• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • lille Birger
    Ellaria skrev 2012-07-16 18:29:34 följande:
    Men hur sitter dina trosor? Mina sitter liksom inte och skaver mot analen.
    Vanliga trosor kan ju korva sig och åka in i rumpan:

• Anonym (Stor familj)

Min o min man även mina barn gäller detta som grundregel

allt som ligger närmast kroppen byts varje dag
    alltså t-shirt,blusar,skjortor samt trosor,kalsonger  strumpor (bh) byts varje dag..
    Jo vi tvättar  varje dag ...
    min man o jag även våra barn duschar varje dag kan hända även att vi duschar även 2 gånger om vi
    tränar eller så  
    man vill vara fräsh när man går till skolan o jobbet..     

• Anonym (Frukten)

Jag och min man byter trosor och kallingar varje gång vi duschat...vilket för det mesta är varje dag :). Jag tycker det är rätt sunkigt att ta på sig rena trosor när musen inte är ren,vad är meningen med det??? Samma sak som att ta på sig smutsiga trosor när musen är ren...Men det är ju bara jag!

• Anonym
    Anonym (Frukten) skrev 2012-07-16 22:50:16 följande:
    Samma sak som att ta på sig smutsiga trosor när musen är ren...Men det är ju bara jag!

Det är väldigt tillfredställande att göra det.
  • Anonym (oxå stor familj)
    Anonym (Stor familj) skrev 2012-07-16 22:46:33 följande:
    Min o min man även mina barn gäller detta som grundregel

allt som ligger närmast kroppen byts varje dag
    alltså t-shirt,blusar,skjortor samt trosor,kalsonger  strumpor (bh) byts varje dag..
    Jo vi tvättar  varje dag ...
    min man o jag även våra barn duschar varje dag kan hända även att vi duschar även 2 gånger om vi
    tränar eller så  
    man vill vara fräsh när man går till skolan o jobbet..     
    Ehm! Hur mår er hud? Hur bra immunförsvar har ni?
    Duscha ibland 2 ggr/dag? Tvätta varje dag? OK å byta underkläder (trosor, kalsonger, strumpor & även BH/topp om man svettats) varje dag. Och t-shirt när man har varit aktiv.
    Fast ni kanske svettas väldigt mycket i er familj? Om inte tycker jag att ni förstör mer än hjälper er kropp genom ä göra sådär.

Här byts trosor varje kväll innan sängdax. Då blaskas även småtösernas rumpor av. Barna duschar ca 2 ggr/vecka. Och jag duschar varannan dag (ibland varje dag).
  • Ellaria
    lille Birger skrev 2012-07-16 22:43:13 följande:
    Vanliga trosor kan ju korva sig och åka in i rumpan:

Fast det där är ju inte vanliga trosor. