• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • ulfsas
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 10:55:51 följande:
    Nej, det har jag inte. Men har mailat några som har svarat att de vill se bild och då har jag öppnat den. Men efter de sett bilden har det blivit tyst så jag antar att jag inte föll dem i smaken så att säga. Nu har det hänt flera gånger och det känns ju lite knäckande, haha!

Har en bra tagen bild och ser ut som de flesta gissar jag. Fotograferar rätt mycket själv, även porträtt så jag har nog ganska bra uppfattning om det. Men jag är väl inte deras cup of tea helt enkelt:)
    Ha en bild så kan ju de som gillar ditt utseende ta kontakt med just dig. Sedan får du sålla själv såklart.
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • Shades

Vill nog hålla med de övriga här med att en profilbild är ganska viktig. Det ger det första intrycket om vem personen är. Sedan är även presentationen väldigt viktig (för mig) eftersom det ger ytterligare en vink om vem det är jag har att göra med.

Inte så att den behöver vara extremt lång och djuplodande men något måste det stå för annars drar jag mig för att skriva till den personen. Jag menar, står där ingenting så är personen antingen för lat för att skriva eller söker endast uppskattning på den bild hon lagt upp. Ingetdera attraherar mig...

• lemonina
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 10:55:51 följande:
    Nej, det har jag inte. Men har mailat några som har svarat att de vill se bild och då har jag öppnat den. Men efter de sett bilden har det blivit tyst så jag antar att jag inte föll dem i smaken så att säga. Nu har det hänt flera gånger och det känns ju lite knäckande, haha!

Har en bra tagen bild och ser ut som de flesta gissar jag. Fotograferar rätt mycket själv, även porträtt så jag har nog ganska bra uppfattning om det. Men jag är väl inte deras cup of tea helt enkelt:)

Jag håller med killarna. En bild i presentationen är väsentlig. Du blir ju bara förödmjukad om du visar bilden senare och de inte svarar då. Det kommer gå mycket bättre med bild
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • Anonym (Hur gör man?)

Grejen är att jag är ganska nyseparerad från ett långt förhållande som jag egentligen varit färdig med ganska länge. Men han hade nog tyckt det var väldigt jobbigt om det kom fram att jag redan letar en ny och vi är väldigt bra vänner så vill hantera det snyggt. Sedan har jag tonåringar som också skulle tycka det var jobbigt så att gå ut offentligt med att jag letar ny känner jag inte riktigt för...

• ander25k
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2013-07-31 11:24:20 följande:
    Grejen är att jag är ganska nyseparerad från ett långt förhållande som jag egentligen varit färdig med ganska länge. Men han hade nog tyckt det var väldigt jobbigt om det kom fram att jag redan letar en ny och vi är väldigt bra vänner så vill hantera det snyggt. Sedan har jag tonåringar som också skulle tycka det var jobbigt så att gå ut offentligt med att jag letar ny känner jag inte riktigt för...
    Det är ett ganska svårt beslut , men som dom skrev ovan , bild säger allt , och är det första man fastnar för , ytligt men sant ,så ta dig en funderare på det hela , jag själv har aldrig tvekat om att visa bild.
  • ulfsas
    Vill du verkligen träffa någon ny kille då? Gå ut på krogen och dansa är i mitt tycke väl så bra. Man se direkt om man vill bjuda upp eller inte. Prata går ju också bra där fast inte på just dansgolvet då kanske.

Att man dejtar är ju inget att skämmas över. Ingen kommer att bry sig om det.
    Ha alltså en bild. Sagt i all välmening baraSolig 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • lemonina

Jag har bara mig själv att ta hänsyn till när jag nätdejtar så det blir ju lite annat för dig. I början tyckte jag det var lite jobbigt med att bli igenkänd, men blir jag det så är det ju av andra som också är med av samma anledning.
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • nelly82
    lemonina skrev 2013-07-31 11:20:07 följande:

Jag håller med killarna. En bild i presentationen är väsentlig. Du blir ju bara förödmjukad om du visar bilden senare och de inte svarar då. Det kommer gå mycket bättre med bild

Håller med de flesta andra, kikar ytterst sällan på profiler som inte har bild.

Men vill du inte lägga upp foto finns det ju andra arenor att flörta runt på! =) Internet är bra, men irl-möten skall inte glömmas bort =)
  • lemonina
    nelly82 skrev 2013-07-31 12:42:50 följande:
    Håller med de flesta andra, kikar ytterst sällan på profiler som inte har bild.

Men vill du inte lägga upp foto finns det ju andra arenor att flörta runt på! =) Internet är bra, men irl-möten skall inte glömmas bort =)

Ja precis. Irl-möte hade varit trevligt men har insett att jag inte kan förlita mig på att träffa någon den där gången i månaden jag går på krogen
  • nelly82
    lemonina skrev 2013-07-31 13:42:05 följande:

Ja precis. Irl-möte hade varit trevligt men har insett att jag inte kan förlita mig på att träffa någon den där gången i månaden jag går på krogen

Stämmer iofs =) Men jag har råkat bli uppragad både på tunnelbanan och när jag sitter själv på ett kafe, dock inte av några höjdare i mina ögon....men, men, vem vet, kanske springer jag in i mr right på gågatan en vacker dag =)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!