• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • FridaKarin
    trollis 81 skrev 2011-10-08 20:18:15 följande:
    Shit pomfritt va billigt. Jag skulle med vilja ha en kompis
    Kompis pris ;)
  • Larsson2006

Grodan har egen micro på sitt rum (som ligger vägg i vägg med vårat). Blev less på att springa upp åh ner i knarrig trapp.

Inatt provar grodan med eget rum. Han har ätit lite sämre vilket har gjort att han vaknat en gång extra hittils (uppe för hans normala nattmål nu vid 3).
    Mamma har inte sovit så här bra på länge. Har inte vaknat (hittils) för minsta ljud eller rörelse.

• timena

Oj vilka rutiner ni här. Här äts det och sovs lite när som helst. Han sover bäst i vagnen, bilstolen eller sängen men vaknar lätt och blir då gnällig om han inte sovit färdigt. Eftersom jag helammar så blir det liksom mat när han är hungrig. Sommar för natten gör han vid 21-22 och sover då ett par timmar i egen säng, oftast sommar han när han äter. När han vaknar får han ligga jämte mig, vet inte hur mycket han egentligen äter på natten för han ligger med bröstet i munnen typ hela natten känns det som. Ska ta tag i detta men har inte orkat ännu.

• Ofeigur

Vid sjutiden byter vi blöja och sätter på pyjamas. Sen myser vi i soffan en stund eller ligger i gymmet ,sjunger eller så sitter hon i babysittern och snackar med nallarna. Efter en stund så tröttnar hon och blir trött så då ammar hon en stund och får lite ersätttning och sen går hon ,jag och sambon och lägger oss i sängen och hon ammar liggandes innan hon somnar och vi släcker ner efter en stund. Hon sover till ett -två ungefär och äter/snuttar lite och somnar om till kl är tre ungefär sen upprepas samma prosedur igen och vid sex,halv sju sen vid åtta vaknar hon i regel och då går vi upp efter lite mys i sängen. Ska försöka med hennes säng nu i veckan tänkte jag och se hur det går. Då kanske hon kan sova i fred utan att bli störd av oss och då blir det inte lika många vakna timmar per natt för mig heller hoppas jag. På dagarna sover hon i vagnen oftast ute.

• Toffs
    timena skrev 2011-10-09 04:40:50 följande:
    Oj vilka rutiner ni här. Här äts det och sovs lite när som helst. Han sover bäst i vagnen, bilstolen eller sängen men vaknar lätt och blir då gnällig om han inte sovit färdigt. Eftersom jag helammar så blir det liksom mat när han är hungrig. Sommar för natten gör han vid 21-22 och sover då ett par timmar i egen säng, oftast sommar han när han äter. När han vaknar får han ligga jämte mig, vet inte hur mycket han egentligen äter på natten för han ligger med bröstet i munnen typ hela natten känns det som. Ska ta tag i detta men har inte orkat ännu.
    låter lite som våra rutiner det där. freddan säger till när han behöver äta, och om han inte gör det så säger ju brösten till och börjar läcka...
  • Toffs
    FridaKarin skrev 2011-10-08 20:14:26 följande:
    Idag har jag fått köpa lite begagnade kläder till Vidar. En bekant som köper mycket märkes kläder till sina barn. (det gör inte jag). Fick tre Gant tröjor, en p.o.p jacka och ett par puma skor för 100 kr(!!!!!) Sjukt billigt. Och allt ser oanvänt ut. Han kan inte ha det ännu. Kläderna är i storlek 74 och skorna i storlek 21 
    Tummen upp för att hitta billiga kläder! svärmor kom hit med en ikeakassa full, från 74 till 92 (eller vad det nu är för storlekar..:) ) som hon köpt och fått.. så fastän svärmor är som hon är (väck...eller vad sägs om helgens kommentar: "nu har jag varit farmor färdigt för i år"? ) så är ju kläderna välkomna. Fick även en sulky så nu har vi vagn i flera år framåt...:)
  • ansanviol

Är det nån här som provat använda Revitalash? Som förlänger ögonfransarna.. jag köpte en sån o läser att man måste rådgöra med läkare innan man använder den när man ammar...

• timena
    ansanviol skrev 2011-10-09 14:29:23 följande:
    Är det nån här som provat använda Revitalash? Som förlänger ögonfransarna.. jag köpte en sån o läser att man måste rådgöra med läkare innan man använder den när man ammar...
    Nej det har jag inte men det låter ju super konstigt att något man har på ögonfransarna kan påverka amningen.
  • Larsson2006

Är så stålt måste få skryta lite!
    Detta är andra natten som grodan sover i eget rum. Första natten somnade han innan han äns hunnit äta klart så han vaknade en extra gång för att äta. Hittils inatt (klockan är nu 4) så har det gott jättebra. Han hade bara lite svårt att komma till ro. Vi är nog lite bortskämda med det för vi tyckte det tog jättelänge men när vi kollade på klockan så hade det bara gott 20min från att vi lagt honom.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...