• Cosan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

kristinah skrev 2011-12-07 21:12:35 följande:
    Vi har träffats en gång nu på senare år... ;) Det är komplicerat...men jag VET att han inte skulle tvekat en sekund om han bara varit singel. Han är typen som stannar i förhållanden, även de uselt dåliga, tills tjejen gör slut. Han kommer aldrig bryta upp Gör han det är det ett tecken på att han verkligen menar allvar... Cosan - har tänkt på dig också. Hur föll ditt beslut? Du stannade också va?
    Nope, jag grubblade och frågade den dåvarande kvinnan massa om oss och fick rätt kassa svar, men det tog nog 3 månader innan jag dumpade. Hon jag gjort slut med träffade ny efter drygt en vecka, men första veckan var rätt hektisk på telefonen kan jag säga. Tre veckor efter det ringde jag den andra kvinnan, hon var inte direkt intresserad av prata med mig kan jag säga. Men jag lyckades faktiskt övertala henne så sakta och vi blev väl ett par efter cirka 6 månader. Fast det sket sig efter några år ändå Rynkar på näsan 
  • Cosan
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-07 22:00:37 följande:
    men en sak jag funderat över.. helt ärligt så skulle jag önska att jag kunde få lite fler BRA vänner bara, av manligt kön såväl som kvinnligt; och att dom manliga verkligen handlade om vänskap också(inte bara en påstådd sådan för att försöka få komma under kjolen på en typ). För jag behöver att en partner till mig är min VÄN framför allt. Om han inte kan vara min vän, kan han inte vara min partner heller.

Svårt att hitta ord på det där, men hur sjutton tror en kille att han ska kunna "vinna mig" genom att flörta å greja, men inte bry sig om mig som människa? (jo, dom finns som är så, som vill ha reda på hur man ser ut, och flörtar, å pratar sex, men inte verkar särskilt intresserade av vem man är som person så; sen finns ju dom andra som är tvärtom men verkar sexskygga istället.. å det är ju inte heller en hit.. )
    Ganska ovanligt att hetero män har kvinnliga vänner utan baktanke om sex. Visst förekommer det men det är ovanligt. 
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-07 21:36:00 följande:
    Sitter och funderar på om jag ska maila och berätta vad jag tycker att han ska välja. Och varför jag verkligen tror att det skulle funka...eller stör det bara?
    Har faktiskt ingen aning om det är positivt eller negativt att du är på honom lite extra. 
    Jag gissar att du kommer mejla oavsett vad som sägs Glad
  • Cosan
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-07 22:55:31 följande:
    tro mig, jag VET det. Det är det som är så synd... för när jag känner dom där "baktankarna" från första början; dvs att personen knappt lyssnar på vad jag säger eller egentligen vill ha reda på vem jag är, utan mer funderar över om jag är en "lämplig partner" eller inte(och säger "rätt saker" för att få det dit den vill; vilket blir uppenbart för mig ganska snabbt), så dör allt för mig.. om fler människor bara var nyfikna på att lära känna nya människor, å få nya vänner, å det utan att ha så mkt "förväntningar" utan tog det mer som det kom, så tror jag det skulle uppstå lite mer romantik här och där.. Iaf om fler är som jag.

Är iaf så. Att om en kille inte kan vara en bra vän till mig, så kan han inte vara min partner. Klart. uppstår attraktionen blixtsnabbt, så kan det ju vara svårt att ignorera den biten; men det innebär väl inte att man inte är intresserad av att utveckla en vänskap också? Behöver båda. (självklart är den annan form av vänskap än den till ex. en kvinna för min del.. Men lik förbannat. En  vänskap.)

Är ju liksom så att jag tänkte hitta en partner jag kanske kan få leva med lääääääänge... å om man inte kan vara vänner då, så kan man i mina ögon inte vara nått alls i slutänden.
    Nja, här tror jag du drar lite långa växlar. Visst ska man få kontakt med någon på en nätdejtingsajt får man nog smöra och ställa in sig lite, har själv inte lyckats få till någon dejt än, så vet inte. Men i vanliga livet blir det ju normalt människor som man tycker om som person man pratar mest med. Sen kan jag visserligen bara prata för mig själv, men jag tycker en människa blir sexigare ju mer man känner den som människa. 
  • Cosan
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-07 23:13:57 följande:
    nu pratade jag inte om nätet direkt.. utan mer generellt, i samhället så. (har bara en önskedröm, men verkligheten är verkligen inte en önskedröm alla gånger)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-07 23:07:24 följande:
    Stor kram till dig!
    Hm, jag har en helt annan erfarenhet än dig där, får hoppas att den inte blir ändrad. Det är grymt roligt att snacka och skoja lite med människor. Det finns gott om människor oavsett kön som kommer vara mycket intresserad av att lära känna dig ordentligt som människa. 

Du får en go kram av mig med Glad 
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-07 23:55:39 följande:
    Cosan  - jojo, men frågan är ju NÄR jag skriver mailet.
    Jag väntar med spänning och fortsätter hålla mina tummar för dig, men kom ihåg att du lovat mig ditt kök ANY TIME, jag har två syskon, snart tre i Sthlm Glad

Kors i taket, har fått mail. Fattar dock inget :(  
  • Cosan
    Heidi1 skrev 2011-12-08 12:07:35 följande:
    Jag använder det, inte som msn, jag ringer till mina föräldrar i norge gratis till deras skype. det funkar bra så länge internet funkar
    Är väl ingen större skillnad på skype och MSN tror jag. Tror dock att det finns lite fler funktioner i skype. Tycker skype funkar hur bra som, dock kostar det om man vill ringa till vanliga telefoner vilket är helt normalt.
  • Cosan
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-08 10:35:30 följande:
    Fattar inget?? Inte svenska? Eller obegripligt? *nyfiken*
    Någon som påstod att jag hade humor fast jag inte hade tänkt på att det kanske var roligt som jag skrev.
  • Cosan
    kristinah skrev 2011-12-08 13:07:20 följande:
    cosan - men vad är det du säger? Att du ska komma hit? whoo!

sen är jag lite ledsen över att jag missade ditt försök med att lägga upp bild..
    Ja, vem vet Flört

Ingen större miss, kan jag säga. Skickade 16 mejl och 0 svar, 16-0 säger väl sitt tydliga språk. Stod lite halvnaken, försökte spänna upp mig och putade med rumpan. Tanken var att attrahera de som sökte någon som inte tog sig själv på så stort allvar, vilket många skriver. Mitt budskap med bilden gick verkligen inte fram kan jag säga Tungan ute
  • Cosan
    Smecker skrev 2011-12-08 23:04:07 följande:
    Intressant.. du lägger alltså upp en bild på dig själv där du står och ser ut som om du skall skita på dig? Och ingen nappar? Vart är världen på väg..
    Precis, de skriver ju att de vill ha någon som inte tar sig själv på så stort allvar, vilket du verkar förstått. Kan tillägga att det även ser ut som jag har flint på bilden. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!