Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Johnny Mnemonic skrev 2012-10-04 23:52:41 följande:
    Du får försöka se det vackra i det, titta på den här bilden ett tag- Ibörjan ser det helt knäppt ut,
    men tittar du på det ett tag så ser du hur tydligt som helst vad som egentligen händer.
    (Det är förövrigt en rotation av en fyrdimensionel"kub")

Haha, jag jobbar på det!

Med nuvarande vakenhetsgrad blir jag ju helt snurrig av den där bilden, men det är kanske bra för att rensa skallen. Vilket känns välbehövligt just nu.
  • Cocacola
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-05 01:00:38 följande:
    Se nedan.

Det är vad det är också, man tolkar bilden rätt om man ser en kub formation som vrider ut och in på sig själv, precis som om man tänker man vrider ut och in på ett armband typ. 
    Men eftersom det inte går att representera 4D med vår världs uppfattning så kan det se lite skumt ut (och än mindre efter som detta är 4D representerat som 3D på en 2D skärm :)
    Det där är förvånansvärt nog läskigt nära det jag tänkte. Borde jag hålla på med fysiken när jag är övertrött alltså? Lär i vilket fall inte gå sämre än annars. Alltså kan det bara bli bättre. Skrattande
  • Cocacola
    takida skrev 2012-10-05 09:14:35 följande:
    arbetsmiljö, byter vi? Glad
    Du kan byta med mig. Har inlämningsuppgifter i fysik.
  • Cocacola
    Glädje58 skrev 2012-10-05 11:12:01 följande:
    Jag borde inte få vara här heller. Jag dejtar ju inte. Tror ärligt talat att sista tåget har gått för mig. Jag har inte den potentialen att träffa varken en fast partner eller en kk. Är intresserad av att ägna mig åt musik och måla igen. Skita i kvinnor, det är inget för mig.

Men engagemanget och kärleken från er är så himla skön att få ta del av. Ibland behöver man få prata av sig, även om det inte handlar om dejting. 

Så frågan är vad som bör skrivas i tråden. Är det okey att skriva om sin fot som värker. Man behöver hjälp med en ansökning till ett nytt jobb. Frågor kring studier. Jag tror att listan kan göras lång när det gäller vad vi har avhandlat i tråden. Jag har min cancer som kan tynga ner mig ibland. Det har jag säkert nämnt i ett halvår men jag tänker inte starta en egen tråd om det. Det räcker att bara prata av sig lite i den här tråden.

Är det bara dejting tråden ska handla om så kan vi gå över till den ärliga dejtingtråden. Jag upplever att mångfalden i den här tråden är så charmig, det gör den så levande. Det blir som en familj. Samtidigt som vi är nära varandra så står vi ändå med armarna utsträckta och välkomnar nya medlemmar.

När det gäller JM så kan jag bjuda på att han får skriva av sig. För han behöver det för att komma vidare och träffa en ny kvinna. Ingen är tvungen att läsa alla inlägg, det är bara att hoppa över det som inte intresserar en. Jag tror att JM är en väldigt fin kille men han har blivit otroligt djupt sårad av sitt ex. Spår som Jag hoppas ska jämnas ut med tiden. Jag skulle bli väldigt glad den dagen han berättar att han har träffat en tjej igen.

Ni kan ta bort mig från de privata trådarna om ni vill. Jag tillför ändå inget när det gäller dejting. Men jag älskar att vara med ändå. Jag har träffat en del av er irl och det var väldigt uppskattat från min sida.

I dag är en ny dag, se till att det blir en dag att minnas. Gör något kul idag Glad 
    Kloka ord! Men du, ge inte upp hoppet om att träffa någon - tror absolut inte att det är för sent! {#emotions_dlg.flower}
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-05 18:07:14 följande:
    Hahaha militanta singelkvinnor med automatvapen ASG!!!
    Skrattande

Ny i djungeln: Låter inge vidare det där tycker jag, är du säker på att han är värd din tid?

Takida: Vill veta mer om de där dejtplanerna men har inte hunnit läsa ikapp än sådet kanske d redan skrivit, men om inte: Tell me more! och lycka till!
  • Cocacola
    takida skrev 2012-10-05 18:38:48 följande:
    Jag hade en period då jag ofta frågade mest för att jag tycker det är intressant varför/varför inte de gjorde lumpen. Det är allt bra mycket manligare att ha gjort lumpenSkrattande

Du har helt klart en poäng där, motiveringen varför/varför inte brukar kunna säga en del om personen.
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-10-05 19:16:30 följande:

HAHA ta det som en komplimang för sjutton.

Ja det skulle vara kul att se lite roligare utbud av killar än denna stad, där det inte verkar finnas många singelkillar. E-tuna kanske har de rätta herrarna för mig  någon kille med putröv, känner för att bita skinka haha  Jag är helt störd idag känner jag Tungan ute  
    Det där lät inte bra, är ju mest troligt att jag hamnar i Örebro nästa hös och så finns det inga singelkillar säger du. Illa, illa... Skrattande

• Cocacola
    lemonina skrev 2012-10-05 21:51:01 följande:
    HAHA folket kanske är mer trevliga och sociala borta hos er och som faktiskt vill lära känna människor. Här i Öret  tog det mig typ ett år att hitta en vän.
    Vafan! Det där gjorde inte saken bättre...  SkrikandesSkrattande
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-06 18:31:55 följande:
    Cocacola: Åhhh ska bli så spännande när du söker sen Håller tummarna och hejjar på dig!!! Har du gjort HP förut?
    Haha, lär börja med att klara av alla behörighetskurser. Skrattande Jodå, har gjort HP förut. Fått 1.6 som bäst, vilket inte räcker för att komma in via HP-kvoten men borde räcka för att komma in via folkhögskolekvoten om jag för det första lyckas få en 4:a i omdöme. Ett bättre HP vore dock inte helt fel... Behöver både tummar och påhejjande hela året skulle jag tro... Tungan ute
  • Cocacola
    ulfsas skrev 2012-10-06 18:35:20 följande:
    Helt slut på killar i Örebro. De har vanilla antingen ''kört'' slut på eller så kanske det var med AK5anFörvånad

Slutresultaten är nog detsamma.
    Ajaj, jag bör alltså få med mig en Göteborgare då...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!