Vi som ska göra IVF hösten 2011
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
Hej! Jag gör er gärna sällskap här i tråden. Min man och jag har försökt bli med barn i snart ett och ett halvt år, utan ens minsta antydan till plus... I våras gjorde vi en utredning, men de hittade inga fel på nån av oss. Vi fick rådet att fortsätta försöka på egen hand över sommaren. Idag kom min mens igen och vi orkar inte vänta längre. Imorgon ringer jag kliniken och ber att få påbörja behandling! Vi kommer att gå privat och hoppas komma igång så snart som möjligt. Så skönt att FL finns så man har nånstans att prata av sig! Har gråtit floder det senaste året, hoppas det vänder nu!
hej!
kommer förmodligen bli provrör för oss i höst med.
Känns tungt, ätit massa pergotime kurer men ingenting hjälper=(
Det är mig det är fel på, har ingen ÄL,
pratade med min barnmorska i veckan då sa hon att vi skulle testa en till dubbelkur, fungera inte den skulle hon skicka remiss till Göteborg,
att få sprutor var tydligen ej så vanligt, hon trodde inte jag skulle få det.
Jag och min man har försökt i snart 3år=(
Just nu går jag och väntar på mensen är BIM + 5, och igår fick jag en liten blödning men de försvann lika snabbt som de kom, nu är det precis som vanligt igen.
förra kuren så var mensen försenad i 6dagar, men då fick jag ingen blödning som jag fått nu.
Någon som vet varför man får så?
Oj blev lite långt, men skulle nog kunna skriva en hel novell om detta här.
Tack så snäll du är.Hoppas verkligen det.Dags för mig att lämna nya prover imorgon,och svaren kommer på onsdag!Shit jag e sååå nervös över vad läkaren kommer säga när han ringer!:-S
Vadå inte så vanligt med sprutor? Det får väl de allra flesta, låter det som. Om två dagar börjar jag spraya. Känns nervöst efter att ha läst om vanliga biverkningar.
Hej
Får man vara med här?
Vi gjorde första IVF i oktober förra året. Det tog sig direkt men vi var tyvärr tvunga att avbryta i v 17 då fostret bar på kromosomavikelser. Det var extremt jobbigt men i mars gjort vi första FET som inte luckadess. Sen skulle vi göra ett nytt FET i maj men det gick inte alls. Slemhinnan ville inte växa och vi bestämde oss för att ta sommaruppehåll.
Dags igen nu i höst 4 frysiar kvar. Känns både bra och lite jobbigt. Mår skit av mediciner men det kommer ju något gott av det. Till slut :)
Har en äggledare bara efter ett utomkved i juni förra året är 36 år. Lite strul med ägglossning. Därav IVF.