• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • EnStyckAnna

Min lille skrutt sover oftast hyfsat på dagen, oftast vaknar han och vill stiga upp kl 8 och sen snackas det i babygymmet för fullt, sen ammas det och sen brukar han slockna runt 10-11-tiden och är jag då ute o går med vagnen så sover han ca 2-3 timmar, sen på em så tar han bara små powernaps, ibland har vi fått till en timme. Men han gnäller väldigt sällan, bara när han är uttråkad eller hungrig så han är rätt lätt att handskas med...

Håller på och testar nu att låta honom äta på båda brösten vid varje amningstillfälle så kanske han håller sig mätt längre, på dagtid vill han annars äta med ca 2 timmars mellanrum. På kvällen fyller jag honom så gott det går och sen sover han i sin vagga mellan ca 22-03, då vill han äta igen men han är så trött så han slarväter bara vilket medför att han är hungrig efter ca 1-1,5 timme och det är lite störigt... Försöker få honom till att äta ordentligt vid 03, kittlar honom, byter blöja mm, men icke, han ska bara äta lite och sen däcka igen...

Men nu åt han på båda brösten för 3timmar sen och han o hans pappa somnade i soffan för 20 min sen, så får se hur länge han ska hålla sig... Tungan ute

• Ppilla

Maja sover oftast i sin egen säng. I eget rum intill oss. Ibland när hon har svårt att komma till ro hamnar hon hos oss. Oftast då när pappa gått upp för jobb kl 5 så vi slipper trängas. Vila gör hon på dagen ofta då direkt efter matning.

• Liniz77

Vår 4 är som våra andra sjukt närhetstörstande o sover superdåligt själv. Helst vill hon ha mig bredvid då kan hon sova.. Sover sådär i vagnen, medan vår tvååring som inte sovit i vagn somnar på 10 minuter i vår UJ syskonvagn. Det blir mkt baby Björn också sjalen är inte så poppis. Kanske blir det när det blir kallare. Nu är det förkylt så sömnen blir lidande

• Joeline
    Hur ofta ammar ni?
    varannan-var tredje timme, dygnet runt.
  • Ppilla

Ersättning var 3-4 timme. Nätterna brukar det kunna gå lite mer tid i mellan men i regel likadant dygnet runt

• Larsson2006

Vi ger också ersättning. Våran kille vill ha det lite olika beroende på omgivningen. Ibland varrannan men oftast var 3-4 timma.

Sömnen blir vi inte kloka på. Kl 20 sätter vi på pyjamas och han får mat sen är han trött men kämpar emot och grinar, gnäller och morrar. Efter 1,5-2 timmar vill han ha mat igen. Han får lite åh då är han oftast så trött att han somnar vid flaskan, sover genom rapningen men när man lyft över honom i sin säng så vaknar han åh e lessen och kämpar imot i ytterligare 10-30min. Sen sover han till 2-3 äter och efter ca 10min "grymtande" somnar han om. Vaknar igen vid 6 och gör om samma sak, åter igen vid 9 och sen vaknar han vid 12 och vill vara vaken i ca 2timmar. Han somnar jättebra själv i sin sittpuff på dagarna men just första insomningen på kvällen är jättejobbig. Han värkar nästan rädd för att sova. Vad gör man åt det?

• FridaKarin

Åh, vilken morgon. Vidar somnar om efter maten kl 8 (händer aldrig) så jag panik städar hela lägenheten i tron om att han ska vakna vilken sekund som helst. Men icke.. Sitter nu framför datan och ska snart rulla ner till BVC :) Fin morgon ! 

• MammaJennii

Carma strular också på kvällarna. Det verkar som att magen är dum mot henne.
    I 3 timmar gråter hon till och från, det börjar mellan 8-9 och hon somnar runt 12 på natten. Så fort hon har somnat så skriker hon och vaknar. Så frustrerande när man är så trött.

• timena

Malte har börjat somna för natten lite tidigare nu, runt 21-21:30 somnar han, vilket resulterar i att han vaknar tidigare på natten och vill ha mat =)

Han ligger i egen säng bredvid våran, har tagit bort ena sidan så sängen står mot våran. När han vaknar lyfter jag över honom till oss och ger honom mat liggandes, vi somnar båda om nästan direkt.
    Sen vaknar han efter ca 2.5-3 timmar igen och vill äta. Då är klockan runt 4:30-5, efter det vill han helst ligga och småsnutta resten av natten/morgonen. Han tar inte napp så han vill ha bröstet i munnen hela tiden vilket är enormt jobbigt.
    Vid 6-6.30 vaknar han till och sen blir det inte mycket mer sovande om jag har de stora barnen hos mig för då ska vi upp och få iväg dem till skolan. Ibland har han somnat om när vi inte behöver gå upp och sover då till 8:30.

Tycker det är super jobbigt framför allt på morgonen när han bara vill snutta, vet inte hur jag ska få honom att sluta med det..... 

• timena

Har ett dilemma jag behöver era synpunkter på!

Är bjudna på bröllop på lördag, till en kompis till mig som jag umgicks och reste mycket med för över 10 år sedan. Vi hör av varandra några gånger om året men har tyvärr inte träffats på länge men ändå en kompis som jag räknar med finns där när man behöver då vi delat mycket tillsammans.

De ska ha ett stort bröllop (tar 2 timmar för oss att åka) med 100 gäster, det kommer inte vara några andra barn mer än Malte och en liten tjej som också ammar men som tydligen är världens snällaste och sover jämt.

Malte är ju en lite kille som är ganska gnällig och missnöjd, speciellt på kvällarna.....
    Vill ju så gärna åka men att behöva sitta i ett annat rum med honom hela kvällen för att han gnäller, stör eller behöver mat känns ju inte så roligt. Det kommer bli mycket tal och mycket stoj och jag har märkt att han är lite känslig för sådant.
     Pratade med min kompis idag och förklarade läget och hon förstår mycket väl om vi väljer att stanna hemma så det är inget problem men jag vill ju så gärna åka samtidigt som jag inte vill bli upp stressad av att han gnäller och inte kommer till ro så man missar allt, skulle vilja åka på bröllop och bara kunna njuta och ha roligt annars kvittar det nästan.
    Usch, jag är så kluven hur vi ska göra.  Att lämna bort honom fungerar inte utan det är åka med honom eller stanna hemma som gäller.

Hur hade ni gjort? 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...