hallencreutz89 skrev 2011-07-29 23:36:56 följande:
Hahaha jag vet att det lät självupptaget. Men jag skulle faktiskt föredra att inte få något alls, att ge välgörenhet tyder bara på att de ändå inte vill lägga pengar på en present åt mig, men låtsas göra det genom att ge mig en present som egentligen 'är för deras eget välmående. Varför inte bara ge mig en lapp där det står "er present är att vi köpte en ny tv åt oss själva, tack så mycket!"
Men alltså, va?! Tror du det är så folk tänker när de vill skänka pengar till välgörenhet i barnets namn istället för att köpa en massa krims-krams?
Jag tänker precis tvärtom: skänk hellre pengar till välgörenhet än att ge nåt som bara ändå står och dammar. Ungen kommer att ha det bra i alla fall, och kommer knappast att bry sig om sina silverskedar.
Om folk sen inte ger nåt alls, bryr jag mig inte så mkt om. För mig är det viktigare att de närmsta är samlade inför dopet och att barnets dopdag blir fin.

hallencreutz89 skrev 2011-07-29 23:38:05 följande:
dessutom är det ju ni som inte kan lägga av era egna pengar på välgörenhet utan istället använder pengarna ni har till presenter för det, det tycker jag är rätt självupptaget
Jag förstår helt ärligt hur du tänker?