• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ofeigur

Hej!

En fråga..  Hur gör ni med lunch när ni är hemma? Äter ni matlåda sen dagen innan eller lagar ni lunch varje dag?
    Det är så lätt att bara ta fil eller macka tycker jag. Ibland hinner jag inte äns äta haha Kul att höra hur ni gör.

• hugger i sten

Jag har som sagt bara varit hemma själv denna vecka, men då har det blivit gröt till lunch. Blir väl mer lagad lunch måndagar och fredagar när stortjejen också är hemma. 

• MammaJennii
    Idag var vi på BVC, hon är 9 v 5 d hon väger 5660  g, 59 cm!
    Märker verkligen hur mycket hon växer så underbart :)
    Hon ler och pratar ganska mycket så härligt att vakna av ljudet när hon ligger och jollrar..
    Hon har tröttnat på att ligga ner nu, hon vill sitta eller stå upp numera :) Nyfiken tös.
    Hon är så stark i nacken.
    Min BM tog alltid sin hand bakom Carmas huvud varje gång när vi var där. Så irriterande tycker jag, typ oj akta hennes nacke, Men jag höll ju alltid koll på hennes huvud och hon är så stark så idag satt hon upp i mitt knä och jag var så nöjd att hon inte gör så längre..

Ang lunch så finns det ganska sällan över mat från gårdagen för min sambo har matlåda till jobbet, så antingen middagen dagen innan eller så lagar jag något eller en macka bara när jag inte orkar/hinner. Eller när jag går på promenad så slinker jag in på grillen =)
  • hjärterum

Vi har också varit på bvc får jag väl tillägga här med då o inte bara i växalistan: 2månaderskontroll med vägning gick bra: - Ja, hon ser ju ialla fall ut att må bra! sa läkaren innan han gjorde kontrollen. 6400g, 60.5cm.

Vi äter oftast ett mellanmål till än en lunch här ibland t.ex smörgås, ägg, flingor, fil, yoghurt, musli, gröt, panpizza, pannkakor/plättar/våfflor sedan blir det ju varm mat/middag då sambon kommer hem från jobbet om dagarna.Det tycker jag är bra ialla fall...Vill helst inte själv ha mat på mat...Har försökt få barnen att äta mat från gårdagen men det vill de ej ha utan mellis ska det va!Ibland äter lilla gossen lunchmat då som sagt.
    Vi /de äter då jag hämtat från dagis strax efter 11 då, sen då 2a gossen hämtats runt 12.15 så därefter- han får ju mat på skolan så mera mat vill han inte ha direkt då.
    Helgerna kan se annorlunda ut.

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • acinna

Här varierar det om det blir lagad mat till lunch eller till kvällsmat, beroende på hur sambon jobbar. Han kör buss, så det skiljer en del i hans tider, så gott som aldrig två dagar med samma tider...

• monni
    FridaKarin skrev 2011-09-15 09:52:13 följande:
    Har vi samma man? HAHA nä då. Men det låter precis som min. Förutom rom då. Min ska på golf resa till skåne och spela fyra dagar. Han har spelat väldigt många rundor golf och har träffat vänner. 

Blir du lite irriterad på detta? Det blir jag. Jag är glad för hans skull men vill att han ska tänka att jag med  kanske vill göra något själv. Det verkar som att han inte ens kommer på tanken. 
    Lite irriterad blir jag att han ser till att få sin egentid men inte tänker på att jag kanske oxå vill ha egentid. Visst det r skoj att han får spela golf o umgås med vänner men ja då? Han tror nog att jag tycker det är underbart att vara hemma o ta hand om våra barn (vilket jag oxå gör) men att jag då inte har ngt behov av egentid... Även fast stora tjejen är på dagis så r det ju inte egentid när lillabebisen tar min tid. Man kopplar ju aldrig av, knappt ens när charlie sover. Bara att få gå ut o sätta sig på trappen och slippa behöva lyssna efter barnens rop "mamma".

han berättade desuttom idag att han ska bort med jobbet på övernattning till tranås i slutet av oktober.. Roligt för honom men när kommer jag SJÄLV få åka bort på en övernattning???? Kommer ta igen det som tusan när jag sluttat amma. Då ska jag åka iväg o dricka vin o sova borta.
  • Larsson2006

Jaha... Hur FAN gör man nu då? Ramlade ner från en hög stege rätt ner på ett betonggolv. Är helt mörbultad. Hur tar man då hand om bebisen?

• FridaKarin
    monni skrev 2011-09-15 19:20:45 följande:
    Lite irriterad blir jag att han ser till att få sin egentid men inte tänker på att jag kanske oxå vill ha egentid. Visst det r skoj att han får spela golf o umgås med vänner men ja då? Han tror nog att jag tycker det är underbart att vara hemma o ta hand om våra barn (vilket jag oxå gör) men att jag då inte har ngt behov av egentid... Även fast stora tjejen är på dagis så r det ju inte egentid när lillabebisen tar min tid. Man kopplar ju aldrig av, knappt ens när charlie sover. Bara att få gå ut o sätta sig på trappen och slippa behöva lyssna efter barnens rop "mamma".

han berättade desuttom idag att han ska bort med jobbet på övernattning till tranås i slutet av oktober.. Roligt för honom men när kommer jag SJÄLV få åka bort på en övernattning???? Kommer ta igen det som tusan när jag sluttat amma. Då ska jag åka iväg o dricka vin o sova borta.
    Jag funderar på att säga till sambon att jag har bokat en resa till grekland med tjejkompisarna. SÅ får vi se hur han reagerar. Han åker ju bort hela tiden, Så varför skulle inte jag kunna göra det? 

Haha han skulle nog få panik :) Haha tur att jag inte vill åka bort från Vidar. Han är ju så liten. Det enda jag vill är några timmar någon gång ibland.

Igår gick jag och hämtade bilen. Och jag kom på mig själv att jag gick och njöt av att få vara lite själv ( i 2 minuter) men det räckte. :) 
  • FridaKarin

MAT :  Jag är oftast inte så hungrig om dagarna. Jag äter oftast pulversoppa :) Kokar lite vatten och häller i påsen. Så smidigt. Och det finns så goda sorter :) Min favorit är broccoli och ost :)

• amisej

Här lagas de nya maträtter varje dag. Till lunch o middag. Har dock slarvat m frukosten som va min viktigaste måltid innan. Men tycker de e så tråkigt o äta själv.
    Så väntar alltid på mannen vid 12 så vi äter lunch tillsammans. Sen lagar jag till nått annat lagom tills han kommer hem vid 4 o maten äter vi vid 5 snoret.
    Efter 6 äter vi inget, ifall vi känner hunger ta vi äpple, banan el en macka bara.

För mig e det inte jobbigt o laga utan de e värre att hitta på vad man ska göra för nå maträtt ush

Svar på tråden Juni/Juli mammor...