• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • mallanis

hjärterum- jösses tänder redan undrar som enstyckanna hur gammal är hon? har nämligen också en som dreglar en hel del...

V som i Viktor!
  • hjärterum
    EnStyckAnna skrev 2011-09-30 10:32:17 följande:
    Hur gammal är Meya nu?? Vide dreglar som en tok så det kanske är tänder på g där med... Hoppas inte det, men man vet ju aldrig....
    Meya är född den 11/7- dreglar och biter på sina små händerna som en tokig, stackarn.Rynkar på näsan Vi har köpt en bitring till henne men där står från 4månader på!Vilket ju inte stämmer då va!? Flört Min 1a fick sin första tand då han var 4månader, 2a var 5månader då hans tand kom upp.Nåja, vi får hjälpa henne att svalka munnen lite med bitringen men så förtjust är hon ändå inte utan gnäller än mer ibland då det givietvis gör ont samtidigt...Mera tuttig är hon också och leker med sin tunga i munnen mera nu.
    mallanis skrev 2011-09-30 12:00:33 följande:
    hjärterum- jösses tänder redan undrar som enstyckanna hur gammal är hon? har nämligen också en som dreglar en hel del...
    Kan vara tänder ja... Du får kika om där syns något eller känna, oftast blir ju tandköttet lite rött o svullet också då det är på G.
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • MamL

Här äts det också på händerna och dreglas. Storebror var åtta månader när hans tänder kom, så det käns lite tidigt nu när lillebror knapt är tre... Men men .Man vet ju aldrig

• Larsson2006

Grodan sover i egen säng och har napp iblanf. Han har också börjat äta mindre och sova mer var på 2månaderskollen igår och då sa dom att de går in i vissa sånna perioder efter "växtspurter".

Nu är han 5640g och 60,5cm. Han har dock en kompis som är 1mån yngre och väger nästan 7. Grodan känns så liten. Han låg visserligen före på mycket i utväcklingen så de e ju kul.

• MammaJennii

PÅ nätterna har inte våran tös napp, då är det antingen tutten eller inget som gäller. Men på dagarna har hon oftast napp när hon ska sova eller tutten.

Vi fick hem våran babysitter igår, jätte mjuk var den :) Hon älskar den, hon sparkar som en tok och pratar med sakerna på den.
    Vi var verkligen tvugna att köpa den eftersom hon vägrar att ligga ner,  hon vill alltid sitta upp och se allt och alla :) Social tjej det gillar vi :)
    Hon ler och skrattar ljudlöst och pratar jätte mycket nu så unerbart att vakna upp av en liten trollunge som har ett leende i hela ansiktet :)

Igår var jag hos frisören!!!  Nu är jag snyggare morsa än nånsin haha
    Hade en utväxt som var så ful och trist, så min syster tog Carma medans jag fick bli fin :) Nu kommer jag lysa i höst mörkret

Som mamma tycker jag verkligen att man ska ta hand om sig själv, ser så många som ser förstörda ut och det tycker jag är synd..
    Lite smycken eller läppglans eller så gör så mycket :)
    Fast jag förstår verkligen att ibland orkar man bara inte bry sig om hur man ser ut om man har varit vaken hela natten eller så

• LillaStora

Smilla äter också massor på sina händer. Kan ibland vakna av att hon gör det på nätterna..=)..men här verkar inga tänder vara på g, de får gärna hålla sig borta nån månad till..

Källa 021007 Smilla 110614
  • Larsson2006

Grodan har nu 3 helger irad tagit sovmorgon på lördagsmornar. Hel härligt, han sover till 11 åh mamma och pappa till 10 kliver upp åh äter frukost ilag och umgås bara vi. Ska inte klaga på hans sömn. Mardrömsnätterna vaknar han 3-4 ggr mellan 22 och 9 och är vaken ca 1timme då är han ledsen för magont (gråter aldrig högt på nätterna). Annars vaknar han 2ggr mellan 22 och 9 äter byts på och somnar om. Hoppas att det håller i sig och att han snart kan sluta med nattmålen. Det är så skönt att kunna kliva upp på morgonen och hinna duscha, äta, diska flaskor och plocka lite. Man hinner inget på dagarna.

Tror en anledning till att det funkar så bra är att vi har "nattat" lika ända sedan första dagen. Vi byter om samma tid varje kväll, myser i vår säng, äter, lägger han i sin säng och låter gan somna själv. Oftast funkar det bra. Vi har haft 2 riktigt struliga perioder (varav 1 är vi inne i nu). Han har kommit på att han tycker inte om att sova så när han känner att han håller på somna kastar han ut ben och armar och gnäller/gråter. Lite svårt att somna då :)
    Första perioden varade 1vecka och då räckte det om man sjöng, höll han i handen och höll för ögonen. Nu är det bara att stå ut med gnällandet för han ger upp efter ett tag.

• Larsson2006

En fundering... Ni som ger ersättning... Hur blandar ni den? Kokar ni vattnet? Hur är era troll i magen? Ger ni dem nått mee än ersättning och ddroppar?

• Tösabiten
    Larsson2006 skrev 2011-10-02 10:05:18 följande:
    En fundering... Ni som ger ersättning... Hur blandar ni den? Kokar ni vattnet? Hur är era troll i magen? Ger ni dem nått mee än ersättning och ddroppar?
    Första tiden kokade jag vatten. Hade kokat avkylt vatten i kylen. Sen blandade jag ung hälften av hett och kallt vatten i flaskan så blev det ung lagom direkt. Nu har jag uppkokt vatten i termos och använder vanligt kallt vatten från kranen som jag blandar med. (BVC säger att vår kommuns vatten är helt ok att använda okokt)  .
    Vill ha maten klar snabbt, så han inte hinner bli för hysterisk och vägra ta flaskan, så detta funkar perfekt för oss.
    Simon har fått Minifom hela tiden pga magknip på kvällar första tiden. Vågar inte sluta fast han mår prima numera. Han är helt ok i magen = senapkonsistens
Svar på tråden Juni/Juli mammor...