• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • hjärterum

Dopet och festen blev jättelyckat/d iag för Emily Meya Tina Joline Hjärta  -Skönt att ha det avklarat, nu är man trött efter att ha hållt igång i nästan 2 dygn med matlagning och förberedelser!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • FridaKarin

Vi kokar vatten innan vi går och lägger oss. Och det vattnet använder vi hela dagen efter. Ställer in det i kylen och sedan blandar jag en flaska som jag värmer i micron. Jätte smidigt. 

• Ppilla

Har vatten på termos på natten och när vu åker iväg. Övrigt så kokar vi inte vattnet då vi inte har egen brunn. Utan använder då en flaskvärmare.

• Larsson2006

E de bara vår lilla groda som får olja för magen? Han har varit hård och gasig. Det spelar ingen roll vilken sort vi gett honom. Vågar inte sluta på oljan är så redd den tokhårda magen ska komma tillbaka. Han skrek rett ut när han skulle till åh även om man rörde hans mage. Nu e de bra konsistens men han tar som inte i åh tryckee ut det. Är nog rädd de ska göra on kanske. Han gråter åh flaxar när det är dax. Då vill han ha sällskap och hällst att man håller i hans ben. Vete tusan vad man ska göra... Hoppas han börjar göra som andra barn snart. Jag låter han hålla på bäst han orkar själv men om det inte kommer regelbundet så känns det som jag inte kan neka honom sällskap.

• Ppilla

Gav maja allt semper olja minifom i början. Dock bara minifomen som hjälpte för henne och den har vi snart inte tagit på 3 veckor.

I morgon är det vaccination som gäller om än två veckor sent tack vare dop och blåsröntgen. Hoppas hon inte mår för dåligt efteråt

• FridaKarin

Vi ger minifom och det har hjälpt oss. Har inte vågat sluta men det är stor skillnad på Vidar nu. Tror att hans mage är bra utan minifom också men vi kör ett tag till. Ska rådfråga med BVC..

Vi ska vaccinera nästa vecka. Så jobbigt att de flesta blir sjuka efter sprutan. 

• Ofeigur

Vi ska också vaccinera nästa vecka. Då är lillfisen 3 månader på dagen=)  Måste inhandla alvedon ifall hon blir dålig. Sonen reagerade inte alls  över ngr vaccineringar. Men det är ju olika. Men man kan ju hoppas att det inte blir så.   

Vad  händer i veckan då? Är det några som går på öf eller babysim kanske?  Eller är ni bara hemma och har det bra=)

På onsdag så är det träff med Västerås fika mammorna och torsdag en släktdag med besök av moster hos mamma och vi tar med mormor och morfar till lillesyster som precis har fått en liten kusin till Indra.  Kul för det är bara två månader mellan dom. Och båda är tjejer=) 

• FridaKarin

Jag och Vidar går på babysång på torsdagar. De andra vardagarna myser vi hemma, går ut och går eller umgås med min närmaste vän och hennes son melker som är född i februari. 

Och på helgerna är det mys med pappa också :) 

• acinna

Idag var första föräldragruppen, och så ska vi gå till tygaffären och titta.
    Imorgon ska vi åka och handla kläder till dopet, köpa ny bilbarnstol och träffa prästen inför dopet (och jag ska åka och spela med musikkåren på kvällen)
    Onsdag händer inget...
    Torsdag ska jag förhoppningsvis röntga mina höfter, och vårt troll ska röntga om sitt huvud. Förhoppningsvis så hinner vi till öppna förskolan också...
    Fredag har vi inget inbokat, liksom till helgen.

Varför klumpar allt ihop sig samma vecka? 

• timena

Denna veckan är det lugnt och skönt efter dopet i lördags och efter att haft huset fullt hela helgen. Dopet gick jätte bra och alla var nöjda, massa fina presenter fick han också =)
    Vi går till ÖF på onsdagar, babaymassagen är precis slut och i morgon släpper de nya platser till babaysim så då ska jag boka det. Sen är det sångstund på fredagar.

Denna veckan har jag inte mina stora barn så jag ska bara ta det lugnt och inte göra mycket =) Tycker alltid vi har fullt upp och vi har hållt på massor med huset och trädgården men som sagt, nu ska det njutas av lugnet i några dagar =)

Svar på tråden Juni/Juli mammor...