• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • ikii84
    Anonym (Herre min skapare) skrev 2013-06-06 18:06:41 följande:
    Bästa vän med tvättmaskinen och Ellos? (Ja, jag provocerar)

Tycker om att känna mig fräsch
  • Anonym (Chanel no5)
    Anonym (Herre min skapare) skrev 2013-06-06 18:00:33 följande:

Slutligen, motivera gärna på vilka grunder det är optimalt att byta trosor varje dag, då påståendet självt ter sig aningen motsägelsefullt i relation till tidigare rader. (Tillägg: Respektar alltid oliktänkandet, pådyvleri är icke vackert).
    Om det är optimalt att byta trosor en gång per dygn, vet jag inte. Jag skrev att det enligt mig var rimligt att byta en gång per dag (läs: dygn). Rimligt för att detta klädesplagg sitter på en kroppsdel som utsöndrar t ex flytningar. Urin och svett är en andra vätskor som detta plagg kommer i nära kontakt med, vilka - speciellt i kombination - kan orsaka dålig lukt, men även hudproblem (har egen erfarenhet av detta). Jag är av den åsikten att odörer av kiss, bajs och gammalt svett är otrevliga och något som man bl a av hänsyn till sin omgivning ska undvika. Nej, jag tror inte att man luktar nyss nämnda odörer om man missar att byta underkläder varje dag, men anser att en gång per dygn är lagom för att försäkra sig om att dessa lukter inte uppstår. En människa kan lukta mycket gott utan parfym, deo o s v, men en människa luktar inte gott när denne luktar stark armsvett, bajs, hårfett eller dyl. Men det är bara vad jag tycker.
  • Anonym (dagligen 2)

varje morgon efter att sovit utan ;)

• How about cupcakes
    Anonym ( ) skrev 2013-06-06 18:50:49 följande:
    Använder inte trosor
    Är du tjej så blir ju den naturliga följdfrågan: hur många dagar använder du dina byxor? För du går väl inte i kjol även på vintrarna?
  • Anonym (;-))
    How about cupcakes skrev 2013-06-06 20:42:16 följande:
    Är du tjej så blir ju den naturliga följdfrågan: hur många dagar använder du dina byxor? För du går väl inte i kjol även på vintrarna?
    Varför kan man inte göra som kvinnor (och män, även i norden) gjort i årtusenden och ha kjol på vintern? Förvånad
  • Anonym (Stina)

Brukar bli varje dag efter dusch.

• Anonym (Skyddisen)

Jag använder trosskydd regelbundet (Brukar byta trosskydd ungefär 4 grr/dag) och då byter jag trosor ungefär varannan eller var tredje dag. Jag tycker det känns fräscht! :)

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)