• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • HäckHäxan
    Anonym (öhhh va?) skrev 2011-10-30 00:05:47 följande:
    alla kvinnor har inte flytningar. bara dom som missköter hygienen så att underlivet måste rena sig självt.
    Fast det där är ju inte sant heller, om du nu inte räknar sex till att missköta sig då? För vissa personers kön passar bara inte alltid ihop och resultatet blir då ofta flytningar, det har ju inget med att vara ohygienisk att göra.

Tror de finns nån grej på apoteket för det där, som man kan spruta in som rättar till ph värdet ganska snart, men minns inte namnet.
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • Anonym (Trosan)

Varje dag och efter träning.

Undantagen är väl om jag är sjuk och ligger i sängen hela dagen, då känns det som skitsamma, eller om något händer på morgonen (typ oväntade gäster knackar på innan man gått upp) så jag bara studsar upp och drar på mig första bästa klädesplagg, då har det hänt att jag inte tänkt på eller fått tillfälle att byta sedan.

• Anonym (Trosan)
    alla kvinnor har inte flytningar. bara dom som missköter hygienen så att underlivet måste rena sig självt.
    Ett friskt underliv renar sig självt. Det är svårt att göra det på något annat sätt. Eller står du och kör upp en flaskborste med Ajax i muttan?

Flytningar är sekret som fuktar slidväggen, det har alla friska kvinnor i större eller mindre omfattning. Vissa har så lite att det inte märks, andra så det rinner ut lite, inget konstigt med det.
  • Anonym (ren ändå)
    Anonym (öhhh va?) skrev 2011-10-29 20:44:03 följande:
    Ja varför skulle jag inte göra det? Jag anser att man tvättar sitt anus med tvål och vatten för det är inte direkt ett rent område annars.....
    SKiter du så det sprutar överallt eller?? Och det är väl ingen som ska lukta dig i anus direkt ,eller??
  • Anonym (ren ändå)
    Anonym (öhhh va?) skrev 2011-10-29 20:45:32 följande:
    jag spyr Kräks så ohygeniska människor det finns
    Jag skrattar Skrattande så överdrivet renliga männiksor det finns.
  • Veladis

Underlivet SKA i stor utsträckning rena sig självft! Flytningar är helt normalt!

"Flytningar i underlivet har alla kvinnor, men i olika stor omfattning. Flytningen är en del av kroppens infektionsskydd. Den ökar slemhinnornas motståndskraft mot bakterieangrepp och har en surhetsgrad, ett pH-värde, som minskar risken för att sjukdomsalstrande bakterier kan växa.

En normal flytning är oftast vit eller svagt gul och kan vara lite grynig. Den brukar lukta svagt och lite syrligt, ungefär som filmjölk luktar. I samband med ägglossningen ökar oftast mängden flytning, och detsamma händer vid sexuell upphetsning. Ökad flytning av normal karaktär är också vanligt vid graviditet och vid användning av vissa p-piller. Det är alltså normalt att flytningen kan variera i mängd beroende på olika omständigheter."

/Vårdguiden 1177.se

Är du där och skrubbar med tvål och vatten kan du lätt förstöra PH-balansen och då får du lättare problem med svamp och underlivsinfektioner.

Lagom är bäst!

Själv byter jag underkläder varje dag, ibland två ggr/dag nu när jag är gravid eftersom flytningarna då öker. Jag torkar mig och tvättar därnera om det behövs, men bara med vatten! Tvål torkar ut i onödan och skapar bara problem! I vissa fall, t ex vid dålig mage (sällan) använder jag tvål avsedd för intimhygien.          

• Charlow

Jag mår illa av att ha läst ett par sidor i denna tråden. VARJE dag anser jag att man borde byta trosor.
    Fy vad äckligt att inte byta oftare än 2-3 gånger per vecka! Det är ohygieniskt och smutsigt.  

• Lindreas

Varje dag, förstås, även om jag inte duschar varje dag.

• lille Birger

Jag vill inte vara ihop med någon som bara byter trosa 1-2 gånger per vecka. Tyst

• Anonym (öhhh va?)
    lille Birger skrev 2011-10-31 23:40:08 följande:
    Jag vill inte vara ihop med någon som bara byter trosa 1-2 gånger per vecka. Tyst
    Du vill inte vara ihop med någon som betyder varannan dag heller hoppas jag..... VARJE DAG ska man byta annars är man en äcklig gris!!!
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)