• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • lille Birger

Insatt, nu är du ju sådär arg igen. Förvånad

• Ellaria
    Insatt skrev 2012-07-16 17:01:09 följande:
    Varje människa med en hjärna fattar nog att bakterier inte går att torkas bort.
    Men hur sitter dina trosor? Mina sitter liksom inte och skaver mot analen.
    You know nothing, Jon Snow
  • GalerieMaeght
    lille Birger skrev 2012-07-16 18:14:26 följande:
    Insatt, nu är du ju sådär arg igen. Förvånad
    De e gött med personer som vågar vara arga!
  • GalerieMaeght
    Ellaria skrev 2012-07-16 18:29:34 följande:
    Men hur sitter dina trosor? Mina sitter liksom inte och skaver mot analen.
    Kanske varierar med hur tjock om gumpen man är?
  • lille Birger
    GalerieMaeght skrev 2012-07-16 21:56:58 följande:
    De e gött med personer som vågar vara arga!
    Ja, det är trevligt.
  • Anonym (Ti)

Inte så ofta, varannan eller var tredje dag, kanske.

• Furstinna

Varje dag såklart! Varför säger man "undisar"?

• GalerieMaeght
    Ellaria skrev 2012-07-16 14:09:01 följande:
    Knappast svårt men rätt onödigt om de inte är smutsiga.
    Det är nog en definitionsfråga det där vad man menar med "smutsiga". Vissa verkar mena att det ska vara synlig smuts i trosorna för att de ska räknas som smutsiga. För min egen del räcker det att jag har använt dem en dag. De sitter närmast kroppen och på ett ställe där vi bl a har en massa svettkörtlar, så frågan är hur rena de kan vara efter en dags användning...
  • linnéa001

Jag byter trosor varje dag utom vid mens. Då byter jag ibland oftare för att det läckt och trosorna behöver tvättas eller behandlas med vanish. Ibland blir det mer sällan för att det inte läckt och trosskydd i samarbete med tampong eller menskopp gjort ett bra jobb. 

Jag byter nog mest varje dag av gamma vana. Jag duschar inte varje dag. Jag duschar när mitt hår behöver tvättas, vilket är varannan dag. Är extremt frusen och svettas sällan. Använder inte deodorant eller parfym. Är jag äcklig? Min kille uppskattar att jag luktar naturligt. Han är likadan. Dock så tvättar han av sig under armarna och i ansiktet och nacken varje morgon för att han svettas mer. Han byter kalsonger varannan eller var tredje dag, men han har ju inga flytningar som jag. Bromsspår vet jag inget om, det får han ha koll på själv. Bajsar jag hemma så brukar jag torka mig med våtservetter för bäbisar. Tycker jag mitt underliv känns ofräscht så tar jag en våtservett där också. Jag bajsar inte varje dag så kanske behöver jag inte byta varje dag.   

Intressant att det är en tråd om att byta trosor. TS skriver "undisar" som jag antar är en förkortning för underkläder eller underbyxor och det har väl killar också? Vore intressant att höra fler svar från killar för de svettas ju generellt mer.

Ibland slänger jag en tröja i tvätten "av princip". Kan ha samma fem dagar och den luktar fortfarande tvättmedel just för att jag knappt svettas. Men det känns lite äckligt ändå att ha samma tröja i så många dagar. Kan tillägga att jag inte har något under tröjan, mina bröst behöver inget stöd. 

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)