Inlägg från: Night sky |Visa alla inlägg
  • Night sky

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-03-09 09:43:50 följande:
    Jaha.. så du menar att det finns en mall för vad killar söker efter hos en tjej? Förutom kåt, glad och tacksam? Eller kåt, stora bröst och tar den i tvåan? Seriöst, det finns ingen sån mall. "Killar" är ingen homogen grupp, variationerna i vad man söker är oändliga.
    Haha.. jo, det gör det visst! Jag tror benhårt på det!

Så vad sägs om det här meddelande jag fick på Hp... stavningskontroll tack!

Ämne: tja

jo jag vet igen en som har ingen presentation och bild men du får se på mit fotoalbum om du komma på min sida so kan vi snaka mera om det går bnra för mej.
    kram kram

• Night sky
    Heidi1 skrev 2012-03-09 09:49:21 följande:
    Fint mail, du svarade på en gång eller
    Oja.. självklart! Man måste ta vara på guldkornen när de dimper ner i inboxen... kan det vara att jag svarar på såna här meddelanden som gör att det inte går så bra för mig tro? Drömmer
  • Night sky
    Heidi1 skrev 2012-03-09 09:53:43 följande:
    Kan vara så och du skiter i och svara alla andra. Du kanske skulle skita i dom mailen
    Hehe.. ja, det gör jag, jag lovar!
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-03-09 12:42:09 följande:
    Jag svarar samma sak som de andra har gjort, var dig själv. Av flera anledningar. Dels så lurar du både honom och dig själv. Hur länge ska du känna att du spelar en roll som inte är du och vad händer om du tröttnar på rollspelet, kommer han att känna att du inte var den han blev kär i? Och dels så är det inte bra för din hälsa att hålla på att spela en roll.

Vad har du för mörka sidor som skulle skrämma en kille? Nu är jag riktigt nyfiken... Flört

Då tror jag att du letar på fel sätt. Du har fel preferenser och kriterier på killarna när du väljer någon. Vad är viktigt för dig hos en kille? Vad söker du för någon, och varför just en sån?

Vad ska man säga om en sån presentation? Tja... Rubriken säger en hel del. Han verkar måttligt intresserad. Hans innehåll i mejlet tyder på någon form att svårigheter att formulera sina tankar, om han nu inte är sån även i huvudet :)  Vad då, går bra för mig?

Antar att du har hört talas om kattguld, jag tror att det är sånt du hittar. Det är inte det du söker egentligen...
    Oj, vilken analys du gjort!

Vad ska jag säga. Jag är mig själv. Men det verkar inte gå så bra, så därför har jag funderat på att spela lite annorlunda. Inte att jag skulle ändra på min personlighet osv på nåt sätt. Utan bara... jag vet inte.. inte vara så jävla tillgänglig hela tiden. Jag tror eventuellt att killarna inte ser nåt utmaning/spänning i mig och därför tröttnar??
    Men det är bara en fundering jag har.

Mina mörka sidor ska vi inte ta här

Och hittar fel killar. Det tror jag säkert att jag kan ha gjort och gör. Men det är ju av dessa jag blivit intresserad. De andra killarna vill jag inte ha helt enkelt.

Och angående det där meddelandet så misstänker jag starkt att han inte har svenska som modersmål
    And for the records.... jag är inte intresserad av att svara på det meddelandet och tänker inte göra det heller!  
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-03-09 13:10:24 följande:
    Det där att du är så tillgänglig är faktiskt inte bra. Dels så försvinner den jaktinstinkt männen har. Det är oftast mer lockande att få det man inte kan få eller är svårt att få. Och dels så är risken för att din identitet försvinner till en viss del.

Ska du göra dig tillgänglig, vad innebär det? Att du ska anpassa dig så snabbt som möjligt efter den kille du just nu träffar. Du blir en kameleont, med andra ord rätt så osynlig. Och vem lägger då märke till dig?
    Då kommer nästa fråga från min sida! Har killar jaktinstinkt. Gör man nåt påstående att de har det får man ju hela fl emot sig. De säger att killar vill att tjejen tar initiativ och att de också vill bli jagade och uppvaktade? 
    Så där vet jag faktiskt inte vad jag ska tro?

