• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Larsson2006

Ja du sex... Ibörjan känndes det väldigt "stort" man fick ta det otroligt försiktigt. Kanske inte så konstigt med tanke på att det var så länge sen sist. Efter första gångerna gick det bra. Är så skönt att vara sig själv igen. Jag hade nämligen en tokjobbig graviditet med kräkningar genom hela så pass att jag blev sjukskriven och fick snitt. Hade massa sammandragningar, brösten läckte tidigt och jag blev torr "där nere". Inge kul alls men allt var värt det och allt försvann efter att grodan kommit ut.
    Nu är jag bara lite osäker över om man fortfarande är sexig. Men det tycker nog knäppskallen som sover här brevid. Trotts hängmage, läckande bröst och världens påsar under ögonen.

• Larsson2006

Just ja en liten fråga också. Är det nån fler än vi som använder andningslarm?

Funderar på hur länge man ska använda det innan risken för psd är över?

Anledningen vi köpte den är för att min lillasyster (nu 21år) fick psd diagnoserat som liten hon har överlevt men vi fick ha henne på larm fram tills hon var 12år sen fick hon börja med medisin. Psd tror de beror på ett fel i autonomanerbsystemet. Min lillasysters larm kunde larma flera gånger per natt ibland och ibland funkade det jättebra i månader i sträck (andningen alltså). Läkaren har kollat på honom och troligtvis lider han inte av samma som jon då han reagerar på smärta och känner att han är hungrig åh mätt (nått min syster inte gjorde åh har väldigt svårt med fortfarande). Larmet har larmat en gång sen vi fick vår lilla groda (2mån) men då räckte det med att lägga handen på honom åh "gunga" han lite i sängen. Läkarna säger att det är vanligt att de har ojämn andning som små och att de ibland kan hålla andan länge. Det har även vibrerat 2-3 gånger åh då har han börjat själv (det vibrerar innan det larmar). Vet dock inte hur många gånger de gjort det när man sovit själv. Men alla vibreringar och larmet kom under första månaden. Läkaren säger att det är en bra trygghet för oss men att han nog inte behöver den.
    Nu har ni all bakrunds info hur länge tycker ni att man bör använda det?
    Vet inte om man kan lita på ord som antagligen, kanske och nog...

• YlwaMarie

Hej Larrson2006 måste fråga vilket larm har du? Har själv inget men funderar på det. Har läst om psd och under det första månaden inträffar det mycket sällan men har enligt statestiken en topp mellan 3-4 månader .

• Ppilla

Kan de inte vara samma som när det gäller sova på magen? Hade en bebis som sov som bäst på magen. Men skulle inte göra det utan uppsikt förrän hon kunde vända på sig själv och lyfta huvudet.

Dock nu när hon väl lyfter huvet är det de ända hon gör när hon ligger på magen nu sova verkar uteslutet.

Hjärterum: den bjuder jag på:)

• Toffs
    hjärterum skrev 2011-10-04 20:21:16 följande:
    Nu måste jag fråga! - Hur känns det för er att sexa??
    har inte provat än eftersom 1) det finns verkligen noll lust och 2) det är för mycket virr runtomkring oss med allt. längtar inte ens efter det... men det ger sig väl tids nog antar jag..:)
  • Toffs
    Larsson2006 skrev 2011-10-05 02:34:10 följande:
    Läkarna säger att det är vanligt att de har ojämn andning som små och att de ibland kan hålla andan länge.
    har inget larm men tycker det är läskigt när han håller andan, det händer oftast när jag lägger honom efter nattmålet om jag inte har honom sovande hos mig.. vi campar ju fortfarande i soffan halva nätterna och då sover han på mitt bröst..
  • FridaKarin

Sex har vi inte haft ännu. Var hos återbesök hos läkaren och då var jag inte läkt helt än. Så det får vänta ett tag till tyvärr. (sprack mycket, mycket ) :( Men båda längtar och ser fram emot det. Men jag kommer nog vara sjukt nervös när den dagen kommer. 

• trollis 81

Vi har andningslarm o köpte d för att han sov bara på magen när han va mindre. Sen har han lite för stor tunga o kan därför få andningsuppehåll, som tur e har dem inte tjutit nångång mer än när han inte e i o bi glömt stänga av det.
    Vi har babycens eller hur d nu stavas

• Mammiztill2
    FridaKarin skrev 2011-10-05 10:17:59 följande:
    Sex har vi inte haft ännu. Var hos återbesök hos läkaren och då var jag inte läkt helt än. Så det får vänta ett tag till tyvärr. (sprack mycket, mycket ) :( Men båda längtar och ser fram emot det. Men jag kommer nog vara sjukt nervös när den dagen kommer. 
    hade du gravid försäkring? I såfalla kan du ansöka om ersättning för detta .. kan få upp till 3.000 kr.
  • Larsson2006

Vi har respisns (eller hur det stavas) är asnöjda. Man fäster det i blöjkanten det funkar överrallt i bil, vagn säng och även vid samsovning. Först vibrerar det åh då börjar han oftast andas själv men funkar inte det så larmar det. Det är dessutom stegrande signal.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...