Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-18 20:14:36 följande:
    För mig fungerade det bra att försöka räkna upp egenskaper jag inte kunde hitta hos någon annan :)

Jag trodde först att jag förstod vad du menade, men sen när jag verkligen läste vad du skrev, så förstod jag ingenting Skäms
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-04-18 20:19:41 följande:
    ...Jag lever by the way men knappt. Mår piss illa av att lokalbedövning går ur. J har bäddat ner mig.

Hoppas du får ordning på det nu Legacy Solig
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 20:22:30 följande:
    Jag menar att man försöker tala om för sig själv vad det egentligen var man såg hos personen som ingen annan kan erbjuda.

Men om man nu hittar en del saker Gråter
  • Glädje58
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 20:29:01 följande:
    Det vet jag inte heller, inget jag har velat fråga sådär....borde jag fråga det? Tror iof inte han skulle ge ett ärligt svar på det...
    Nä han är och hälsar på släktingar   Han är 23 ,jag är 32....Egentligen är han för ung för min smak...men inte tänkt så mkt på hans ålder hittills...men lite det jag tänker på när vi ses,kanske märks av mer då...?

jobbigt detta...

Det verkar som du är helt uppslukad i dina underbara känslostormar så du tillfälligt har slutat tänka förnuftigt. Men sån är förälskelsen... Hjärta
  • Glädje58
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 20:41:03 följande:
    Ja det verkar inte bättrre..hehe....men såååå rädd att bli besviken

Jag menar,vad ska han med mig som är så mkt äldre å har två barn dessutom....han kan ju välja en ung snygg 18-åring ist...:-P

Det är lätt för mig att säga att han troligtvis bara är ute efter sex. Men det vore kanske taskigt att säga så. Hur skulle jag kunna veta det? Och det gör jag givetvis inte heller. Jag har inte heller en aning om hur er kontakt känns.

Men, det är rätt så ovanligt att en 23-åring är intresserad av en tvåbarnsmamma på 32 år. Jag tror inte att en ung 18-åring är mer attraktiv än dig, om det gäller ett seriöst förhållande. Men jag tvivlar på att han är ute efter något sånt.

Varför kommer han inte hem till dig istället? Han åker till andra sidan jordklotet men kan inte åka 90 mil till dig. Jag tycker att du borde be honom komma till dig istället. För att se om det finns något seriöst intresse från hans sida.

Jag skulle aldrig skriva det här till dig om jag inte hade sett en vän råka ut för detta. Men nu har jag det...

• Glädje58
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 20:41:03 följande:
    ....men såååå rädd att bli besviken ...
    Med tanke på vad du skriver så tycker jag att du ber honom komma till dig.
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-18 20:55:31 följande:
    En av mina jobbarkompisar är 32årig 2barnsmamma som har en sambo som är 24år och de har varit sambos i något är nu och det verkar fungera bra vad jag vet

Jag tror absolut att det kan fungera. Men det är ovanligt.

Jag känner bara det att risken är rätt så stor att det bara är en kk-relation det handlar om. Så då vill jag inte driva på Dejting att åka 90 mil. (Är det 90 mil enkel resa förresten?). Dejting kan inte heller flytta, så då begränsas hon ytterligare.

Jag förutsätter att Dejting är ute efter en seriös relation. Är det inte det, utan bara att ha kul en helg. Så är det ju bara att åka. Men jag känner att hon vill mer.
  • Glädje58
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 21:04:38 följande:
    ... men borde då inte vara lättare att ta nån på egen ort?! Inte ta dit nån 90 mil bort :-P...
    Det är inga problem, för du åker ju till honom. Direktleverans vid dörren.
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 21:04:38 följande:
    ...Ja jo kanske är bättre att han kommer hit, men hur ska jag lägga upp det på bästa sätt,nu när vi nästan bestämt att jag ska komma dit?

Vad är nästan bestämt?
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-18 21:05:05 följande:
    Fredrik: jag tror helt ärligt att människor inte är gjorda att leva med en och samma partner hela sitt liv! Jag tror inte på evig kärlek. Så jag tror det är därför det är svårt med relationer.

FredrikCA skrev 2012-04-18 21:07:21 följande:
    Jag tror det bara handlar om inställning. Vi är flockdjur så det väldigt sannolikt att vi är gjorda för att leva med samma människa hela livet. Men nu jagar alla den perfekta kvinnan/mannen och ingen inser att dom springer runt och letar efter en dröm. Det finns ingen som är perfekt.

Jag börjar också tro att det är svårt att leva med samma person hela livet. Man ändras med tiden. Bryt upp och sök en ny. Ibland kan jag tycka att man tar för hårt på det här med relationer.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!