Vi som ska göra IVF hösten 2011
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
Hej tjejer! Jag hänger gärna med här inne. Jag och min man har tagit en paus i ivf-svängen men det börjar nu dra ihop sig till 3e och sista omgången.
Vi skulle kört igång med ivf3 nu augusti men vi ändrade till september innan sommaren och nu under sommaren har vi ändrat till ytterligare en månad senare så i oktober kör vi igång.
det har vart en riktigt tuff tid för oss rent psykiskt och sista FET vi gjorde så gick musten ur oss och vi har nu tagit en paus sen i mars då vi kände att vi inte orkar mer utan vill ägna oss åt varandra och ha en skön sommar utan att behöva tänka och stressa över ivf och allt vad det betyder....
är ni alla nya inom ivf?
Jag ska försöka hämta ut mitt imorgon, sista sprayen, sprutan och medicinen som går med sprutan. Jag hoppas på att det finns på Apoteket att hämta. Enligt Apoteket ska det inte ta mer än ett par dagar att få hem om de inte har det i lager i sitt butiksförråd.
Ljusgläntan3030 - tack för ditt kloka råd, att fokusera på nuet och ta det som det kommer. Min sambo säger detsamma och även om vi har lika stor förhoppning om att det äntligen kommer bli en graviditet så känner man sig lite ensam emellanåt med allt det här. Kanske inte är så konstigt eftersom man styr och ställer med sin kropp för att få ordning på hormonerna. När ska du börja spraya? Har du något ÄP inplanerat?
Så spännande att du kör igång med hormonbehandling nu i aug.Hoppas vi kan följas åt för går allt som planerat med mig och mina värden så kommer jag ha ägguttag vecka 38 så då kan det vara kul om vi följs åt hur det går med allt
Justan - börjar spraya i slutet av augusti men inte fått datum på äp ännu.. Dudå??
Bullen79 - välkommen hit! låter som ni haft det kämpigt.. Hoppas att det kommer att gå bättre i höst!!
Bubblan79 - ojdå skrev fel ;) hur kom det sig att du blev överstimulerad tror du? Började du med för hög dos?
Justan - håller med dig...
Hoppar gärna oxå in här om det är ok =)
Jag och min sambo har precis påbörjat vårt 1:a IVF försök efter att jag har förlorat båda mina äggledare.
Jag började spraya med Suprecur igår den 27/7 och planerat ägguttag är i vecka 35 på Sahlgrenska.
Är lite nervös inför allt det här och det är hela tiden många frågor och tankar i huvudet men vi får försöka tänka positivt
men alltid skönt att kunna dela sina tankar och känslor med människor i samma sits =)