Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

floya skrev 2011-11-14 01:49:01 följande:
    Jag tror det sket sig vid könsbytet för dig. Byt ut Christoffer mot Emma och skippa könsbytesbiten så ska du se att det går vägen. ;) Förväntar mig rapport efteråt!
    Nej tack, andras schablonmallar kommer inte överens med min inneboende natur. Spritt språngande galen, alltså

Jag brukar läsa profilen och kolla på bilderna, sedan skriver jag ihop något trevligt till damen ifråga. Problemet är att tjejerna på nätsajter oftast skriver en kravmall i 100 punkter, sen sätter de sig och väntar på att Mr Perfect skall trilla ner i knät på dem. Och eftersom det är ganska opersonligt, till skillnad från krogen t ex där man måste lära känna en person innan man hissar eller dissar, så ratas alla som inte passar in på precis alla punkterna. Är man inte afrikan, 168-171cm lång, väger 64-69 kg med 11-13% kroppsfett, har en ingenjörsexamen i ventilationsteknik med 7 års arbetslivserfarenhet och en kuk på 21-23 cm så går man fetbort. Stackars jävel som stämmer in helt, men har en kuk på 20 cm.

Nej, sessor och panelhönor som inte kan ta egna initiativ är det värsta jag vet.
  • Smecker
    floya skrev 2011-11-14 02:05:49 följande:
    Men vadå, menar du att den perfekta killen inte bara kommer att knacka på min dörr en vacker dag?
    Jomenjovisst! Och en kuk på 20 cm är som mellan tummen och pekfingret ungefär.
    floya skrev 2011-11-14 02:05:49 följande:
    Skämt åsido, personer med såna kravspecifikationer kan gott få sitta och vänta på sina drömprinsar och prinsessor.. De går ju miste om alldeles underbara, normala personer. Their loss.
     Ungefär min inställning. Problemet är att folk är så inne i sina listor och personlighetsundersökningar som skall fyllas i och vad nu dessa kontaktsajter tutar i dem, att de verkligen inbillar sig att det där 100% som gäller. Att, som jag, ha inställningen att det gäller att hitta någon man gillar för det den personen är, och vars fel och brister man kan ha överseende med, det går dem helt förbi.

Nepp, sängen gäller. Hasta luego! Solig
  • Smecker
    floya skrev 2011-11-14 02:25:01 följande:
    Jag skulle till och med nöja mig med 19 cm... ;)

Jag tycker din inställning verkar sund och jag är övertygad om att det finns såna brudar där ute - men visst, det är uppenbarligen en fight att hitta dem.

Nighty! Jag ska slänga iväg några mail på HP innan jag också hoppar i sängs. 
    Men varför skrev du 19.4 cm på listan? Förvånad

Det är väldigt bra beskrivet, en fight att hitta dem. Med 12 ylande hanhundar per kvinna på de flesta sajter (utom BC där det är 30 ylande hanhundar per kvinna) så är det inte sådär hemskt jättelätt, särskilt som jag vägrar sänka mig till den nivån. Om kriteriet för att få någons uppmärksamhet är att studsa omkring som en terrier med ståkuk och yla "See miiiig, sEEEE MIIIIG, titta på miiiiiiiiiig, här är jag, hääääär ääär jaaaag", nej då får det fan vara. Kvinnor som uppmärksamhetsknarkar har ju en field day på sajterna, de som är normala och är något att ha drunknar i oönskad uppmärksamhet. Själv tar jag ett steg tillbaks och tänker "What the fuck?!". Det var fan bättre förr, när GP-chatten och AB-chatten fortfarande fanns Drömmer
  • Smecker
    Anonym (h) skrev 2011-11-14 10:04:31 följande:

Nu är ju bara frågan hur man snyggast dumpar kk om allt fortfarande känns bra på nästa dejt.

Skicka denna

">

• Smecker
    Anonym (h) skrev 2011-11-14 10:36:01 följande:
    få kolla sen. lånade ut datan igår och nu får jag inye igång ljudet på den
    Därför lånar man INTE ut sin dator.. jag lånar inte ut mina kalsonger heller.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2011-11-14 12:35:09 följande:
    Haha, du fick i alla fall en fråga i slutet av texten, så det innebär att han vill hålla konversationen vid liv. Så länge det finns liv så finns det hopp :)
    Amöbor lever med, men inte fan vill man ha dem i sängen för det? Oskyldig
  • Smecker
    floya skrev 2011-11-14 14:18:13 följande:
    Slängde iväg 17 mail till lika många olika snubbar innan jag gick och la mig igår. Nu har jag fått svar på nio av dem.

Kanske ska säga att jag absolut inte är någon skönhet om man ser till rådande ideal idag. Jag har lugnt ett par extrakilon och är kanske en stark sexa av tio. Men eftersom jag är en klockren tiopoängare mentalt så tänker jag inte låta det stoppa mig - utan jag skickar iväg mail till allt och alla. ;) Kör stenhårt på "their loss" om de går miste om fina mig bara för att de inte blir apattraherade av fotona eller känner att en halv mening i min presentation bara stämmer överens halvbra med deras åsikter.

Funderar på att ha som mål med tio dejter med lika många killar innan nyår? Bara för att vidga mina vyer lite och inte kräva att det ska "klicka" till 110% och man ska snacka ett halvår innan första dejten. Bara ta en fika liksom, och funkar det så funkar det... Vad tror ni?
    Vad jag tror? Du bodde i Göteborg och hade inte katt va? Gråter Om du är en mental tia så är du minst en åtta fysiskt, det mentala drar upp det fysiska men inte tvärtom.
  • Smecker

Eller så är det bara JAG som har problem med att alla bara är ute efter min kropp Oskyldig

Ok, ok, det var ett skämt.. Tungan ute Hade nog för närvarande varit rätt nöjd om någon var ute efter min kropp.

• Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-14 18:07:46 följande:
    Hehe.. det var faktiskt rätt så kul! För ibland så känns det faktiskt så!
    Detta kom tex till min mailbox igår....
    (sorry du som skrivit om du alltförmodan skulle läsa i den här tråden att jag outar dig Flört )

" ....Jag är ju några år för gammal för ditt spektrum men jag måste ju ändå säga detta. Du har en alldeles fantastisk kropp. 
    Grattis till den."
    Shaddap.. ingen gillar skrytmånsar Tungan ute Har ingen lärt sig att man skall dela med sig? Eller tror du att din kropp är någon sorts privat egendom? Flört
  • Smecker
    Lilly11 skrev 2011-11-14 18:11:49 följande:
    Funderat på organdonation?
    Nej, jag gillar mitt organ där det är, tackar som frågar
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!