• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ppilla

Så fort man ger en måltid gröt eller puré har jag alltid vatten på flaskan. Även om hon inte dricker jättemycket

• Liniz77

Jag ger vatten.
    Iris kräks fortf en massa ngn annan som lever bland kräk. När blir det bättre!?

• SamsonS

Om nån av er minns så hade vi det ganska jobbigt med Cornelias sömn ett tag. Hon kunde bara somna om man ammade henne till sömns i vår säng. Sen blev det bättre och hon kunde somna i sin säng på 10 min om man vyssjade och klappade henne på kinden, utan att vara ledsen. Nu är det dock värre än någonsin och jag känner mig som världens sämsta mamma! :( nu funkar i princip ingenting och hon är 9 gånger av 10 jätte jätteledsen när hon ska sova :( har provat allt känns det som, amma, med napp, utan napp, buffa, klappa, vyssja, sjunga, i famnen, i sin säng, i vår säng, i vagnen... Ändå är hon så ledsen. Det verkligen skär i mig att hon ska vara så ledsen. Det är bara när hon ska sova. Annars är hon världens gladaste unge som skrattar och pratar hela tiden. Har beställt boken somna utan gråt så jag hoppas jag får den snart, för jag mår verkligen inte bra av detta. Känns som att hela dagarna går ut på att få henne att somna. När hon väl somnar sover hon för det mesta jättebra!

• Snöviolen

Fick en android så nu kan man ta kort med den.

Så här är ett kort på Elenora från julaftonen.

• Nikki81
    SamsonS skrev 2011-12-26 14:59:01 följande:
    Om nån av er minns så hade vi det ganska jobbigt med Cornelias sömn ett tag. Hon kunde bara somna om man ammade henne till sömns i vår säng. Sen blev det bättre och hon kunde somna i sin säng på 10 min om man vyssjade och klappade henne på kinden, utan att vara ledsen. Nu är det dock värre än någonsin och jag känner mig som världens sämsta mamma! :( nu funkar i princip ingenting och hon är 9 gånger av 10 jätte jätteledsen när hon ska sova :( har provat allt känns det som, amma, med napp, utan napp, buffa, klappa, vyssja, sjunga, i famnen, i sin säng, i vår säng, i vagnen... Ändå är hon så ledsen. Det verkligen skär i mig att hon ska vara så ledsen. Det är bara när hon ska sova. Annars är hon världens gladaste unge som skrattar och pratar hela tiden. Har beställt boken somna utan gråt så jag hoppas jag får den snart, för jag mår verkligen inte bra av detta. Känns som att hela dagarna går ut på att få henne att somna. När hon väl somnar sover hon för det mesta jättebra!
    For var lilla tjej verkar det handla mycket om timing. Lagger man henne precis i ratt tid, sa hon har hunnit bli trott men inte overtrott kan hon somna pa bara nagon minut utan grat. Men lagger vi henne for tidigt protesterar hon genom att grata eller om vi varit ute och inte hinner hem innan hon blir overtrott kan hon ocksa gallskrika innan hon somnar. Prova kanske i ett par dagar att vara hemma en del och jobba med att lagga henne i ratt tid. Det ar nog det anda knepet jag har. Annars sa bir det sakert battre igen ska du se. Jag har borjat inse mer och mer (andra barnet nu) att de andrar sig hela tiden. Man tror att man kommit in i en rutin och sa andras det. : ) 

• Nikki81
    Snöviolen skrev 2011-12-26 15:09:41 följande:

Fick en android så nu kan man ta kort med den.

Så här är ett kort på Elenora från julaftonen.

Vilken sot liten glad tjej!!!!
  • Nikki81
    SamsonS skrev 2011-12-23 18:25:22 följande:
    Frågar igen- när ska man börja ge vatten till maten?
    Vi borjade med vatten sa fort vi borjade med mat. Jag anvander nedkylt vatten fran vattenkokaren, men sa bor jag i ett varmt land och ar iite orolig over bakterier aven fast vi dricker vattnet fran kranen och det ar helt ok! : ) 
  • Liniz77

Hattifnatt vi har haft en usel jul rent sovmässigt, mkt gråt o superlätt väckt. Nu börjar det bli ngt bättre. Tror det är en utv fas samt tänder och förkylning på det. Igår funkade det skapligt då hon fick panodil ( älskar det ) men idag kräktes hon upp allt o glad o gosig när hon får stå i centrum, annars odräglig... imorgon bär det av hemåt så hoppas på lite lugn o ro igen...

Svar på tråden Juni/Juli mammor...