• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • popit

Jag trodde alla bytte varje dag? :S Jag tar ett par nya på morgonen, tar av mig på kvällen o sover utan, o tar sen ett par nya på morgonen.

• Anonym (Trosa)

Varje dag. Och oftare om jag duschar fler gånger eller om det annars bara känns ofräscht.

• Anonym (Chanel no5)
    SVBk4rr1ng skrev 2013-06-08 22:32:53 följande:

Vad betyder KG??
    KnäppGök
  • Laila LL

Jag är inte särskilt bra på att byta trosor, så dom är ofta mycket smutsiga. Jag har ställt in några på BaBoom i DK, så här kan man se dom, om någon skulle vilja det. dukkebarnet@online.de

• Tom Araya
    Anonym skrev 2011-07-29 17:33:11 följande:
    Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
    Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?
    Aldrig! Föredrar att gå utan trosor...Skrattande
  • Tom Araya

Jag har lite svårt att förstå de som byter mellan duscharna...var i ligger det hygieniska i det?

• goggles
    Tom Araya skrev 2014-04-23 01:58:52 följande:
    Jag har lite svårt att förstå de som byter mellan duscharna...var i ligger det hygieniska i det?
    Om du tar på dig en ren t-shirt på morgonen och duschar senare på eftermiddagen tar du då inte på dig en ren t-shirt? OK, att man inte byter byxor men t-shirt som man "svettats" i? Jag trodde alla bytte t-shirt och alla typer av underkläder efter en dusch. 
  • milkimi

Haha jag fattar inte. Vissa skriver 2 ggr om dagen efter dusch, VARFÖR duschar man två gånger om dagen?!
    Typ morgon och kväll. Duschar du på kvällen kan du väl knappast vara smutsig på morgonen igen? Och vem ska lukta på dig nätterna igenom? Vem gör du dig fräsch för? Då kan man väl spara duschandet till på morgonen enbart?

Tränar du så räcker det väl med en dusch efter det? Eller spenderas hela dagen på gymmet? Någon annan säger MINST 2 ggr om dagen. Duschar ni typ 4 ggr om dagen, eller är det ovanligt sunkigt där nere som gör att ni måste byta hela tiden?

• goggles
    milkimi skrev 2014-04-23 07:32:27 följande:
    Haha jag fattar inte. Vissa skriver 2 ggr om dagen efter dusch, VARFÖR duschar man två gånger om dagen?!
    Typ morgon och kväll. Duschar du på kvällen kan du väl knappast vara smutsig på morgonen igen? Och vem ska lukta på dig nätterna igenom? Vem gör du dig fräsch för? Då kan man väl spara duschandet till på morgonen enbart?

Tränar du så räcker det väl med en dusch efter det? Eller spenderas hela dagen på gymmet? Någon annan säger MINST 2 ggr om dagen. Duschar ni typ 4 ggr om dagen, eller är det ovanligt sunkigt där nere som gör att ni måste byta hela tiden?

Fatta! trettio par trosor i veckan!

Kan iofs förstå att vissa har mkt flytningar och inte kan använda trosskydd pga att flytningarna kanske blir värre men jag tror inte det är så vanligt ändå.

• Anonym (för att)
    milkimi skrev 2014-04-23 07:32:27 följande:

Visste du inte om att man svettas en halv liter varje natt, så mer fräsch att duscha på morgonen om man ska välja.
  • Tom Araya
    goggles skrev 2014-04-23 07:13:16 följande:
    Om du tar på dig en ren t-shirt på morgonen och duschar senare på eftermiddagen tar du då inte på dig en ren t-shirt? OK, att man inte byter byxor men t-shirt som man "svettats" i? Jag trodde alla bytte t-shirt och alla typer av underkläder efter en dusch. 
    Det jag menar är just kombinationen dusch-klädbyte. För mig är det skitsamma att ta på samma kläder som igår, om jag ändå inte duschar. Klädbyte i sig medför inget hygieniskt i mina ögon. Undantag finns såklart, som vid dålig mage med påföljande olycka eller riklig mens med påföljande läckage o.dyl.

Jag duschar innan jag byter kläder, ingen dusch-inget klädbyte. Därav föredrar jag också att duscha där jag är och byta om på plats efter aktiviteter där jag blivit svettig eller skitig, exempelvis simhallen, träningslokal/idrottshall, jobbet e.t.c.
  • Anonym (Vivian)

Varje dag, har jag mens så typ var tredje dag (då har man ju binda så trosorna blir inte smutsiga)

• Anonym (trosan 2)
    Anonym (Vivian) skrev 2014-04-24 01:47:06 följande:
    Varje dag, har jag mens så typ var tredje dag (då har man ju binda så trosorna blir inte smutsiga)
    SÅ olika vi tänker. Jag byter oftare vid mens även om jag inte har fläckar på trosorna. 
  • Anonym (Original Gangster OG)
    R J skrev 2013-06-09 00:15:57 följande:

Olika, men minst 2 gånger om dan

Så du byter trosor 2 gånger per dag man ska nog byta minst 5 gånger per dag för det samlas så mycket bakterier där i underlivet som kan föröka sig så det blir svamp eller infektion men joo gynekolegen tipsade mig att 5 gånger per dag ska man byta då hålls snippan mest sval och bra och på natten sade hon att man ska sova utan trosor alltså det gäller tjejer sade över gynekologen carolina magnusson på umeås univärsitetssjukhus
  • Anonym (dagligen så klart)

Minst en gång om dagen utan tvekan. Ibland mer beroende på hur jag svettas, koncentration på urindoft, mens osv.

Så sällan som TS tycker jag är riktigt ohygieniskt och ofräscht;(

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)