Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

MrC skrev 2012-10-21 22:48:26 följande:
    Haha jag skojar med trådens titel.
    Hur överleva?
    Nej, jag kommer att dö på kuppen. Skrattande
    Tja, det kan man ju faktiskt göra, även om det känns väldigt osannolikt. xD

Hur går nätdejtandet då?
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-10-21 22:50:02 följande:
    För mig så går det lika bra som vanligt ute i djungeln... 
    Inte alls.
    Ok, är du nå aktiv själv då?
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-10-21 22:52:21 följande:
    Aktiv och aktiv. Ingen idé. Jag är registrerad och kollar rätt ofta. Jag finns, jag syns. :-P
    Det låter som du gett upp en smula, men ändå inte. Fast så blir det väl ibland. Får du några mejl då? och det skadar väl inte att skicka något ibland - lär knappast försämra oddsen iaf.
  • Cocacola
    Isnogood skrev 2012-10-21 22:53:25 följande:
    Har upptäckt att jag ratat alla mail som inte kommit från den person jag velat läsa mailen ifrån...
    Och av honom har jag fått många...
    En månad, sen ska vi träffas...Ja, fungerar inte tidigare   
    Det låter som en lååååång månad! Får hoppas det blir en bra dejt sen då, och förhoppningsvis fler därefer men en sak i tagen (man ska visst göra så har jag hört? en sak i taget lixom...)
  • Cocacola
    MrC skrev 2012-10-21 22:54:08 följande:
    För mig? Illa. Kan inte nätdejta just nu, för jag är "bostadslös" några veckor till.
    Just nu "bor" jag hos exet till onsdag, sedan ska jag bo hos syrran/mamma i nästan 6 veckor... och SEN får jag tillbaka min gamla lägenhet.

Om min nätdejt skulle fråga: -Jaha, var bor du då?
    ...och svaret...
    -Jag är bostadslös, men jag sover hos exet, mamma och syrran....
    ....skulle bli liiiite pinsamt va? Skrattande
    Haha, jo du har en poäng där.
    Men det är inte värre än mitt svar på hur länge jag varit singel under de första trevande stegen i nätdejtingdjungeln där jag svarade att det var en definitionsfråga och att vi fortfarande bodde ihop i några veckor till... :P
  • Cocacola
    Nirvana skrev 2012-10-21 22:55:08 följande:
    Ah hehe, du har alltså träffat på någon i riktiga världen. Synd det inte gick hela vägen.
    Ja, jo det skulle man väl kunna säga. Men det var inte meningen att vi skulle vara något annat än vänner. Men i början av sommaren när jag just bestämt mig för att låta bli datorer, nätdejtande, knäppa pojkar och allt och bara hinna landaoch smälta allt så skickade han ett sms och sa att han hade känslor för mig. Jävligt synd att jag inte har några såna för honom dock för han är den vettigaste man jag känner tror jag. Men, men.
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-10-21 23:24:11 följande:
    Jag har gett upp tanken på att träffa någon via nätdejting. Visst, jag är där och dyker någon upp som faktiskt också hör av sig så svarar jag ju... om hon verkar intressant.

Orkar inte skicka mail. Skulle kunna köra med något klipp och klistra men det passar ju inte brudarna heller.   
    Hmm, intressant när du faktiskt vet att det fungerar att hitta någon via nätet. Nåja, det går ju att träffa folk i verkliga livet också - det är både svårare och lättare. Fast några mejl kan du ju alltid slänga iväg, klipp och klistra om du inte orkar skriva men få till något enkelt och bra. Förstamejl är alltid svåra men ett kort, hyffsat intressant duger ju om hon tycker att bild och presentation är bra antar jag... Jag har iofs svarat på mejl ibland utan att kolla bara för att - kanske bra kanske inte. Nu har jag inte loggat in på en liten evighet.
  • Cocacola

Märks det att jag inte vill plugga just nu? Skrattande Ska se till att göra biologin nu iaf, den ska vara klar tills imorgon. Sen kommer det väl en kväll imorgon med antar jag... Ska plugga och träna en massa i veckan tänkte jag så jag inte har plugg över höstlovet (och jaaaa jag får höstlov - very nice!) och träna för att minska stressen och öka orken och helst förbättra lite form och kondition med för den delen.

Sen undrar jag hur det egentligen blir med mitt dejtande under helgen och den följande veckan. Kan bli hur som helst känns det som. Alltså hoppas vi att det blir bra.

• Cocacola

Nicke: Haha, ok fine! Jag fattar. Det är mer eller mindre omöjligt att träffa någon via nätdejting. SkrattandeFlört

• Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-10-22 00:10:07 följande:
    Nej, det är det inte. Vem har sagt det? Grrrr
    Förvånad Det trodde jag... Flört

Nejdå, förr eller senare så. Om man nu inte träffas någon någon annanstans så. Det är ju ett sätt bland flera. Börjar bli lite för trött, det kanske märks det med.

Klar med biologin som skulle göras till imorgon + lite till vilket blir en del eller hela nästa läxa. Hoppas å hela hehe men biologin är det lätta ämnet. Synd bara att jag har 3 ämnen till som på ett effektivt sätt får mig att ifrågasätta mig egen intelligens. :P

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!