• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • kattaaa
    hugger i sten skrev 2011-09-14 21:55:19 följande:
    Thea har fått navelbråck, ett stort bråck. Läkaren hade aldrig sett ett så stort bråck, men det hade bvc-sköterskan.  Så jag är inte så orolig, men det ser otäckt ut, hoppas det försvinner snart.
    Min flicka har oxå navelbråck. Dock inget stor men ändå ser det kusligt ut då mina två andra barn inte hade det.
    °° ♥Bell 2oo7-o8-2o °° ♥Melvin 2oo9-1o-o7 °° ♥Nova 2o11-o7-17 °° kattaaa.blogg.se °°
  • timena

Tycker också det är mysigt att vara hemma med Lillkillen men känner också att jag kan bli lite uttråkad ibland. Min kille vaknar jätte ofta på nätterna och vill ligga och snutta vilket gör att man vissa dagar är riktigt sliten, har massa jag vill göra men har liksom ingen ork. Jag hoppas det kommer vända snart, är glad bara jag kunde få 4 h sömn i sträck. Känns som ett önsketänkande just nu. Sov gott alla trötta mammor, hoppas vi har riktigt snälla barn i natt ;)

• Larsson2006

Har varit på bvc idag. Nu är han 7v och väger 5110g och är 59,5cm. Han kunde tydligen sånt som han inte skulle kunna förns vid 3-4 månader och bvc sköterskan sa att det var antagligen därför han blev så grinig på eftermiddagen kvällen nu. För mycket att bearbeta. Jag höll för ögonen när jag la honom inför kvällen och från att han tokgrina åh sprattla när jag lagt ner honom tills att han somna så tog det 3minuter. Hoppas detta funkar imorgon också. (ta i trä).

Hans navel läkte helt typ bara 2 dagar efter att den lossnat och det gjorde den när han var ca 1v.

Vi har också börjat fundera på dop. Hur skall ni göra med gudföräldrar?

Var även till barnmorskan idag på efterkontroll. Hon berättade att allt såg bra ut och att det var bara att skaffa nästa när vi kände att vi orkade med. Vi har nämligen sagt att vi vill ha rätt så nära mellan dom då det är så för oss och våra "favoritsyskon". Nu gäller det bara att bestämma hur nära. Vi har bestämt att vi skall bestämma efter att jag fått första mensen. Har hört den kan dröja. Är det nån som fått sin än?

• Ppilla

Dop ska vi ha nästa helg. Blir sambons bror som blir gudförälder. Främst för att mina syskon redan engagerar sig så mycket så vi tyckte han behövde en push. Och det har hjälpt.
    Hade prästen över här igår och planerade. Blir två psalmer. Tryggare kan ingen vara och en psalm som hade Idas sommarvisa som melodi. Nät vi går in och ut så ska de gåtfulla folket spelas. Då sambon spelar gitarr o jag sjunger och vi mer än gärna slipper läsa något osv ska vi spela något själv också. Troligtvis du är allt med Sonja Aldén.

• FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2011-09-15 03:15:10 följande:
    Var även till barnmorskan idag på efterkontroll. Hon berättade att allt såg bra ut och att det var bara att skaffa nästa när vi kände att vi orkade med. Vi har nämligen sagt att vi vill ha rätt så nära mellan dom då det är så för oss och våra "favoritsyskon". Nu gäller det bara att bestämma hur nära. Vi har bestämt att vi skall bestämma efter att jag fått första mensen. Har hört den kan dröja. Är det nån som fått sin än?
    Jag fick min mens efter 1.5 månad. Men jag ammar inte så det är nog därför. 
  • Larsson2006

Vi fick aldrig till ammandet så jag pumpade men slutade med det när han var 5v.

Är lite gruvsam över att börja gråta på dopet. Har blivit sjukt gråtmild nu. Tror det beror till mycket på att jag inte sovit en hel natt sen jag blev gravid (trött).

• monni

åh, jag längtar oxå efter egentid. Att få åka hemifrån utan något barn eller man. Trääfa någon vän och ta ett glas vin!! Har två barn och man är redo att ta han dom dem 24h om dygnet. Mannen har varit iväg till stockholm med övernattning, spelat ett antal golfrundor och springer regelbundet, samt ska iväg till rom om två helger.. Dessutom får han ju egentid när han är på jobbet...

• FridaKarin
    monni skrev 2011-09-15 09:04:34 följande:
    åh, jag längtar oxå efter egentid. Att få åka hemifrån utan något barn eller man. Trääfa någon vän och ta ett glas vin!! Har två barn och man är redo att ta han dom dem 24h om dygnet. Mannen har varit iväg till stockholm med övernattning, spelat ett antal golfrundor och springer regelbundet, samt ska iväg till rom om två helger.. Dessutom får han ju egentid när han är på jobbet...
    Har vi samma man? HAHA nä då. Men det låter precis som min. Förutom rom då. Min ska på golf resa till skåne och spela fyra dagar. Han har spelat väldigt många rundor golf och har träffat vänner. 

Blir du lite irriterad på detta? Det blir jag. Jag är glad för hans skull men vill att han ska tänka att jag med  kanske vill göra något själv. Det verkar som att han inte ens kommer på tanken. 
  • acinna

Vi planerar också dopet. Datum och kyrka är klar, precis som dopklänningen som jag sydde i februari. Skönt att jag var förutseende, för nu hade jag inte orkat!!!
    Håller för fullt på med inbjudningskorten och tackkorten, och sambon ska boka tid med prästen för samtal och planering. Är trots allt bara en månad kvar...

Min man ger mig egentid, han har tagit Ella medan jag varit iväg med musikkåren och spelat. Han har tom tagit med henne till gymmet eller på promenad för att jag ska få vila eller bara bläddra i en tidning!

• hugger i sten

Vi ska ha dop på söndag, det mesta är fixat, bara tårtan kvar. Min kompis gör underbart vackra och goda tårtor, men tyvärr är hon på bröllop på lördag så vi får baka vår egna tårta. Dopklänningen är från sambons sida och hans mamma ska brodera in namnet på den. 

Jag är så trött idag, förstår inte vaarför. Jag har fått sova bra, men sambon började jobba i tisdags efter en lång och härlig sommar så det är säkert därför jag är tröttare. Lilltjejen sover hela tiden nu, är nog inne i en växtperiod. Hon väger 6280g och är 59cm lång, så det är våran lilla knubbis. Syrran vägde 4970g och var 59,3cm när hon var 2mån. Men det är så skönt att amningen funkar. Jag är så glad för varje dag det gör det. Det gick ju bra att ge ersättning, men det är smidigare med amningen. Och så skkönt att slippa oroa sig för att hon inte går upp som hon ska.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...