• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • Lindis1974

Börjar jobba i morgon. RPC öppnar på
    Måndag igen. Hoppas då får sätta i gång på en gång och göra FET. Såg just en liten bebismage på grannen. Nummer tre. Känns overkligt att folk verkligen kan bli gravida ;)

• Colourful

Har semester i tre veckor, som tur är. Men jag är orolig över sprayen efter att ha läst alla biverkningar. Hoppas att det inte förstör semestern osv.

• niotillfem
    Fjärilsviol skrev 2011-08-01 11:26:16 följande:
    Nån mer som börjat jobba idag? Det går trögt för mig. Min kropp är på jobbet men jag tänker på om mitt puregonrecept kommit med posten, hur jag ska be min chef om ledigt, undrar om jag kommer må dåligt av hormonerna, om det kommer lyckas. Nån som har samma problem?
    Jag känner igen mig! Jag har också börjat jobba idag och har svårt med koncentrationen. Och inte blir det bättre av att jag funderar på att söka nytt jobb...

Vi fick bokat en tid för behandlingsstart och ska träffa läkaren den 31 augusti. Då är jag på dag 3 i cykeln om mensen kommer i tid nästa gång. Det innebär att vi får vänta ännu en cykel innan vi kan sätta igång med sprutorna. Jag hoppas vi får göra korta metoden, för jag vill helst ta så lite hormoner som möjligt. Vi ska iväg på ett bröllop utomlands första helgen i september, så på sätt och vis är det skönt att vi inte hinner komma igång innan dess.

Ni som gjort IVF tidigare, hur reagerade ni på spray och/eller sprutor?
  • Lindis1974

Inte heller sprayat. Fick inga biverkningar av sprutor.

• niotillfem
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-01 14:09:50 följande:
    Niotillfem: Jag har inte sprayat, bara sprutat, men det kände jag inte av alls.
    Vad skönt! Man hör ju så mycket om biverkningar och överstimulering och jag vet inte vad... Hoppas det går lika smärtfritt för mig.

Just nu försöker jag ta in och smälta det faktum att vi inte lyckats på egen hand och ska behöva gå igenom hela proceduren. Det känns så orättvist! Om vi bara visste vad det är som gör att det inte går...  Tänk om jag dricker för mycket (inte så att jag nånsin super mig full, men det har blivit många glas vin under semestern), tänk om det beror på min övervikt (har ett BMI på ca 26, så såå illa är det inte), tänk om det är nåt fel på äggledare/livmoder/spermier som de inte såg på utredningen? Man hinner bli lite knäpp på den här resan!
  • ljusgläntan3030

Niotillfem - får ni välja om ni vill köra lång eller kort behandling? Här är det standard lång kur nämligen, inget vi fick välja emellan,

Fjärilsviol - har du tänkt ta ledigt när det är dags för ÄP? Jag läste här på fl nånstans att det var ok att sjukskriva sig då men det kanske inte stämmer...

Håller med dig om att tankarna är mest om behandlingen. Jag funderar på om man ska berätta det för nån annan på jobbet med...

• Mammafröken

Jag och min man har oxå en IVF-resa framför oss i höst. I Malmö ska vi gå. Fick IVF-skolefilmen hemskickad förra veckan och väntar på att få starta...Glad

• niotillfem

Jag vet inte om vi kommer att få välja vilken metod det blir. Men vi går privat, så då borde det vara större valfrihet tycker jag... Vi får helt enkelt vänta och se vad läkaren tycker. Vi skulle få lite papper med information hemskickade snart, då kanske det klarnar.

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011