Inlägg från: bellis79 |Visa alla inlägg
  • bellis79

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-03-06 12:44:17 följande:
    Vad han ville säga var att han är upptagen med barnen tills lördag. Sorry, jag har tyvärr inte så mycket tid för dig just nu, fast jag önskar att jag hade det. Men efter jag har lämnat barnen på lördag så vill jag ha dig i min närhet. Kram. Jag saknar dig, men jag måste fokusera på det som är precis runt omkring mig.
    Det hade vart nice men så var det nog tyvärr inte.. förhoppningar är trevliga men jag är för realistisk nu o klarar mig rätt bra själv:)
  • bellis79
    Vanilla ice queen skrev 2012-03-06 13:15:19 följande:
    Legacy: Hur gick det?

Bellis: Jag hittar inte vad du skrev till honom?! Det är superdrygt att gå tillbaka långt i tråden med telefonen...

Nu blev det mycket. FB flirt och nu även görsnygg brandman. Have mercy!!! Men FB flirten tycker jag om redan och han är också görsnygg fast brandmannen snäppet vassare. Kan man träffa bägge samtidigt kanske... Eller är det inte snällt? Alltså jag är ju redan involverad i den ena därav att det ksnske vore lite ruttet...
    Nu var jag kanske lite kall men fick svar tjohho men ett mesigt.. Typ hoppas du får en skön dag i solen, dags för lunch här o jag har barnen tills lördag.. Hmm inget ja eller nej..
    Svarade bara tackdetsamma och lunch här med o vi hörs..
    Orkar inte .. blir bara fel.. så får han la höra av sig om han vill se mig
    Jag skrev i söndags o undrade om han ville ses i veckan o fick svar nu på lunchen.

Håller med., 20 min borta och vips så är det 5 nya sidor men så härligt o läsa:)
  • bellis79
    s07 skrev 2012-03-06 13:43:22 följande:
    Vanilla- hm. Jag brukar dra en gräns om man varit fysisk men det är helt o hållet upp t dig :)

Glädje- hmmm nu tror jag du läste in alldeles för många tolkningar i bellis dejt text. Hans svar kan också betyda precis det han skrev o inget mer!

Bellis- toppenbra. Man ska se till att göra det bästa utifrån situationen! Vill man så kan man.
    Exakt.. så tänker jag med.. vill man så tar man sig tid.. men men slut analyserat över ng man bara har träffat så kort tid.. life goes on:)
  • bellis79
    Vanilla ice queen skrev 2012-03-06 14:12:13 följande:
    Bellis: Ah såg nu att du skrev i ditt svar vad du frågade honom. Sorry!
    Men om han har barnen är det väll lite svårt att få till en träff om det är förtidigt för dig att träffa dem än. Eller har ni möjlighet att ses när barnen är i skolan. Jag personligen har oftast ingen lust att skaffa barnvakt för att träffa någon när jag har mina tjejer just för att jag endast träffar dem varannan vecka. De veckorna man har barnen faller så otroligt mycket umgängestid bort på jobb, skola, fritids och dagis så den lilla tid man har blir värdefull. Jag fick samma uppfattning av smssvaret som glädje 58 att det var underförståt att han kan ses från och med lördag
    Jag tänkte inte på det där med barnen först men hade nog bara velat ha ett roligare svar än att han hade dem till på lördag typ mer konkret att han ville ses då . men man kan inte få allt..
    Är nog svårt att sätta sig in just med killar som har barn, för jag har ju bara mig själv o tänka på, vad jag ska äta, när jag ska sova etc..
    Jag kanske bara är känslig idag men jag vet inte hade hoppats på lite mer engagemang i svaret..
    Får man skylla på pms?:)
  • bellis79
    Vanilla ice queen skrev 2012-03-06 15:17:27 följande:
    Klart som 17 man får skylla på PMS, något ska det ju vara bra för Brukar han skicka roliga sms annars? Jag kan ju bara prata för mig själv hur det är att ha barn varannan vecka men så här ser mina barnveckor ut (en hel vecka kan låta mycket men plockar man bort tiden man inte ses så är det väldigt lite...) jag lämnar dem 06:15 och rusar in och hämtar dem 16:30. Sen lagar man mat och så, det ger slutlig kvalitetstis på ca 2-3 timmar/dag innan de ska sova. Sen samma vända igen dagen efter. Sen är det väll inte allas varadag som ser ut som min men misstänker att de flesta som arbetar heltid med barn inser att man inte träffar sina barn särskilt mycket på vardagarna och träffar men dem dessutom inte alls varannan vecka så känns det vill jag lova.Så jag skulle defenitivt inte ta det personligt om han inte vill ses innan lördagen=))
    Nja inte så roliga eller tja när han har druckit ng öl som i fredags eller förra onsdagen där han skrev när jag kommit hem att det var grymt kul o se mig.
    Men är nog så som du skriver o han har eget företag med..men vet ju ej om han vill ses på lördag ens men den som lever han får se..
    Just nu fokuserar jag mig på min träning ikväll o målet som nästan är uppnått med diet o träning o se ng ruta:) oj så fåfängt men ack så skoj:) o detta är pga mitt ex , behövde ha ng o göra när det tog slut o få ur mig min ilska på:)
  • bellis79

