Vi som ska göra IVF hösten 2011
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
Lycka till nu, hoppas du får ett starkt och fint litet embryo nu :)
Nu har i alla fall Uppsala ringt och mina värden var lite höga så från och med igår fick jag inte ta någon mer spruta med Puregon. Jag ska bara fortsätta spraya som vanligt.
På söndag klockan 20:30 ska jag ta min sista spray och vid 21:00 ska jag ta Ovitrelle-sprutan.
Det innebär att på tisdag klockan 08:00 ska jag vara i Uppsala.
Så det är lite spännande att det ska gå bra.
Jag harinte heller hört nått om vatten!?
Till mig sa dom att man inte ska kissa nån timme innan insättningen för det går lättare om man har en fylld urinblåsa. Därför var jag extra duktig och gick på toa sista gången strax efter kl 11. Skulle göra insättningen 14.45, men när jag kom in i rummet och fick byta om till sjukhus-utstyrseln så berättade dom att läkaren var försenad. Inte så kul att höra just då när jag var kissnödig som attan. Men det gick bra :) Så, drick gärna vatten eller håll er nån timme innan!
Lycka till allihop!!
Ja vatten ska man dricka om man är överstimulerad.
Igelkott: hur länge har ni försökt o hur många IVF har ni gjort? Vi håller på med vårt sista landstingsfinansierade nu och jag funderar om vi ska bekosta några försök själva har verkligen ingen aning:(
Nu är vi hemma. Av 7 ägg befruktades 6 st och bara ett klarade sig. När vi kom sa läkaren att den var lite långsam och inte riktigt hade delat sig i fyra celler men precis innan insättningen så berättade lab att den hade delat sig. Blir lite nojig att det inte är bra men hoppas att det ska hålla hel vägen
När det gäller vattnet så skulle jag vara kissenödig och dricka mycket 1 timma innan sa dom
JoB: åh vad spännande :) Grattis till dit ET, nu är det två spännande veckor att vänta
Shit va dum jag var idag... Gick på en mässa i stan, där det fanns olika spå-damer. Såklart kunde jag inte låta bli utan lät en kvinna spå om min framtid. Kändes som att det mesta var helt taget ur tomma intet. Om jobb, man och karriär stämde det inte.. Men hon såg att jag skulle göra ett ingrepp till våren och såg ingen graviditet för mig innan dess :( Blev såklart ledsen, även om jag inte tror att det hon sa stämde. Haha, får skylla mig själv. Idiotiskt att spå sig nu, men jag hade hoppats på att få höra att allt skulle gå bra och att jag kunde vänta mig ett mirakel ;)