• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ofeigur

I helgen har vi varit ute och plockat svamp och Indra har åkt med  i bärselen med pappa och hon har sovit nästan hela tiden. Vi har plockat ca 9kg kantareller sammanlagt=) Kul när man hittar mkt. Idag bytte vi blöja mitt i skogen på en mossig sten haha (på kräkhanddukar) såklart=).

Jag ammar henne  ungefär två ggr per natt. Hon hade tre tior i poäng.

Hon fick en panikkänsla igår när hon kom för nära en  zebra och skrek hysterikt. Det var läskigt att se och det tog jättelång tid innan hon lugnade ner sig. Det skar i mammahjärtat=(. Ngn gång när hon har legat på skötbordet har det blivit så men inte riktigt så starkt som den här gången.       
  • MammaJennii

Vi var hos BVC i fredags och hon var 8 veckor väger hon 5105 g, så hon går upp i vikt så det är skönt.
    Man märker hur mycket hon har växt, hon är så stor fast så liten :) Tiden går fort.

Nån mer som har ett syskon som är runt 2?  Hon börjar bli så jobbig när jag är ensam med båda barnen, Hon lyssnar inte på mig och är jätte envis, men så fort pappa kommer hem då lyssnar hon direkt :/ Jobbigt när hon inte lyssnar. Tråtsåldern vet jag om men hon lyssnar mer på pappa än på mig..

Carma har också fått panik skrik några gånger. Det går ju över efter ett tag men inget hjälper :(

• MammaJennii

Hur länge har ni tänkt vara hemma med era?  Jag har ställt henne i dagis kö från att hon är  år 1 månad..
    Det var babyboom i Juli.  Det var fullt på sjukhuset så vi fick sova i förlossnings rummet första natten.
    Stackars min kille fick sova på golvet :( Men så överlycklig att han gjorde det :)

• MammaJennii

Hur länge har ni tänkt vara hemma med era?  Jag har ställt henne i dagis kö från att hon är 1  år 1 månad..
    Det var babyboom i Juli.  Det var fullt på sjukhuset så vi fick sova i förlossnings rummet första natten.
    Stackars min kille fick sova på golvet :( Men så överlycklig att han gjorde det :)

• FridaKarin

Jag hatar panik-skriken.. Man känner sig så hjälplös. Det är så synd om dem. 

Inatt hade vi en väldigt jobbig natt. Vidar har sovit bra alla nätter sedan han föddes för 7 veckor sedan. Men i natt vet jag inte vad som var fel. Synd va det om honom iallafall. Så idag tog vi bilen hem till mina föräldrar där jag och andreas (min sambo) la oss i sängen och stängde dörren och sov i fyra timmar :) SÅ skönt.. Mamma och pappa pysslade om Vidar och var ute och gick. De njöt lika mycket som vi gjorde och Vidar sov så gott i vagnen :)

Skönt att få lite hjälp ibland :)  

• FridaKarin
    MammaJennii skrev 2011-09-04 22:20:53 följande:
    Hur länge har ni tänkt vara hemma med era?  Jag har ställt henne i dagis kö från att hon är 1  år 1 månad..
    Jag ska vara hemma i ett år. Sedan har sambon hemma i ca 6 månader. Tänkte väl börja förskolan i januari 2013. Hur långt innan ska man söka försskoleplats?
  • MammaJennii
    FridaKarin skrev 2011-09-04 22:25:12 följande:
    Jag ska vara hemma i ett år. Sedan har sambon hemma i ca 6 månader. Tänkte väl börja förskolan i januari 2013. Hur långt innan ska man söka försskoleplats?
    Okej!
    Det är lika bra att göra det redan nu tycker jag. Man står ju i kö,  ju snabbare du söker desto bättre står du i kön. Man skriver in vilken månad man vill börja..
  • acinna

Vi tänker oss att Ella ska börja i förskolan i augusti nästa år. Det stämmer bäst med mina läsårstider. Troligtvis så kommer jag att vara ledig en dag i veckan och sambon en, så hon bara behöver vara på förskolan tre dagar i veckan, ibland fyra. Tänkte att vi snart ska ställa oss på kö eftersom vi har två förskolor vi helst vill ha henne på.

• Larsson2006

Känns kanske knäppt att fråga redan men är det nån mer än vi som börjat tänka på syskon?

Blev snittad 26/7 och när vi frågade läkaren om när man kan skaffa syskon sa hon -Så fort ni känner för det.
    Nån som fått höra efter hur många månader de e ok?

Både jag och min man har nära till vårt yngre syskon och vi har jättebra relation med det och har även haft det när vi växte upp. Sen så har vi även syskon där det är flera år som skiljer åh de va inge roliga att leka me som små åh nu har vi inget gemensamt med dem. Vi vill ge våran lille kille samma gemenskap som vi hade.

• Ppilla

Larsson: vi verkar vara de ända i hela världen som är nöjda med en bebis.
    Både jag och sambon är uppväxt med syskon både nära i ålder och med åldersskillnad. Många som är på oss och menar på att " den lilla måste ju få någon att leka med".
    Men då finns det ju vänner, släktingar dagis mm.

Förstår dock om man vill ha barn nära. Man får kanske ha i åtanke dock att bara för era relationer är bra till syskon nära i åldern finns det ju ingen garanti att det blir så även nu.
    ( jag är ett praktexempel då jag knappt umgås med min tvillingbror utan oftare med syskonen där det är 6 års skillnad)

Ujj kom på att jag låter väldigt negativ i mitt inlägg men så är inte läget. Svårt att formulera sig på mobilen och mitt i natten.

Hoppa ni får "klartecken" snart. Ska bli spännande att följa

Svar på tråden Juni/Juli mammor...