• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ofeigur

Indra äter ungefär 5-6 ggr om dagen  både ammar och sedan flaskan efter det. Ibland hoppar jag över amningen beroende på vart jag är och vad jag gör. Hon somnar vid tio och sover till tre fyra och äter sen somnar hon om till sextiden  och då ligger vi och myser en stund och sen går vi upp. Då äter hon i regel en flaska till på 120 och sover till mitt på dan. Ungefär så ser det ut hos oss. Skönt att veta att hon blir riktigt mätt.

• amisej

Larsson2006:
    Jag ammade upp till han va 1,5 mån ungefär sen tog de stopp m mjölken.
    Men gör 120 o se hur mycke som äts upp.
    Jag tror de va 90-120 jag gav då.
    Har du testat NAN pro1?
    De kan ja rekommendera. Bra för deras magen. Innehåller samma goda bakterier som Proviva har.

Jag gav i början vanlig NAN men min son va orolig o hade gasig mage.
    Testade med NAN PRO o direkt bättre.
    Nöjd mätt o glad.

• MorsLillaOlle

Olle ammar 5-6 ggr på dan och 2-3 ggr på natten. Han hade vissa nätter tidigare när han åt en gång bara, men det är ett minne blott Hoppas det kommer igen snart!

Han har varit ganska skrikig de senaste 2 dagarna. Hoppas det bara är att jag har ätit en massa choklad de senaste dagarna och att det kommer gå över snart. Vågar knappt skriva det för då ändras det väl, men annars är han väldigt nöjd för tillfället. Dagarna flyter på bra och han kan roa sig hur länge som helst själv på golvet. Ligger och skrattar för sig själv en 15-20 minuter åt gången, det låter så roligt

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • Ppilla

Oj nästan hela natten. Maja somnade kring nio igår och vaknade nu ca halv sex. Tackat för en natt i allafall i morgon är vi säkert tillbaka till mat var 3-4 timme

• Larsson2006

Lill grodan åt nan men var trög/hård i magen och sov dåligare åh dåligare + han tyckte minsta lilla fis va jobbig. Vi bytte nu till Lemolacken och genast mindre jobb med fisar och "annat".

Men vilken natt. Börja försöka lägga honom vid 20 som vanligt. Han somna åh sov 30min vi börja om åh gav han mat då han var hungrig när han vakna. Han somna om åh då passa vi på att ha sex för första gången på nästan 3mån. Toppen. Typ 5min sen vi va klar vakna han (vid ca 23 tiden) sen vägra han somna förns 2. Han kämpar så förbannat nu för att inte somna. Nästan som om han va rädd?
    Han ligger åh gnäller tills han inte orkar hålla upp ögonen. Efter att ha haft de stängda nån sekund spärrar han upp dem åh börjar tokgråta.

• FridaKarin

Ibland kan man tro att vår son också är rädd för att somna. Men här tror jag att det beror på att han inte kommer till ro. 

• Vickanflickan

här hemma så får Molly somna när hon väl somnar. Oftast på någons arm, ibland i tvrummet i vagnen om man har tur. Sen när vi går och lägger oss så flyttar vi över henne till hennes säng. Men vi har inte nån speciell tid då vi lägger henne. Nu flyter vi bara med, det andra ger sej sen.

Molly vill inte heller sova, hon spiter också upp ögonen och gör allt för att dom inte ska falla ihop. och så vill hon verkligen inte bli ensam, hon kollar på en hela tiden och skulle man försvinna ur hennes synfält gråter eller "ropar" hon. Vi brukar smeka henne över näsan ibland. då faller ju ögonlocken ner och har man tur så somnar hon då.

Båda barnen har blivit förkylda här hemma. snorar, hostar och får svårt att andas. Storebror har haft krupp på nätterna också vilket inte alls är kul. Haft honom inlindad i täcke och sen stått ute på bron. Sen har vi kollat på film mitt i natten då han har svårt att andas och inte kan sova.

• YlwaMarie

Vickanflickan hoppas barnen blir friska snart. Och krya på er. Här finns inte direkt heller några rutiner Miljan somnar när han vill dock oftast runt 22-23. Han somnar in lätt hela dagen . Men på kvällarn när han känner att det är dax för natt sömnen. Kan han hålla på att böka länge han vill liga i ens famn klänger gärna fast sig i kläderna, skriker till när han somnar till. Detta känns som att han gör gör han vill ej sova och missa för mycket saker :)

• YlwaMarie

Skriver från mobil går ej att göra rad byten .

• Toffs
    Vickanflickan skrev 2011-09-03 08:47:33 följande:
    Båda barnen har blivit förkylda här hemma. snorar, hostar och får svårt att andas. Storebror har haft krupp på nätterna också vilket inte alls är kul. Haft honom inlindad i täcke och sen stått ute på bron. Sen har vi kollat på film mitt i natten då han har svårt att andas och inte kan sova.
    Det verkar gå en del förkylningar nu, Freddan hostar som attan och torsdagen var helt vidrig, han var så sjukt trött och kinkig hela dagen, somnade först när pappan kom hem... men nu verkar han mycket piggare, hostar fortfarande och är lite täppt i näsan, men inget kink.

Hur ska man klä barnen nu när det börjar bli höstigt ute? Hur gör ni? Jag tycker han blir så varm av ett extra lager kläder, men är lur på att det kanske var för att han var för tunt klädd som han blev sjuk? Body, byxor, strumpor...? Fast idag när jag klädde honom så tog jag på en tunnare overall ovanpå, och kom ut i rena sommarvärmen XD
Svar på tråden Juni/Juli mammor...