4dje dejten med han jag träffar igår.. skulle ses i lördags men han var helt slut.. Vi tog en promenad i skogen på förmiddagen och på kvällen träffades vi och gick ut och åt. Inte hänt något än men förstår honom lite mer nu gällande och höra av sig och har också förstått att dels är han nog rätt blyg och sedan är han ett undantag från tidigare som man träffat, som verkar ta det lugnt och inte är på alls och hur han är när han har barnen..
    Riktig gentleman som följer en hem och bara är en bra kille helt enkelt..

Jag puschar inte något men klart jag skulle vilja pussa på honom men får ta en sak i taget o så länge vi ses så..

Vi ska se film ikväll om han inte skulle jobba över o då kanske det blir lite mer mys iaf när vi är helt själva..

• bellis79
    Vanilla ice queen skrev 2012-03-12 11:00:05 följande:
    Vad skönt att det går bra Det kan ju vara spännande när man tar det lungt i början och få upp spänningen lite.
    Tack, ja  från att jag var halft hysterisk förra veckan så när han lämnat barnen på torsdagen så ringde vi o messat o så hela helgen o igår så kändes det bra.. Jag vet ej heller vad jag vill eller inte.. jag tar det bara som det kommer.
    O vill gärna ses idag men jobbar han ist så tränar jag:).
    Han är väldens snällaste iaf o så skön snubbe.. Han säger själv att han är seg o det håller jag med om dock hahaha.
  • bellis79
    Legacy skrev 2012-03-12 11:10:35 följande:
    Ibland kan det krävas way to much vin för att få till den där pussen har jag hört Drömmer
    Haha ska föreslå det ikväll om det blir så att vi ses:)
  • bellis79
    Vanilla ice queen skrev 2012-03-12 11:27:24 följande:
    Man sätter sig nära läger huvudet försiktigt på hans axel, tittar upp på honom och ler lite. Fungerar varje gång! Med eller utan alcohol
    Härligt med massa råd , love it:).. jag är bara ovan vid detta men jag gillar ändå.. för blir vi bara vänner så har man inget annat man saknar också..
  • bellis79
    Anonym (cocacola) skrev 2012-03-12 11:05:02 följande:
    Ibland är långsamt rätt väg att gå. Ni verkar ju iaf ses rätt ofta? Håller väl tummarna att det blir lite pussande ikväll då...
    Vi sågs igår o då var det 1.5 vecka sedan pga barnen men jag har tossigt mycket på jobb nu så alla dagar vi kan ses är kul.. o jag hoppas att detta blir ng bra av kan jag säga..

Mitt ex hade varit ute i helgen o stött på en kompis o vart full o frågat efter mig.. hon hade sagt , hon är hemma o har det mysigt.. det hade jag men själv o jobbandes men fick ett fyllemess sedan som jag raderade snabbt. är så stolt!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!