Nä, inte så snabbt som möjligt utan ändra mitt sätt att tänka i längden.
    Glädje58 skrev 2012-03-09 13:11:22 följande:
    Det här skulle betyda att det kanske inte är fel killar du uppsöker, det är bara som så att ditt beteende gör dig osynlig och ointressant för dem
    Kan vara så.. men jag vet ju inte? 
  • Night sky
    Smecker skrev 2012-03-09 13:16:53 följande:
    Toppen, då vet vi det. Det är med andra ord grottmän med jaktinstinkt som du dras till..? Eller vill ha? Utmaningen för mig ligger i att mötas intellektuellt, inte att hålla på och "jaga" fruntimmer som spelar svåra. Sånt tröttnar jag på efter ungefär 5 sekunder.
    Haha.. nä, det är inte sant!
    Jag vill bara träffa en kille som visar lika mycket uppskattning för mig som jag vill göra för honom. Och inte skräms av det. Och jag säger OM men bara OM det skulle finnas nån jaktinstinkt hos män så skulle jag nog vilja att han visar lite av det. Hade varit samma sak om jag varit lesbisk, då hade jag velat träffa en tjej som ville jaga mig lite Så det har inte män och killar att göra.. det har att göra med min person och att jag hellre gillar att bli lite jagad än att jaga själv.
    Men inte för att jag skulle spela svår utan för att han vill jaga lite, är intresserad av mig så att säga.
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-03-09 13:29:54 följande:
    Jaktinstinkt och jaktinstinkt. Vi människor har väl alltid haft en speciell relation till något som vi inte har men önskar. Det handlar inte om att klubba ner någon. Det handlar om att kanske få något som man gärna vill ha...

Herregud, det skrivs ju fram och tillbaka att man backar tillbaka när kille är på som ett plåster. Det där att man låter det få vara lite svåråtkomligt och att det inte serveras på ett fat är väl spännande och lockande.

De flesta av er skulle väl backa om någon kom och la upp sig framför näsan på er. Kom inte och säg att det är ett attraktivt sätt. Man vill ju ha det där spelet där man känner efter och vågar närma sig lite allt eftersom 
    Jag håller med du!
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-03-09 13:38:04 följande:
    Precis det jag försöker få fram. Men väljer man att göra en cirkus av resonemanget "jaga" så kan det självklart bli både förlöjligande och dumförklarat.

Jag hörde under en föreläsning om lycka, att vi människor mest uppskattar själva jakten/väntan/arbetsinsatsen i det vi vill ha. Det ger en otrolig härlig känsla. Sen när vi väl får det, så falnar lyckokänslan rätt så snabbt. Det som kan ge en mer varaktig lyckokänsla är relationer, jobb och nåt annat jag inte kommer ihåg.
    Och det blir det ju tydligen hela tiden... förlöjligat och dumförklarat.. man vill ju inte ens nämna såna här saker överhuvudtaget... även om man bara funderar lite över hela grejen. 

Nä, nu är det dags att dra och jobba lite... hörs senare. 
  • Night sky
    Smecker skrev 2012-03-09 14:44:00 följande:
    Klart som fan det blir! Det är ett löjligt resonemang, killar vill med bli uppvaktade. Så om du hittar en kille som du är genuint intresserad av, och han inte "jagar" dig, så är han inte tillräckligt intresserad av dig? Och om han vill bli uppvaktad/jagad av dig så är det kört? Oavsett hur intresserad du är?
    Svar på första frågan: Ja. Andra frågan: Nej. 

Ja, om en kille som jag är genuint intresserad av inte "jagar" mig, så anser jag att det är samma sak som han inte visar intresse och därmed inte är intresserad. 
    Men är jag intresserad av en kille så visar jag mitt intresse, så från min sida är det därför inte kört.

Varför måste allt vara så svart eller vitt?

• Night sky
    Smecker skrev 2012-03-09 22:12:40 följande:
    Det måste det inte, jag undrade hur du ställde dig till frågorna.

Men om du visar ditt intresse så är det alltså samma sak som att du "jagar" honom?
    Ja, på ett sätt. Men jag vill inte heller kalla det "jaga" Håller med glädje och menar att det är att lära känna varandra och visa intressse. Och jag har aldrig sagt att tjejer inte får "jaga"
    Men jag kan hålla med om att jaga låter lite som om man är ett plåster och det är inte det jag menar. För ingen gillar plåster! 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!