hallencreutz89 skrev 2011-07-29 23:51:07 följande:
Jag bryr mig inte heller så mycket om de inte ge rnåt alls, men att ge välgörenhet tycker jag är hyckleri. Dessutom kan man ju ge annat än silverskedar. Vi fick massor av fina kläder och presentkort och andra saker när barnet döptes och det var jättetrevligt
Vi fick också kläder, presentkort, krims-krams och annat när sonen döptes. Men jag hade blivit riktigt glad om nån hade gett ett bidrag till någon välgörenhetsorganisation istället.
hallencreutz89 skrev 2011-07-29 23:52:06 följande:
förstod det. Jag tycker helt enkelt att om du vill ge till välgörenhet så kan du göra det själv, tvinga inte andra att göra det bara för att du inte orkar köpa en riktig present
Intressant. Jag tycker det låter märkligt att du betraktar mina pengar som "dina" ifall de ges bort till välgörenhet istället för till dig, när pengarna inte ens är dina. Ungefär som att du skulle bli "snuvad på konfekten", fast du egentligen inte blivit det.
Det är själva tanken och handlingen som räknas, anser jag. Pengarna går till välgörande ändamål, hur kan det vara så fel?
Själv tycker jag att det låter oerhört bortskämt och egoistiskt att tycka att det är fel att skänka pengar istället för att köpa present.