Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?
Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?
Varje dag och efter träning.
Undantagen är väl om jag är sjuk och ligger i sängen hela dagen, då känns det som skitsamma, eller om något händer på morgonen (typ oväntade gäster knackar på innan man gått upp) så jag bara studsar upp och drar på mig första bästa klädesplagg, då har det hänt att jag inte tänkt på eller fått tillfälle att byta sedan.
En normal flytning är oftast vit eller svagt gul och kan vara lite grynig. Den brukar lukta svagt och lite syrligt, ungefär som filmjölk luktar. I samband med ägglossningen ökar oftast mängden flytning, och detsamma händer vid sexuell upphetsning. Ökad flytning av normal karaktär är också vanligt vid graviditet och vid användning av vissa p-piller. Det är alltså normalt att flytningen kan variera i mängd beroende på olika omständigheter."
/Vårdguiden 1177.se
Är du där och skrubbar med tvål och vatten kan du lätt förstöra PH-balansen och då får du lättare problem med svamp och underlivsinfektioner.
Lagom är bäst!
Själv byter jag underkläder varje dag, ibland två ggr/dag nu när jag är gravid eftersom flytningarna då öker. Jag torkar mig och tvättar därnera om det behövs, men bara med vatten! Tvål torkar ut i onödan och skapar bara problem! I vissa fall, t ex vid dålig mage (sällan) använder jag tvål avsedd för intimhygien.
Jag mår illa av att ha läst ett par sidor i denna tråden. VARJE dag anser jag att man borde byta trosor.
Fy vad äckligt att inte byta oftare än 2-3 gånger per vecka! Det är ohygieniskt och smutsigt.
Varje dag, förstås, även om jag inte duschar varje dag.
Jag vill inte vara ihop med någon som bara byter trosa 1-2 gånger per vecka.