• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • ljusgläntan3030

Bubblan79 - usch vad hemskt, vad olika det verkar vara, en del får inga biverkningar medans som du inte tål det alls.
    Men då kör du spruta istället för spray numera?

Välkommen kjameme!

• Belleella

Hej igen allihopa! Fick min mens alldeles nyss, så nu börjar jag min nedräkning. Men är det någon som vet om man räknar idag som dag ett, eller är imorgon som dag ett är? Hoppas ni förstår vad jag menar.

• Belleella

Känns verligen skönt att det finns flera som går igenom samma sak som en själv. Tacka gud? för internet, hehe. Blir lätt att man känner sig lite ensam annars. Visst man har ju sina vänner, men igen av dom har eller går igenom ivf, så det är inte samma, blir mest att det är en själv som får sitta och svara på frågor, i stället för att få prata av sig. Hoppad att allt kommer att gå bra för dig, vet inte om jag kanske oxå gör det v 38 som dig i stället för v 39 som planerat, för idag och mensen, en vecka tidigare än planerat. Ska ringa på måndag till ivf avd.

• Belleella

Blev lite konstigt här ni men sista inlägget var svar till babylängtan01 :)

• bubblan79
    ljusgläntan3030 skrev 2011-07-28 21:54:49 följande:
    Bubblan79 - usch vad hemskt, vad olika det verkar vara, en del får inga biverkningar medans som du inte tål det alls.
    Men då kör du spruta istället för spray numera?

Välkommen kjameme!
    ja tänk va olika det kan vara.. man förstår ju verkligen att läkarna har svåra val att göra i sånna här viktiga behandlingar.. här kan det ju gå precis hur som helst.

ja jag kör numera korta metoden och  får en extra spruta istället för sprejen och jag börjar spruta  med den när jag sprutat med gonal-f i 4 dagar
    (¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    Belleella skrev 2011-07-29 17:58:35 följande:
    Hej igen allihopa! Fick min mens alldeles nyss, så nu börjar jag min nedräkning. Men är det någon som vet om man räknar idag som dag ett, eller är imorgon som dag ett är? Hoppas ni förstår vad jag menar.
    den dagen man får mensen räknas som dag 1
  • Fjärilsviol

Hej alla! Är det OK att jag hoppar in fast det är syskonförsök? Vi fick vårt första barn -06 på IVF/ICSI-försök nummer två (som också blev en ganska otäck överstimulering). Då hade vi 5 år av ofrivillig barnlöshet, utredningar, behandlingar och väntan bakom oss. Vår barnlöshet är oförklarad. Planerar att börja spruta (korta metoden) runt den 20/8 och beräknat ÄP i v 35, vi ska till Falun (samma som sist).

• bubblan79

hej självklart är du välkommen.. kul att ni lyckades efter 5 år.. hur gick er förra ivf.. fick ni många insättningar, eller till frysen?

• pco
    babylängtan01 skrev 2011-07-26 20:34:06 följande:
    Förstår dig till hundra procent.Jag känner likadant med allt vi gått igenom.Varit en lång resa hittills och ännu är den inte slut.Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå vägen för oss alla här!Vi får vara starka,kämpa vidare!!!

Prolaktin är ett hormon som utsöndras i hjärnan,hypofysen.Det är nödvändigt för b.la mjölkproduktionen i brösten för ammande kvinnor.Mitt ligger lite högt och är det på tok för högt kan man i värsta fall bli infertil.Äter nu medicin för att dra ner mina värden och har gjort det ett bra tag.Mår inget vidare av medicinen och nu ska jag lämna nya prover igen nästa vecka.Hoppas så innerligt att dem är helt återställda så vi kan köra igång med ivf.Är dem inte bra lär det dröja flera månader till ivf blir aktuellt för oss.Så jag börjar bli nervös nu,så mkt som står på spel känns det som...   
    ja vi här inne ska verkligen kämpa! Och det känns tryggt tycker jag att man har någon som man kan prata med som går igenom samma sak. Även om jag kan prata med min syster som lyssnar o allt, men ändå jag vet ju att hon ändå inte riktigt förstår i och med att hon inte gått igenom detta själv.

okej då förstår jag, men nu jäklar ska dina värden bli bra!! :) Håller tummar o tår! 
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011