• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • Sofisen

Håller tummarna för er tjejer!!! Så glad för er skull...

Fick iallafall en glad nyhet igår mitt i all skit, ska få vara gudmor åt bästa vännens bebis... <3
    Kunde nog inte valt en bättre dag att berätta på, även om det mest blev av en slump när jag ville läsa i hennes gravidbok just igår. Hon ville berätta det innan jag läste det hon redan skrivit i boken...
    Det är ju ett par månader kvar...

Hur som helst...
    Nån som vet hur lång tid det tar innan hormonerna går ur koppen???
    Surt att gå och vara öm i brösten när man är så lessen för att det sket sig... Man blir ju liksom påmind hela tiden...

Kram till er...

• Sofisen
    Mami längtan skrev 2011-09-29 16:09:01 följande:
    En kvart efter mitt senaste inlägg ringde vår läkare från RMC i Linköping och talade om att inget ägg blev befruktat... Det var som att få ett riktigt slag i ansiktet... Just nu känns det som ett stort öppet sår i hjärtat, är så ledsnaGråter Spermakvalitén och äggen var av god kvalité, så det känns jättekonstigt. Läkaren ska ringa imorgon förmiddag igen.

Lycka till alla ni andra, håller tummarna!!!
    Vännen... Jag kan ju ärligt säja att jag vet hur du känner dig...
    Världen rasar samman...

Massor med kramar till er... Hjärta
  • Hjärtefröjd
    Mami längtan skrev 2011-09-29 16:15:36 följande:
    Ska göra ICSI i dec. Någon som har erfarenhet. Är det högre chans att misslyckas än vid IVF???
    Om äggen inte blir befruktade vid IVF så ökar chansen att de blir det vid ICSI. Däremot ökar ju tyvärr inte chansen att bli gravid...
  • Sofisen
    Ska göra ICSI i dec. Någon som har erfarenhet. Är det högre chans att misslyckas än vid IVF???
    Jag googlade på det innan vi fick vårt besked igår och chansen att det blir befruktat verkade större (med iaf våra lata spermier) men sen var det samma ungefär...
    Det som var var väl att de inte gjort det så länge och därför inte hade så mycket efterforskning på bebisarna...

Kram
  • Belleella
    Mami längtan skrev 2011-09-29 16:09:01 följande:
    En kvart efter mitt senaste inlägg ringde vår läkare från RMC i Linköping och talade om att inget ägg blev befruktat... Det var som att få ett riktigt slag i ansiktet... Just nu känns det som ett stort öppet sår i hjärtat, är så ledsnaGråter Spermakvalitén och äggen var av god kvalité, så det känns jättekonstigt. Läkaren ska ringa imorgon förmiddag igen.

Lycka till alla ni andra, håller tummarna!!!
    Hjärta Kramar till dig mami längtan! 
  • Julia82

Mami Längtan, åh vad jag känner med dej!! Och igår gnällde jag och var deppig för att vi bara fick ett embryo... Pinsamt nu kan jag lova!!

Hoppas Icsi fungerar för er istället!!!

Massa kramar till dej

• lillamillan

Förstår hur du känner dig. Vårt andra försök resulterade att ett ägg blev befruktat med det slutade dela sig ganska omgånede så det blev inte något ET den gången. Vi fick besked ca 1 timme innan vi skulle vara på kliniken och kändes förfärligt och det går inte att beskiva sorgen man känner.

Vi gör alltid ICSI då det inte finns tillräckligt med spermier för att kunna göra vanlig IVF. Då sticker de in en spermie i ägget men det betyder inte att ägget blir befruktat. Sperminen måste kunna befrukta ägget själv. Men har man inte fått befruktade ägg vid vanlig IVF så ökar ju chansen att de blir befruktade då spermien fått hjälp in i ägget, ibland är det ju det som är problemet. Men som andra skrivit så ökar inte chansen att bli gravid.
  • Mami längtan

TACK för alla vänliga och fina ord, det går rakt in i hjärtat och värmer!!!
    Usch vilken hemsk dag efter allt vi har gått igenom. Men jag tänker ändå att en del har det betydligt värre. Det här är ju bara vår första IVF. Hur mycket kan man stå ut med egentligen? Orättvist det känns då!

Tack ännu en gång!

• Jordgubbe1

Hej alla gulliga tjejer!

Vill ge er lite hopp efter en tuff dag. Idag plussade jag efter 6 ICSI-försök och 1 FET, fryst embryo som jag fick tillbaka. Helt otroligt, jag kan fortfarande inte fatta det.

Vi står i adoptionsköer och hade i princip gett upp allt, det är ingen lek att genomgå 5 IVF:er utan ett enda till frysen. Men, plötsligt händer det. I våras lyckades vi frysa 1 embryo, och det är den rackaren som nu blivit ett plus.

Vill med detta ger er hopp om att det faktiskt kan gå om man är lite envis.

Stor kram, hoppas detta blir en riktig plus-tråd snart!

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011