• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • hugger i sten

Jag försöker få Thea att sova i egen säng, åtminstone på morgonkvisten när storasyster kommer över. Det är så lätt att hon sparkar henne i sömnen, har inte hänt men jag är rädd för det. I början sov hon jättedåligt själv, mem nu sover hon nästan alla nätter själv och jag sover bättre :) Och Ally har också börjat sova bättre i sin säng, så natten till igår sov vi själv till kl 6 :)

• FridaKarin

Vidar brukar somna efter gnäll på kvällen runt 20-21 någon gång. Sedan sover han till 02(äter och somnar om) sover sedan till 05(äter och somnar om) sedan vaknar han 7-8 och då vill han komma upp. 

Vidar sover i egen säng men efter matningen kl 5 så kan han ha svårt att somna om igen så då får han ligga hos oss och somnar jättebra :)

• Annaliz

Min bebis sover i sin säng eller i vagnen mestadels. Ibland t.o.m i babysittern under dagarna. Men på nätterna i sin säng. På dagarna i vagnen. Så praktiskt att bara gå ut och promenera om man känner för det då han redan ligger där. Ska jag ingenstans lägger jag honom i babysittern och låter honom få vara med i köket medan jag donar och håller på. Ibland somnar han och då fäller jag ut den som en säng och låter han sova. Han har inga problem att somna eller komma till ro själv. Men enda gången han får komma över till vår säng är på morgonkvisten då han vaknar vid 06.30. Då ligger jag mest och ammar och myser med honom någon timme innan vi går upp och gör morgonbestyren.

• Joeline

Hugo brukar somna kring halv elva-elva, för att sedan vilja ha mat varannan-var tredje timme fram tills sju-halv åtta, då han vanligtvis skriker ett par timmar pgr av magont... Sover sällan mkt på dan tyvärr.

• väntanstidernr1

Melvin har inte sovit i sin säng en enda gång. Har honom i babysittern jämt när han sover faktiskt, har blivit så. Spjälsängen står i vårt sovrum men där sover sambon o 2 åringen. Vågar inte ta in melvin dit ännu, han vaknar så ofta på natten o har svårt att somna om o då väcks ju Viggo. O jag vill inte ha honom i min säng heller. Det är väldigt praktiskt att ha honom i babysittern bredvid sängen så är det bara att sträcka ner armen o ge nappen när han gnäller :) Hoppas han sover bättre snart så kanske vi kan flytta in till sovrummet igen.

• MammaJennii

Carma sover i våran säng, hon spyr så mycket så vill ha koll på henne. Fast killen sover i soffan, tycker synd om honom men jag förstår att han måste sova för att orka jobba,
    Vi glömde Minifom hemma när vi åkte bort över helgen så det vart kaos, hon skrek så för att hon hade så ont i magen, tyckte så synd om henne, Men hon spyr myckjet ,mindre nu!! så skönt :) Äntligen kan man mysa med henne. fast hon spyr fortfarande men inte lika ofta... Skrattande
    När hon har slutat spy blir det att köpa en större säng !

• väntanstidernr1

Va skönt att hon spyr mindre! Vi har ju också en kräkis men här är det ingen större förändring. Ibland spyr han 6 gånger på en timme o ibland bara 2 gånger. Men det är jobbigt. Nu har han spytt ner hela släkten som hållt honom o heltäckningsmatta hos svärisarna. Till slut vågar ju ingen hålla honom. Plastad frotté är med överallt o kräkhanddukar överallt. Blir väl bättre när den fasta maten kommer in i bilden.

• mallanis

Viktors spjälsäng står in till vår säng. Ena sidan går att sänka så det är nästan samma höjd som vår säng och inte så besvärligt att lyfta över honom till mig. Han ligger i sin egen säng fram tills morgonen, när han vaknar och vill ha mat så lyfter jag över honom och ligger kvar tills vi går upp på morgonen.

V som i Viktor!
  • Vickanflickan

Molly somnar i famn och sen lägger jag över henne i sin säng. Hon har en bebissäng som sambon snickrat som är som en halvmåne och sitter fast i sidan av vår säng. Så det är öppet mellan hennes säng och min plats.

idag kom sambon hem förresten efter att ha varit borta på jobb i två veckor!! Just nu sover han och storebror middag (han körde bil hela natten för att ta sej hem så han har inte hunnit sova nåt innan nästan). SÅ skönt att ha honom hemma igen. Bara det att imorse när storebror ville ha frukost samtidigt som lillasyster absolut ville äta så kunde jag ta lillasyster och sambon skötte storebror. Jag har gått på toaletten helt själv idag också, underbart!! det är lyxigt värre. bästa egentiden

• Nikki81

Hejsan!

Får jag hänga med här? Jag har inte läst igenom hela tråden men den sista sidan iallafall. Min lilla tjej föddes den 24e juni. Jag känner igen mig i det några av er skrivit. Hon sover inte mycket under dagen. Oftast blir det ett par gånger då hon sover 40 minuter i liggdelen av en vagn, och sedan slumrar hon pa mig en massa. Väldigt jobbigt. BVC hade inte heller några bra tips mer än att skaffa mig en bärsjal! Sa tips välkomnas! Hon sover iallafall väldigt bra på nätterna och vaknar bara en gång oftast.

Hur ofta ammar ni?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...