedda in underdelen så att den passar med överdelen. Förläng gärna bystdelen då den är lite kort (on den är Onionmönstret) så att sömmen inte hamnar mitt på brösten.
  • tulip79
    Stormorsan skrev 2014-02-26 15:48:36 följande:

Är det Onion 2035? Jag hade tagit L på överdelarna och XL på nederdelarna. Det blir lite rynk under bysten om du skall passa ihop de två eller så får du snedda in underdelen så att den passar med överdelen. Förläng gärna bystdelen då den är lite kort (on den är Onionmönstret) så att sömmen inte hamnar mitt på brösten.
    Jo det stämmer, det är Onion 2035. Har börjat rita av mönsterdelarna, tänkte inte på att förlänga bystdelen, måste göra det! Många tack för dina tips!
  • Claudia gbg

Hej! Tidigare i tråden har det funnits nån dom sytt en filt som man lägger i babyskyddet. Med hål för bältena. Förstår ni vad jag menar?

Är det ngn här som sytt en sådan o som har tips på vad man kan tänka på, fallgropar och så. Länk till mönster?

• Sommarnatt10
    Claudia gbg skrev 2014-02-26 22:13:29 följande:

Hej! Tidigare i tråden har det funnits nån dom sytt en filt som man lägger i babyskyddet. Med hål för bältena. Förstår ni vad jag menar?

Är det ngn här som sytt en sådan o som har tips på vad man kan tänka på, fallgropar och så. Länk till mönster?

Jag har använt mig av denna...

idasmirakel.vimedbarn.se/category/sy-din-egen-babywrap/

..men ändrade hålen till bältet, beror ju på vad man har för bälte...
  • Claudia gbg

Åh, ännu bättre på svenska! Tänker mig en ofodrad nu. Det är ju inte svinkallt nu heller... Då blir det att åka till SOS o shoppa tyger!

• Sommarnatt10
    Claudia gbg skrev 2014-02-27 19:50:01 följande:

Åh, ännu bättre på svenska! Tänker mig en ofodrad nu. Det är ju inte svinkallt nu heller... Då blir det att åka till SOS o shoppa tyger! smile1.gif

Jag sydde min i trikåtyg o det rekommenderar jag inte, det var svårt att få det riktigt bra!

Tänkte oxå sy en "sommarvariant"
  • Claudia gbg

Kan tänka mig att det blir sladdrigt och svårt att sy i trikå. Tänkte köpa fleece till ena sidan. Blir det inte för styvt med vanligt vävt tyg? Typ lakansväv?

Svar på tråden Syjunta för gravida!