• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • lemonina
    cajsasmamma skrev 2014-01-15 13:16:40 följande:
    Hur går det för alla ute i IRL, här är det bra firade ett år med min älskling i söndags! Och till våren/ sommaren blir vi nog sambosar på riktigt bara vi hittar vårat drömboende  
    Åh vad kul att det går så bra

Fortfarande singel men med gott mod ändå! Finns så mycket kul att göra i Göteborg och nytt att upptäcka än (har bara bott här i 8 månader) eller inte så bara föresten. Tiden går snabbt haha.
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • lemonina
    cajsasmamma skrev 2014-01-15 13:16:40 följande:
    Hur går det för alla ute i IRL, här är det bra firade ett år med min älskling i söndags! Och till våren/ sommaren blir vi nog sambosar på riktigt bara vi hittar vårat drömboende  

Fast man kan nästan säga att jag är sambo också. Bor med min bästa kompis Solig
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • AM3

Det gäller att vara försiktig när man nätdejtar..! Många trasiga människor med allt för mycket i bagaget, både män och kvinnor. Alltifrån "Golddiggers" till sexgalningar..! Glad

• xSpinell
    AM3 skrev 2014-04-29 17:48:17 följande:
    Det gäller att vara försiktig när man nätdejtar..! Många trasiga människor med allt för mycket i bagaget Glad
    Ja , alla har vi ju något i bagageluckan ,
    En del har mer än del har mindre , eller vissa har tyngre bördor medan vissa har lite lättare.
  • Krillel

Hej allihopa i tråden. Söker svar från huvudsak kvinnor. Jag läste om "bagage", jag är 50 och söker, har efter alla år en del att bära på. Hur viktigt är det ang det? finns det nån, män som kvinnor i min ålder som är singel och inte bär på en massa. det finns ju föredettor, trasiga äktenskap, barn, brustna drömmar. För min del är det ju bara att acceptera och "gilla läget" annars lär man ju aldrig träffa nått stadigt ???

• Bubsan

Det handlar nog mer om hur man i nuläget hanterar bagaget. Har man lämnat det gamla och är redo för det nya eller är man bitter och ond, kanske man rusar på i samma takt och inte hinner reflektera. Jag personligen tror att först när man klarar leva själv och ra hand om sig själv så ärman redo att bjuda in någon i sitt liv.

• xSpinell

Ja , om man  "inte"  har något i bagaget att prata om .
    Då ligger det nog riktigt stora hundar begravna , lite här o där  .

Det är nog riktigt att när man börjar må bra i nuet och trivas med sig själv.
    Då har kommer man snart på Drömmer(fan va bra jag har det nu)
    För det här med att flytta ihop som sambo medför ju visst stök , vem ska säga upp sitt
    boende eller vilka grejor ska vi använda hur ska vi ha ekonomin (mina tillgångar o dina skulder)
    En väldigt stor satsning , på en helt vanlig grå vardag och en utveckling till Obestämd(ja , va fan vet man ? )

Men det är klart , det beror kanske på vad man åstadkommit genom livet o byggt upp runt singellivet 

• Bubsan

Haha, ja det där med att trivas lite för bra med sig själv kan oxå bli ett problem :-P
    Men jag tror inte man ska ha för bråttom med att bli sambos heller, man kan väl leva som särbos ett par år och bara ta det gottiga i ett förhållande, man hoppar över vardagen ett tag

• Anonym (hp)

Hej!

Ser att tråden är gammal men det spelar ingen roll tycker jag.

Tjej, 23år, inga barn, aldrig haft ett stadigt förhållande då jag enbart varit ute efter intima möten och slippa allt omkring tvåsamhet.

Dejtar på hp, brukar bli en första dejt på fik eller dylikt, sedan beror det ju på karlarnas sida också.

• Vanilla ice queen

Kul att denna tråd fick liv Även om jag mer försöker överleva hemnetdjunglen för tillfället hahaha Det alla nätdejtade är steg 2i djungelskolan Först dejtingdjungeln sen hemnetdjunglen

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!