• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Sa)
    Glädje58 skrev 2011-11-12 02:33:23 följande:
    Alltså, var och en av oss har ju sina egna "regler" och etikett när det gäller den sociala kontakten. Det borde inte komma som någon överraskning att det krockar titt som tätt med kommunikationen. Det är vad det är, en köttmarknad fylld med fula fiskar, slemmiga ålar, missfoster som ligger på havsbotten och lurar. Man hoppas att lila Nemo ska simma förbi och upptäcka en. Man tror att det är ett vackert akvarium man ska simma runt i, men verkligheten är mer som en avloppstank.
    men du... Hur är det med dig idag?? Det lät otroligt deppigt... hade du inte en dejt på G? En avloppstank lät trist.. men ärligt så tror jag inte nätet är världens bästa sätt att träffa någon på; för kroppsspråk och ickeverbala saker är ju ca.95% av kommunikationen, och det finns inga dofter eller synintryck(mer än av en platt bild) på nätet...

Jag har fortfarande fyra på G.. som vill ses.. ujujuj... Jag tror inte för mkt på att prata med män på nätet, å bygga luftslott. Nu har jag uteslutit att dom är psykon, tror jag. Så kanske borde träffa dom kort, en och en då.. Hehe.. Och se vart det leder.

Det är trist bara att det krävdes kort på mig, för att jag alls skulle få napp.. Att skriva trevligt och vara intressant, hjälpte ingenting. Känns lite som om det är utseendet som fått dom att nappa då, och visst, jag kan se bra ut på kort, men jag är en helt vanlig "mamma" och inte direkt någon fotomodell så.

Fast jag tror ärligt talat att det som gör att jag plötsligt får så många "hugg", mest beror på att jag inte känner mig särskilt desperat, utan tvärtom tvekar på om jag vill alls.. När jag VAR desperat så fick jag inga napp. SKUMT det här. (sen är det klart, jag kanske blir dissad när vi väl ses... när dom upptäcker att jag inte är någon fotomodell eller kemin saknas, fast det känns helt lugnt det med, för det är ju samma sak omvänt)

Jag rannsakade mig själv igår och insåg vad jag faktiskt VILL; och det är att hitta Kärlek, med stort K. På allvar. Men det tror jag kommer att ta tid. För det räcker inte med att människan är "lite trevlig och bra" då, kräver så mkt mer. Jag behöver en MAN; en som kan gråta, skratta, älskar sig själv och står stadigt på jorden och som jag dessutom klaffar med. Och hur lätt är det, liksom... Men jag väntar nog hellre i femton år, än att ge mig in i någon relation med någon som det "bara är trevligt med"; för mitt liv ÄR bra som det är: har så mkt annat i mitt liv som ger det guldkant.

SÅ nyfiken på hur det gick på dom där dejterna!!   Rapport?
  • Anonym (Sa)
    Niklas2k skrev 2011-11-11 23:49:00 följande:
    En tjej som jag träffat via EK har jag väldigt bra kontakt med idag. Vi pratar mycket men bara som vänner. Hon träffade någon snubbe från EK som visade sig vara ett psyko. Hon träffade två samtidigt vilket hon var tydlig med. Efter ett tag så kom det ju fram då att han inte var riktigt ok med det. Han väntade utanför henne en dag när hon kom hem med sin son, han tog bl.a. hennes mobil och försökte slå sönder den men misslyckades.. ehm.. det finns mycket konstigt där ute så man får vara på sin vakt. Nu är hon en tjej som gillar när killar spelar lite svårfångade. Jag gillar det inte alls. Jag vill att tjejen ska visa att hon är intresserad och det ska vara tydligt. Annars tröttnar jag.

Nåja, köttmarknaden frodas på dejtingsiterna. Något man märker efter ett tag är att det är samma personer man ser. Samma ansikten, samma tjejer, samma tjejer som inte svarar på meddelanden. ;)
    Rubbad killle!! :-O  Fast svårfångade killar... varför vill man ha sådana?? Eller tja,integritet och personlighet och inte desperation är ju trevligt.. Men det är inte samma sak som svårfångade. Jag är egentligen inte svårfångad, jag är bara kräsen. Och tycker som sagt att det är svårt via nätet att veta om personen är någon jag skulle klaffa med.. tror man måste ses för det. Så om man ska ha möjlighet till "framgång" så är det nog bäst att träffa människor ganska fort, och ge dom en chans. Inte bara "förhöra" och försöka hitta den som har "rätt intressen" osv.. (för det säger ju inget om personkemin, och är inte det kärlek handlar om iaf)

Dumma brudarna är mot dig då.. Du som är så snygg och faktiskt intressant! Bara den grejen att ha en rosa hatt på sig liksom på kortet! Vet iofs inte om du har det på dejtingsidorna..
  • Anonym (Min tur snart?)

Hallå,

Nu blir det en liten rapport här ifrån mig...
    Dejten igår var trevlig, vi åt mat och pratade om ditten och datten hela kvällen. Och eftersom vi inte bor i samma stad så fick han stanna kvar... 
    Vad mer kan jag säga..? Det är inte kärlek än iallafall... 

• Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-12 13:13:52 följande:
    Hallå,

Nu blir det en liten rapport här ifrån mig...
    Dejten igår var trevlig, vi åt mat och pratade om ditten och datten hela kvällen. Och eftersom vi inte bor i samma stad så fick han stanna kvar... 
    Vad mer kan jag säga..? Det är inte kärlek än iallafall... 
    Men känns det bra? Vill du träffa honom igen?
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-12 13:16:45 följande:
    Men känns det bra? Vill du träffa honom igen?
    Jadu... ja, det känns ju bra på det sättet att han är en superbra kille på alla sätt och vis. Antagligen en kille man "ska" ha för att få det där trygga, stabila livet, starta familj med och så vidare... Han vill allt det där och om jag väljer honom (och han mig) så skulle vi kunna satsa på det. (Jo, jag vill det också, ha allt det... men med vem?)
    Men så kommer det där men:et som alltid känns det... finns det tillräckligt med kemi mellan oss eller kommer det kunna växa fram om man umgås mer? 
  • Anonym (Humm...)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-12 13:29:53 följande:
    Jadu... ja, det känns ju bra på det sättet att han är en superbra kille på alla sätt och vis. Antagligen en kille man "ska" ha för att få det där trygga, stabila livet, starta familj med och så vidare... Han vill allt det där och om jag väljer honom (och han mig) så skulle vi kunna satsa på det. (Jo, jag vill det också, ha allt det... men med vem?)
    Men så kommer det där men:et som alltid känns det... finns det tillräckligt med kemi mellan oss eller kommer det kunna växa fram om man umgås mer? 
    Känns det så som du nu beskriver i din text. Så var inte detta rätt kille. Du vet när du träffat jackpott utan att undra om det är rätt!!! 
    Anonym (Humm...) skrev 2011-11-12 13:41:30 följande:
    Känns det så som du nu beskriver i din text. Så var inte detta rätt kille. Du vet när du träffat jackpott utan att undra om det är rätt!!! 
    Ja jo.. men problemet verkar vara att jag generellt faller för "fel" killar när jag känner jackpott som du skriver... inget sånt har fungerat i längden, ingen av dem har varit villiga/redo osv för de sakerna jag känner börjar bli viktiga i mitt liv som starta en familj.
    Så jag har nu under låååång tid funderat på om jag söker en framtida partner hos rätt sorts killar, verkar uppenbarligen inte så, så jag har börjat fundera på om jag måste tänka om/tänka annorlunda i mina val... därav funderar jag på om det kanske är bättre med kärlek som kan växa fram om det nu är möjligt?
  • Nicke
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-12 10:58:29 följande:
    Rubbad killle!! :-O  Fast svårfångade killar... varför vill man ha sådana?? Eller tja,integritet och personlighet och inte desperation är ju trevligt.. Men det är inte samma sak som svårfångade. Jag är egentligen inte svårfångad, jag är bara kräsen. Och tycker som sagt att det är svårt via nätet att veta om personen är någon jag skulle klaffa med.. tror man måste ses för det. Så om man ska ha möjlighet till "framgång" så är det nog bäst att träffa människor ganska fort, och ge dom en chans. Inte bara "förhöra" och försöka hitta den som har "rätt intressen" osv.. (för det säger ju inget om personkemin, och är inte det kärlek handlar om iaf)

Dumma brudarna är mot dig då.. Du som är så snygg och faktiskt intressant! Bara den grejen att ha en rosa hatt på sig liksom på kortet! Vet iofs inte om du har det på dejtingsidorna..
    haha man får inte. Huvudbonad och sen så täcker jag en del av ansiktet. Det blir inte godkänt när bilden granskas. :)

Jag spelar inte svårfrångad och jag vill inte heller att tjejen ska göra det. Däremot så får hon vara lite på om hon faktiskt är intresserad.
  • Glädje58
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-12 13:48:59 följande:
    Ja jo.. men problemet verkar vara att jag generellt faller för "fel" killar när jag känner jackpott som du skriver... inget sånt har fungerat i längden, ingen av dem har varit villiga/redo osv för de sakerna jag känner börjar bli viktiga i mitt liv som starta en familj.
    Så jag har nu under låååång tid funderat på om jag söker en framtida partner hos rätt sorts killar, verkar uppenbarligen inte så, så jag har börjat fundera på om jag måste tänka om/tänka annorlunda i mina val... därav funderar jag på om det kanske är bättre med kärlek som kan växa fram om det nu är möjligt?
    Eftersom du har nappat på killar med "fel" egenskaper, eller kanske brist på rätt egenskaper. Så tycker jag att du ska låta den nya kontakten få chans att växa till sig. Jag tror att många tror att de vet vad de vill ha för partner, men inte så sällan väljer man fel typ av människa.

Det är  lite grann som att du har velat köpa en soffa och då uppsökt en en ica-affär. Besviken går du därifrån och åker vidare till coop. Likadant där med, hittar inget. Vad du behöver göra är att åka till en möbelaffär istället. Där kanske du hittar det du egentligen söker. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!