• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • kristinah

det är helt dött här - jag sitter och goffar chips och nötter och riktigt känner hur kilona lagaras på magen...blääääää

Den enda intressanta har än en gång kontrat med det som jag får höra alldeles för ofta: "det går lite för fort"

så nu har jag slutat höra av mig och ger väl honom det där utrymmet då...men det slutar ju oftast (alltid) med att det förblir helt jävla tyst...

• Anonym (jobbigt)
    kristinah skrev 2011-11-11 22:27:29 följande:
    det är helt dött här - jag sitter och goffar chips och nötter och riktigt känner hur kilona lagaras på magen...blääääää

Den enda intressanta har än en gång kontrat med det som jag får höra alldeles för ofta: "det går lite för fort"

så nu har jag slutat höra av mig och ger väl honom det där utrymmet då...men det slutar ju oftast (alltid) med att det förblir helt jävla tyst...
    jag kommer inte ens så långt att jag får höra att det går för fort...
    Imorgon ska jag iaf på fest:) hoppas på intressanta och roliga människor!
  • Anonym (Hopplös:))

Om du inte är extremt PÅ och stressad så tror jag deras ursäkter är bullshit. Tror det är när de inte klarar av att säga rätt ut att de inte riktigt vill mer.
  • Anonym (hjärtat)

Kan bara säga att då är det nog inte rätt. Och det tror jag att du vet. Är det rätt VILL han att du ligger på! (Hmm, det blev ju lite lätt tvetydigt, men jag tror du förstår.)
  • Anonym (Sa)
    Niklas2k skrev 2011-11-11 21:52:28 följande:
    Sen det här med att uppvakta flera samtidigt. Jag brukar alltid märka direkt om det faktiskt är intressant och lägga min energi på en person. Kanske missar man någon bra då med.. men det vet man ju aldrig. En tjejkompis till mig körde så att hon dejtade en kille och la alla andra på is under tiden.. men hon hade ju kvar kontaktuppgifterna så när det sket sig med den ena så testade hon med någon annan i "kön". ;)
    ja, så är nog smart att göra.   Men det där med blyg.. nädå, den här killen var INTE blyg, han pratade på duktigt, om sig själv. Jag flikade in lite kommenterar på det han sa, som han lätt hade kunnat kommentera eller ställa följdfrågor på, men icke sa nicke.. Kräks  Nä.. går bort.. men inga sårade känslor, är som det är bara. (bara förstår inte varför människan skulle prata med mig ALLS när han inte var intresserad)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-11 21:50:36 följande:
    Han bor inte i Skåne?
    nä... I närke.  
  • Anonym (Sa)

ska ju inte säga så mkt själv egentligen med det där med att prata med flera.. eftersom jag har fyra stycken som mailar mig.. men jag visar varje person full uppmärksamhet när jag skriver eller läser, är liksom inte lite stressad och bara fjantar på.. är ju meningslöst då. Men menade kanske inte att börja prata med fyra på en gång.. blev så förvirrad att jag inte visste hur jag ska göra.

Undrar hur jag ska göra nu. Bara sonika vänta med att svara tre, känns oartigt. Fast å andra sidan så sållar en del av dom ut sig snabbare än kvickt. En snubbe jag stötte på var riktigt otäck faktiskt.. Creepy varning. Från supercharmig till kontrollerande på EN timme!! Uj... han är bortplockad.

Nä... ärligt så börjar jag känna att jag tror att jag skippar det här ett tag. Är för krångligt. Är inte en sån där "anpassningsbar" tjej heller, så känns mest jobbigt ikväll. OM det inte var för vissa *hrm* Skäms behov, och det faktum att jag inte fixar att stänga av känslorna och bara skaffa en kk.. (för nej, det gör jag inte)

Äh. Håller en tumme för dom skulle ha dejt. Vore kul med update!

• Anonym (Sa)
    Niklas2k skrev 2011-11-11 21:50:41 följande:
    Jag brukar sluta att svara på såna, Sa.

Det är vissa som tar första kontakten och sen försöker man inleda någon form av konversation och det är inte helt ovanligt att man möts av en vägg. Är man så tråkig? ;)
    Hur kan du ens tänka tanken att det beror på dig? Helt obegripligt att man först tar kontakten, och sen liksom är som en vägg. Märkligt beteende... (vill man bli jagad då eller??)
  • Nicke

En tjej som jag träffat via EK har jag väldigt bra kontakt med idag. Vi pratar mycket men bara som vänner. Hon träffade någon snubbe från EK som visade sig vara ett psyko. Hon träffade två samtidigt vilket hon var tydlig med. Efter ett tag så kom det ju fram då att han inte var riktigt ok med det. Han väntade utanför henne en dag när hon kom hem med sin son, han tog bl.a. hennes mobil och försökte slå sönder den men misslyckades.. ehm.. det finns mycket konstigt där ute så man får vara på sin vakt. Nu är hon en tjej som gillar när killar spelar lite svårfångade. Jag gillar det inte alls. Jag vill att tjejen ska visa att hon är intresserad och det ska vara tydligt. Annars tröttnar jag.

Nåja, köttmarknaden frodas på dejtingsiterna. Något man märker efter ett tag är att det är samma personer man ser. Samma ansikten, samma tjejer, samma tjejer som inte svarar på meddelanden. ;)

• Nicke
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-11 23:45:18 följande:
    Hur kan du ens tänka tanken att det beror på dig? Helt obegripligt att man först tar kontakten, och sen liksom är som en vägg. Märkligt beteende... (vill man bli jagad då eller??)
    Det är nog lätt att göra det. Men ja, man vill kanske att killen (eller tjejen) ska föra diskussionen framåt. Jag försöker alltid att ställa någon fråga i varje brev jag skickar men ibland tar det bara tvärstopp. Korta svar eller inget alls... jag kan förstå om det kan hända när det är jag som har tagit första kontakten. Då kanske folk svarar av hövlighet eller nåt men det är inget som det går att bygga någon konversation med. Då är det bättre att man är ärlig på en gång eller att man inte svarar alls... vilket verkar vara det vanligaste. ;)
  • Glädje58

Alltså, var och en av oss har ju sina egna "regler" och etikett när det gäller den sociala kontakten. Det borde inte komma som någon överraskning att det krockar titt som tätt med kommunikationen. Det är vad det är, en köttmarknad fylld med fula fiskar, slemmiga ålar, missfoster som ligger på havsbotten och lurar. Man hoppas att lila Nemo ska simma förbi och upptäcka en. Man tror att det är ett vackert akvarium man ska simma runt i, men verkligheten är mer som en avloppstank.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!