• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-12-19 18:21:35 följande:
    Då hann jag ej få in min tjej...-11 Juli Meya 3935g 51cm (härterum) ialla fall...
    å det var ju synd=( jag kan ju inte lägga in efter tyvärr. därför väntade jag  länge innan jag la in den.
  • amisej

Wohooo idag 6,5 mån upptäckte vi en liten tand som har tittat fram lite smått.

Han har inte dreglat el varit kinkig som jag har fått höra att många barn blir när tänderna är på G, så det e skönt..
    Ända jag har märkt är att allt han får tag i går raka vägen in i munnen och det tuggas på ordentligt.
    Streckars små gosedjuren som blir dygnblöta hihi

Har era barn fått tänder ännu???

• Nikki81
    Ofeigur skrev 2011-12-19 17:37:02 följande:
    sådär nu är listan uppe! skoj att det är så många men alla har en egen dag=)
    Ja lite otroligt faktiskt! : ) 

Har gjorde vi ett (totalt misslyckat) forsok i helgen med att forsoka sluta nattamma mellan klockan 22 och 5. Forsta natten nar Alexa vaknade runt 12 skrek hon en timme men nar jag tillslut lade henne bredvid mig i sangen somnade hon om till 3.30 da hon borjade grata igen. Gav upp och ammade. Nasta natt satt jag i en kvart runt kl 23 sedan satt sambon i 45 minuter. Vi borde ha suttit i nagon timme till men eftersom hon inte atit sa bra pa dagen blev jag sa nojjig att hon kanske faktiskt var hungrig sa det slutade att jag ammade och nu ar tillbaka till att amma 4 gagner pa en natt igen! Vi far val ta tag i det igen efter julhelgerna och hoppas att hon borjar ata lite mer under dagen innan dess!

• Larsson2006

Nikki81: Så var det med Grodan med första nätterna sov vi nästan inget. Bara massa vaggning, vyssande och gosande. Det gäller bara att stå på sig om man bestämt sig. Från 4månader är nattätningen tydligen bara en vanesak. Precis som att vi vuxna kan ha vant oss vid att dricka lite kallt vatten på natten. Det blir svårt att somna om utan men det blir lättare och lättare för varje natt man låter bli.

Just nu övar vi Grodan att somna om själv när han vaknar på natten. Det går bättre än förväntat. Vi går dock till honom om han blir lite gnällig. Nu vaknar han skriker till (för att berätta att han är vaken) ser sig runt, -Jaha det är fortfarande natt. Han tar gossen och pillar med den lite sen somnar han.

Dock undantag med mardrömmar. Då är han helt otröstlig. Det enda som hjälper är mat. Han vaknar helt svettig, skakar och skriker i ren panik. Så grymt läskigt för en som förälder. Drömmer era? Kan det vara nått annat?

• Nikki81
    Larsson2006 skrev 2011-12-20 05:24:00 följande:
    Nikki81: Så var det med Grodan med första nätterna sov vi nästan inget. Bara massa vaggning, vyssande och gosande. Det gäller bara att stå på sig om man bestämt sig. Från 4månader är nattätningen tydligen bara en vanesak. Precis som att vi vuxna kan ha vant oss vid att dricka lite kallt vatten på natten. Det blir svårt att somna om utan men det blir lättare och lättare för varje natt man låter bli.

Just nu övar vi Grodan att somna om själv när han vaknar på natten. Det går bättre än förväntat. Vi går dock till honom om han blir lite gnällig. Nu vaknar han skriker till (för att berätta att han är vaken) ser sig runt, -Jaha det är fortfarande natt. Han tar gossen och pillar med den lite sen somnar han.

Dock undantag med mardrömmar. Då är han helt otröstlig. Det enda som hjälper är mat. Han vaknar helt svettig, skakar och skriker i ren panik. Så grymt läskigt för en som förälder. Drömmer era? Kan det vara nått annat?
    Ja jo jag vet. Vi gjorde samma sak med var son fast han var 8 manader da. Det tog ca tre natter. Men med honom var det lattare for han at ordentligt med mat. Alexa ammar mest fortfarande. Hon ater lite mat vissa dagar men inte alltid. Men efter jul ska vi tag tag i det igen och kora en helg med att forsoka vanja av vid nattammandet. : ) 

Mardrommar lat inget skoj. Visste inte att de kunde ha mardrommar sa har tidigt. Om du ger mjolk da under natten  ar han ok nasta natt utan igen?
  • auo

och här är det dax till nästa vaccin . vi fick inte det förra vecka hon hostade men nu är det oki igen .. Solig

• Larsson2006

Jo konstigt nog verkar han fatta att det är undantag när han drömt mardrömmar. Igår natt vaknade han i panik och fick mat, efter lite gos och hålla handen somnade han. Inatt vaknade han till några gånger men somna om helt själv, behövde inte äns gå till honom.

• auo

här har det hänt nu med 2 gången att tjejen vaknar på natten och börjar lite smågråta men när jag kramat om henne och och hon får sin tutte då somnar hon om .. hmm .. är det med utvecklings fasen att göra ??

• FridaKarin

Vidar fick sin 5 månaders spruta igår. Och nu sover han fortfarande. Jag gick upp vid 10 men nu hör jag att han börjar röra på sig i sin säng. Skönt med sovmorgon :)

Tänder ja. Vidar har två tänder. Fick dem veckan innan 5 månadersdagen :) Han hade jätte ont stackarn.

Ja nu vakna han. Hör när han ligger och berättar något roligt för sina gosedjur :)  

• Larsson2006

Mår jättekonstigt. Har ont i magen, mår illa precis som dagen innan mens. Har dessutom lite feber. WTF ska dessutom inte ha mens förns om en vecka.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...