Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-18 22:40:14 följande:
    ...Har någon av er sett baksidan av månen?  

Men vad tusan har månen med det här att göra?
  • Glädje58
    målar havet blått skrev 2012-04-18 22:30:34 följande:
    jaha men då kommer man ju till det där med tanke och känsla......Ska man bara gå på känslan..eller ska man lyssna på tanken?

känslan kommer ju först,eller?

Klart att man ska lyssna på känslan
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 22:44:04 följande:
    ... Jag ser ingen vits i att påbörja ett nytt förhållande och lära känna en person som jag sedan överger när känslorna börjar lägga sig.

Men det behöver inte vara så att känslorna lägger sig. Det är väl att känslorna säger att det är fel att vara tillsammans, som gör att man vill lämna.
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-18 22:47:13 följande:
    ...Om livslång kärlek inte skulle finnas skulle väl näst in till 100% av alla par separera? ...
    När jag skulle förklara för min ena son att det inte var så märkvärdigt att separera, så berättade jag att hälften av alla som gifter sig, kommer skilja sig förr eller senare. Han funderade på det en kort stund, sen sa han "Sen kan man ju funderar på hur den andra hälften mår?"

Min vän och jag älskar varandra. Men trots det har vi tjafsat och bråkat ibland. Ibland har vi inte umgåts i perioder, men vi har hittat tillbaka till varandra igen. Det finns en speciell känsla mellan oss som jag gärna skulle vilja ha med en partner. Jag är inte främmande för konflikter i en relation nu, det har jag lärt mig. Tvärtom, det kan stärka relationen. Men ibland fungerar det bara inte och då måste man släppa det.
  • Glädje58
    målar havet blått skrev 2012-04-18 22:58:25 följande:
    ska man verkligen det?  man kan ju vara kär i en person som inte är bra för en.....

Men då tror jag att magkänslan ändå kan avslöja att det är något som inte står riktigt till
  • Glädje58
    Heidi1 skrev 2012-04-19 01:32:57 följande:
    ...Tack. Men du tänk om det är någon i tråden som inte är glad för min skull  
    Vem skulle inte vara glad för din skull? Förvånad

Jag är det i alla fall Solig 
  • Glädje58
    lovebuz skrev 2012-04-19 09:36:08 följande:
    Hoppar in och sätter mig i ett hörn...
    Välkommen hit lovebuz ,och du med Axl  Solig
  • Glädje58
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-19 12:30:28 följande:
    ...Det var inte förrän på andra dejten han visade att han var en galning! Skrattande och det gick ju bra det med, tror jag...
    Det är då man ska ha en igelkott i ena handen och trycka upp i ansiktet. Lätt att identifiera sen om det behövs Skrattande
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-19 13:17:34 följande:
    (fast jag inte anser mig vara någon ordinarie i den här tråden ännu)
    Det är du redan, har du inte fått ditt medlemskort ännu? Flört
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!