Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-04-04 19:53:09 följande:
    Hallooo!! vad det händer mycket här i tråden och jag som knappt vet vilka några är eller vart jag ska flika in:) Någon som har hittat den stora kärleken än? :D Hur går nätdejtandet? Vilken fegis jag är då. Spanar in på HP men vågar inte ta första kontakten:( Utan går in på deras sida i hopp om att de ska kontakta mig istället om jag stirrar tillräckligt länge på deras profil hihi.

Hahaha så gör jag med och oftast brukar jag få ett inbox helt utan att behöva skriva en rad:)) Är jag intresserad skickar jag en flirt;)) fast nu har jag inte varit inloggad på 1,5 månad
    Screw you guys i'm going home!
  • Vanilla ice queen

Takida: haha det går bra tror jag... Tar saker väldigt långsamt ( hahaha hur man nu tar det långsamt när man när man redan haft sex första gången vi sågs ;)) Vi har en helkväll inbokad och det ser jag fram emot

• Vanilla ice queen
    Night sky skrev 2012-04-04 21:32:43 följande:
    Hehe.. jag har också kört med den taktiken. Jag kikar runt och tittar in hos killar och de killar som ser mig och blir intresserade verkar för det mesta hört av sig. För jag tycker den tekniken har funkat hur bra som helst

Fast självklart, har jag sett ett "toppexemplar" så har jag  iallafall skickat en flört eller en liten rad...

Haha du gör som jag då. Ser jag någon som verkligen låter intressant blir det en flirt
  • Vanilla ice queen
    Josun skrev 2012-04-04 22:41:04 följande:
    Ja... Vi har uppenbarligen olika erfarenhet angående det. Du är kanske fotogenisk eller bättre på att välja bilder eller texter eller vad det nu är. Men jag ljuger inte om mina egna erfarenheter åtminstone och det är iofs bara en gissning, men jag tror inte att jag är ensam.

Men... Good for you :)

Men vad har du skrivit i din profil egentligen? Du verkar vara en ganska deppig småbitter herre och om du framställer dig lika deppig på datingsidorna kan jag verkligen förstå att mailen inte plingar hela tiden... No offence!
  • Vanilla ice queen
    Racer x skrev 2012-04-04 23:16:01 följande:
    Har inte skrivit så mycket men inget negativt, får inte ett mail ändå eller svar och jag skulle ha skickat till någon.

Man måste ju verkligen sälja sig själv när man skriver texten. När jag pluggade skriftlig framställning och stilistik fick jag verkligen lära mig vikten av att få läsaren att fastna vid första raden. Då har man liksom inte råd att börja pressen med "Fy vad jobbigt att beskriva sig själv" eller "Jag är jättedålig på presentationer" inte sagt att du nödvändigtvis skriver så men det är värt att lägga krut på en bra opening
  • Vanilla ice queen
    Josun skrev 2012-04-04 23:25:05 följande:
    Haha :) Och tjejerna i denna tråd är inte generellt bittra då eller med alla dejter som inte blir bra? ;)

Nä, jag är ganska självmedveten. Men även om jag förstår poängen har jag svårt att tro Smecker rakt av då jag har funnits på nätet ett tag och har hunnit med de flesta vinklar då det gäller presentationstexter (som jag känt mig bekväm med) utan att det har varit någon större skillnad. Bilden / bilderna har definitivt påverkat mer isåfall men det är inte den typen av kvinnor jag är intresserad av.

Spontant (förutom bilder) så tror jag dock att det många hänger upp sig på är att jag redan har barn.

Så jag är väl medveten om hur dålig den bittra sidan är att visa om man vill få någon intressarad. Men det är ändå en del av mig... Jag är less på hur det fungerar helt enkelt någonstans måste jag ju få gnälla om det :)

Klart du får gnälla men tänkte om din profiltext speglade det så är det ju inte så positivt.
  • Vanilla ice queen
    Racer x skrev 2012-04-04 23:33:44 följande:
    Vad skulle man få ut av att skriva det. Har läst många tjejers presentationer. Och många har något posetivt över sig.

Jag har sett många presentationer som börjar så...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!