• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Liniz77

Jag har alltid med de andra tre börjat vid 4 mån o det har inte påverkat antalet amningar. Eller jo kanske var det där för som hon bara åt 3 ggr o inte 5-7 ggr!? Inatt. Gjorde egen potatispure idag o tänkte testa göra sötpotatispure i helgen. Det mesta verkar gillas. Lite skeptisk mot fruktpure speciellt kall.

• Larsson2006

Grodan är 3 månader och 2 veckor. Tror anledningen till att han lärt sig detta är att han lagt all tid på att sitta och stå istället för att ligga på mage och lyfta på huvudet och vända på dig.

Måste fråga om tipps innan vi trillar av pinn av trötthet. Sen semper ändrat samansättningen på babysemp (har ringt och frågat dom åh de hade de) så har han börjat vakna jättemycket på natten åh tokskriker och fiser högt som F. Sen på dagarna så bajsar han ca 4 gånger. Vi (och han) är van vid att han max bajsat varranan dag. Sen så hör man värkligen hur det låter från hans lillamage på nätterna. Finns det nått vi kan göra för att hjälpa? Vet ju att man kan ge magdroppar men de funkade inte för honom när förut när han var gasig. Sen vat jag massa man kan göra för dom om de är hårda i magen. Men tvärt om då?

• Ppilla

Maja vill också sitta och stå. Får hon tag i något så hivar hon sig upp men hon är snart 5 mån.

Ang. Smakisar så tror jag att man måste lita på sig själv. Man känner sitt barn bäst själv.
    Testa sig fram.

Jag var ganska mesig i början till min mamma berätta att när jag var liten började man med smakisar när man var 3 mån

• hugger i sten

Ang. smakisar. Det är svårt med detta tycker jag. Med Ally började vi när hon var 4 månader för hon växte väldigt mycket mellan 3,5-6 månader så hon behövde mer mat. Thea har varit så väldigt nöjd med att bara amma så jag hade bestämt mig för att vänta, men nu har hon börjat bli väldigt intresserad av vad vi stoppar i munnen och börjat äta på natten någon gång i veckan. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Hon blir 4 mån på söndag så efter det får vi se vad hon vill. Hon växer som hon ska och är väldigt nöjd annars.

• Larsson2006

Vete tusan vad grodan håller på med. Han äter åh äter ibland så mycket som varrannan timme åh då ca 160 per gång. Ibland även 200ml. Vill ju inte neka han mat men börjar fundera på att det kanske är så att han äter av fel anledning. Typ ont i magen...

Hur mycket åt/äter era vid grodans ålder? (3,5mån)

Det står 160-200ml 5ggr/dag på paketet. Men vi kommer upp i MYCKE mer...

• väntanstidernr1

Melvin är 4,5 månad och äter 160 ml ca 6 gånger om dagen. Och han är stor 7,5 kg, men får han mer spyr han upp det. Är väl olika hur mkt dom äter som allt annat antar jag :)

• SamsonS

Ni som ammar, har era bebisar haft perioder då dom krånglat riktigt mycket vid bröstet? Cornelia håller på och bökar och har sig nästan hela tiden när hon äter, blir arg och fäktar. Hon brukar bli nöjd när hon får komma upp, för det mesta iaf, men sen vill hon ju ha mer mat och så är det samma visa igen. Känns som att hon knappt äter något och hon äter inte lika ofta längre. Är detta normalt eller kan det vara något som är tokigt?

Från att hon var 3 veckor uteslöt jag all mjölkprotein för hon hade ont i magen. Det blev mycket bättre men hon var en ganska skrikig bebis över lag men när hon blev 3 månader blev hon helt förändrad. Hon blev jätteglad nästan hela tiden, skriker knappt längre och allmänt nöjd. Vi började introducera mjölk lite försiktigt och det har gått bra hittills, hon är fortfarande jätteglad och go, men har som sagt börjat krångla med maten. Tror ni detta har något samband? Kan tillägga att ibland tar det lite tid innan mjölken rinner till och det är precis som att hon blir förbannad för att det inte går tillräckligt snabbt....
    Hon är 4 månader nu.

• Ofeigur

Idag har jag friat till min sambo som har frågat flera gånger om jag vill gifta mig men jag har sagt att jag aldrig har tänkt göra det. haha Snacka om att han blev förvånad när han hittade ett kuvert under bordtabletten med ett kort där jag skrivit bla att han är en underbar sambo och pappa och  ifall han vill gifta sig med mig! haha Så nu mår han illa av nevositet och har tusen frågor om bröllop! jösses! vad har jag ställt till med! =) Bra morot för mig att gå ner i vikt iallafall till sommaren=)

• Ofeigur
    SamsonS skrev 2011-11-11 20:18:37 följande:
    Ni som ammar, har era bebisar haft perioder då dom krånglat riktigt mycket vid bröstet? Cornelia håller på och bökar och har sig nästan hela tiden när hon äter, blir arg och fäktar. Hon brukar bli nöjd när hon får komma upp, för det mesta iaf, men sen vill hon ju ha mer mat och så är det samma visa igen. Känns som att hon knappt äter något och hon äter inte lika ofta längre. Är detta normalt eller kan det vara något som är tokigt?

Från att hon var 3 veckor uteslöt jag all mjölkprotein för hon hade ont i magen. Det blev mycket bättre men hon var en ganska skrikig bebis över lag men när hon blev 3 månader blev hon helt förändrad. Hon blev jätteglad nästan hela tiden, skriker knappt längre och allmänt nöjd. Vi började introducera mjölk lite försiktigt och det har gått bra hittills, hon är fortfarande jätteglad och go, men har som sagt börjat krångla med maten. Tror ni detta har något samband? Kan tillägga att ibland tar det lite tid innan mjölken rinner till och det är precis som att hon blir förbannad för att det inte går tillräckligt snabbt....
    Hon är 4 månader nu.

Indra gör likadant. jobbigt är det. vet inte varför=(
  • hugger i sten
    SamsonS skrev 2011-11-11 20:18:37 följande:

Hon är 4 månader nu.
    Jag har börjat märka såna tendenser på Thea, men hon är inte riktigt där ännu. Hon kan gnöla om jag pratar för mycket när hon äter, helst på kvällen. Och om hon inte är hungrig och jag försöker ge henne bröstet blir hon jättearg. Har sett att de flesta barnen blir lite så här när de blir äldre och mer nyfiken  på vad som händer runt dem. Om de går upp som de ska behöver man nog inte vara orolig. 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...