• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • Hjärtefröjd

Vi ska göra FET efter sommaren, efter vår första misslyckade IVF i maj.

Håller tummarna för att vi lyckas i höst någongång!

• Mrs Igelkott

Jag är nervös men på något sätt taggad! Kommer sprystarta i mitten av september. Har aldrig provat IVF tidigare. Vi är oförklarat ofrivilligt barnlösa.

• snixa

Hej allihop. Hakar på den här tråden. Vi har ett avbrutet (jag blev överstimulerad), och ett fullföljt men misslyckat IVF bakom oss (blödning på testdagen). Vi sätter nu vårt hopp till de tre eskimåer (femdagars blastocyster) vi har i frysen. Förhoppningsvis kommer vi igång igen i slutet av augusti. 

• ljusgläntan3030

Hej på er.. Var på ivf samtal i våras och vi ska starta med långa metoden nu i augusti. Jättenervös för att det inte ska fungera och för att bli överstimulerad. Samtidigt så förväntansfull att kanske äntligen bli gravid. Vi har försökt bli gravida i två år...

Hoppas vi alla nu får detta att lyckas!!

• Mrs Igelkott

Ja lycka till allihopa!
    Snixa: Skönt att ni har några eskimoer att prova!
    Ljusgläntan: Hoppas att du (och vi andra =)) inte mår så dåligt under nedreglering/hormobehandling. Vi skall också göra den långa metoden. Vi har försök i 2,5 år. Vore så fantastistk om det skulle lyckas...

• Colourful

Det löste sig äntligen med medicinen. Sahlgrenska hade glömt att skicka den...och Apoteket visste inte vad de pratade om. Men i morgon ska det finnas så att jag kan gå dit, hoppas jag. Börjar spraya om någon vecka bara. :)

• ljusgläntan3030

Igelkott - ja nu är det vår allas tur här att lyckas!! :)

Imorgon ska jag hämta ut medicinerna... Känns att det närmar sig då.

• babylängtan01

Så kul och spännande att vi är några stycken som börjar ungefär samtidigt.Hoppas vi kan följas åt här i denna tråden och återkomma med info om hur det går.Inte många veckor kvar för oss alla nu juSkrattandeLycka till allihop!!

• snixa
    Colourful skrev 2011-07-21 21:12:46 följande:
    Det löste sig äntligen med medicinen. Sahlgrenska hade glömt att skicka den...och Apoteket visste inte vad de pratade om. Men i morgon ska det finnas så att jag kan gå dit, hoppas jag. Börjar spraya om någon vecka bara. :)
    Spännande! Du verkar vara först ut men tydligen är det flera stycken i den här tråden som börjar nu i augusti. Det ska bli kul att följa er alla. Jag håller tummar och tår för att det här ska bli en riktig Plus-tråd som kan övergå i en Gravid-tråd så småningom. 

Lycka till allihop! Skrattande 
  • pco
    Colourful skrev 2011-07-16 17:06:39 följande:
    Idag skulle jag hämta ut min medicin...men när jag visar leg så säger de att jag inte är ansluten och att det då inte ligger några recept på mig. Ingen har sagt något om att man måste vara ansluten, jag har inte fått några mediciner skickade förut ju! Vad gör jag nu då?! Sahlgrenska är ju stängt, så jag kan ju inte få något recept och jag ska börja spraya om drygt två veckor!
    vaddå ansluten? har inte det tidigare, men jag har vart i nästan samma situation som dig tidigare då det inte heller fanns något recept på mig o sahlgrenska va då oxå stängt.  J ag gick till gyn o berättade allt o d kollade min journal och sätta då in recept på mig, så gå till din gynmottagning så löser det sig nog :)

btw..får jag hoppa in här? Jag har 1 försök bakom mig med misslyckande ET och FET. Nu e vi inne i karusellen igen o ska göra ICSI nr 2, jag är på spraydag 4 idag. Jag har som namnet följer PCO och min sambo har nedsatta spermiekvalité. Vi har även 3 misslyckade pregoförsök bakom oss.
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011