• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ppilla

Veckan som den kan se ut

Babycafe måndagar
    Babysim tisdagar
    Onsd el torsdag öf
    Babysim lördagar

Övrigt en massa mys lek sångstund o promenader i det fina vädret ich även en vila med Maja då och då när natten varit dålig

Snart börjar massagen

• Larsson2006

Vi hade tänkt gå på baby sim men han var för liten för att få vara med på gruppen som började nu så vi får vänta på nästa efter jul nån gång. I övrigt finns inte så mycke att göra med dom här.

Vi fixar hemma. Myser leker åh sover.

• amisej

Hej
    Ett tag sen ja skrev. Men har läst ikapp allt nu.
    Min Lill pojk Emin blev 4 mån den 1 oct nu.
    Och jag testade med smakportioner. Visste inte vilket va bäst o börja med.
    Så tänkte à ja testar o ser med mango.
    Gav honom efter att han åt ur flaskan.
    Gud som jag skrattade dom första 3 gånger åt hans miner. Men sen så öppnade han munnen glatt och ville ha mer o mer.

Kör med ungefär 3 små skedar varannan gång efter flaskan. E det för mycket kanske?

Tänkte fråga er som har bebisar 4 månd + hur mycket och hur många gånger på ett dygn matar ni era barn??
    Detta e alltså till dom som matar sina barn m flaska...
    Kram

• Ppilla

Allt från 5-6 ggr/ dygn. Med flaska.
    Ska snart börja med smakisar också. Barnmorskan tyckte vi skulle börja med potatis palsternacka och morot och gröt först men det kanske kvittar

• Toffs

Kära nån vad många det är som vet bäst hur man tar hand om små barn. Jag blir helt slut... Har haft svärmor här på besök hela helgen och jag var så förbannad efter två dagar att jag var tvungen att gå ut på riktig långpromenad sista dagen. För det skulle läggas i hur Freddan nattas, har han tillräckligt med kläder på sig, han fryser väl inte nu, nu måste du nog byta på honom, nu är han väl väldigt gnällig, när mina barn var små... Fy fan. Det är ju inte så att jag själv är helt tappad när det gäller att ta hand om mitt barn, för i så fall så skulle jag väl inte ha skaffat barn från början... Nej, det där stör mig så förbannat. Om man inte har något snällt att säga så kan man hålla ***.

Idag är det dags för vaccinering här, har laddat upp med alvedon omifallatt. Kör Hepatitvaccin också, är det nån här som väljer bort det?

Och så har jag börjat med p-piller igen, för jag står inte ut med att vara "ensamstående med två barn varav ett på trettio år" och dessutom skaffa fler... Hmpf.

• MamL
    Toffs skrev 2011-10-04 08:48:22 följande:
    Och så har jag börjat med p-piller igen, för jag står inte ut med att vara "ensamstående med två barn varav ett på trettio år" och dessutom skaffa fler... Hmpf.
    Det där var lite lustigt Ok, inte lustigt att ha det så, men det känns såååååååå Bekant Här är det tre barn, varav ett på 32 (de andra två år och lillebror 3 mnd). Den största är den svåraste att uppfostra...

Inte lätt med "vet-bäst-människor"  som lägger sig i. Men hon menar förhoppningsvis bara väl!

*Kram*
  • Toffs
    MamL skrev 2011-10-04 08:56:02 följande:
    Det där var lite lustigt Ok, inte lustigt att ha det så, men det känns såååååååå Bekant Här är det tre barn, varav ett på 32 (de andra två år och lillebror 3 mnd). Den största är den svåraste att uppfostra...

Inte lätt med "vet-bäst-människor"  som lägger sig i. Men hon menar förhoppningsvis bara väl!

*Kram*
    Jepp, visst är det så. Visserligen jobbar sambon, men har sagt upp sig... :/ så den där ekonomiska situationen lär jag också få dra i... Och ovanpå det så förväntar han sig middagen på bordet när han kommer hem... och har hittills aldrig bytt en blöja på Freddan. Har skällt på honom ett X antal gånger eftersom han mer känns som en avlägsen släkting än som pappan till barnet. Skitdrygt. Men så är det Asperger som spökar också...:/

Och svärmor, ja, hon menar säkert bara väl, precis som du säger, men det är så inih***vete drygt att hela tiden bli tillrättavisad. Plus att hon nästan blev sur för att hon inte varit bjuden hit tidigare, när min familj fick komma och hälsa på redan två dagar efter förlossningen... Jamen det är väl enkelt. Jag hade inte tålt henne då. Och sambon hade dessutom sagt att vi ville ha det lugnt minst en månad innan folk fick komma. Så nu är det väl onda ögat hela tiden... Puh. Gnälltant deluxe här.
  • MamL
    Toffs skrev 2011-10-04 09:45:11 följande:
    Jepp, visst är det så. Visserligen jobbar sambon, men har sagt upp sig... :/ så den där ekonomiska situationen lär jag också få dra i... Och ovanpå det så förväntar han sig middagen på bordet när han kommer hem... och har hittills aldrig bytt en blöja på Freddan. Har skällt på honom ett X antal gånger eftersom han mer känns som en avlägsen släkting än som pappan till barnet. Skitdrygt. Men så är det Asperger som spökar också...:/

Och svärmor, ja, hon menar säkert bara väl, precis som du säger, men det är så inih***vete drygt att hela tiden bli tillrättavisad. Plus att hon nästan blev sur för att hon inte varit bjuden hit tidigare, när min familj fick komma och hälsa på redan två dagar efter förlossningen... Jamen det är väl enkelt. Jag hade inte tålt henne då. Och sambon hade dessutom sagt att vi ville ha det lugnt minst en månad innan folk fick komma. Så nu är det väl onda ögat hela tiden... Puh. Gnälltant deluxe här.

Man måste få gnälla av sig lite Brukar kännas bättre då.

Inte lätt när din man har asbergers också... Min bara jobbar lite för mycket samt är förkylkd just nu (ha, då är det SYND om han altså...). Jag håller på att lära sonen ta flaska så jag kan få med sambon lite mer på skötseln av lillebror. Han har bra hand med storebror, men inte helt bekväm med lillebror alltid...  
  • Ofeigur
    Toffs skrev 2011-10-04 09:45:11 följande:

Åh va drygt med folk som tror att dom vet bäst.=( gnäll på det är därför vi finns  här!! =)

Roligt med smakportionet!  Det kommer jag ihåg med sonen haha vilka miner =) Man skrattar så mkt åt dom gullungarna! Bara en månad tills det är dags med Indra. Det ser jag fram emot hihi  
  • EnStyckAnna

Har ni inte läst/sett nyheterna på sistone ang smakportioner? Kommer nya rekommendationer hela tiden, egentligen bör man väl vänta tills 6 månader? Ju längre man väntar desto mindre är risken för ev födoämnesallergi senare i livet... Det nya som kommer rekommenderas under hösten är att ge smakportioner i storlek av ett kryddmått vid 4 mån ålders, helamning till 6 månader och sen delamning till minst 1 år....

Svar på tråden Juni/Juli mammor...