• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Sommarnatt10
    Claudia gbg skrev 2014-02-28 10:00:13 följande:

Kan tänka mig att det blir sladdrigt och svårt att sy i trikå. Tänkte köpa fleece till ena sidan. Blir det inte för styvt med vanligt vävt tyg? Typ lakansväv?

Jag har fleece och trikå i min, trikån drar sig väldigt lätt, men med många nålar och lågt pressafotstryck samt sy väldigt långsamt så gick det.

Det mönster jag följde hade bomullstyg o fleece...vet inte hur det blir!
  • Minttu

Här är en bild på babynestet jag har sytt. Ser ut som svarta stjärnor och detaljer men de är mörkblåa. Första grejen jag sytt på flera år, enklare och mycket roligare än jag trott:)

• Minttu

Slänger in en bild på ett par babybyxor och en kjol till storasyster också :)

Har aldrig sytt kläder eller i trikåtyg förut men fick mersmak!

• Fröken K

Här kommer ett färskt babynest! Vi är bara i v 15 ännu så det kommer att få vänta på sin ägare ett tag till Nästa projekt är att klä ett spjälskydd i samma tyg, risken är väl att man vill sätta ihop sängen och bädda när det är klart

• Lillisen
    Claudia gbg skrev 2014-02-26 22:13:29 följande:
    Hej! Tidigare i tråden har det funnits nån dom sytt en filt som man lägger i babyskyddet. Med hål för bältena. Förstår ni vad jag menar?
    Är det ngn här som sytt en sådan o som har tips på vad man kan tänka på, fallgropar och så. Länk till mönster?
    Jag sydde min babywrapp av fleece och vävt tygg, tycker inte det blev styvt utan mysigt Glad

• Claudia gbg

Så fina babywraps ni har gjort! Ny har jag köpt fleece till ett bomullstyg jag har. Får väl se hur det blir. Har inget babyskydd än så kommer inte att kunna göra hålen... Funderar på om fleecen ska vara närmast bebis eller inte...?

• Lillisen
    Claudia gbg skrev 2014-03-02 21:29:14 följande:
    Så fina babywraps ni har gjort! Ny har jag köpt fleece till ett bomullstyg jag har. Får väl se hur det blir. Har inget babyskydd än så kommer inte att kunna göra hålen... Funderar på om fleecen ska vara närmast bebis eller inte...?

Jag vändsydde mitt så man kan ha båda sidor mot bebis
  • Sommarnatt10
    Lillisen skrev 2014-03-02 22:01:51 följande:

Jag vändsydde mitt så man kan ha båda sidor mot bebis
    Det gjorde jag oxå... Men kör fleece mot bebis...
  • Defeateris

Slänger ut en snabb fråga då jag inte hinner kolla bakåt i tråden.. Om man ska sy ett par muddbyxor, storlek 50-56 - hur mycket muddtyg behöver man?

Svar på tråden Syjunta för gravida!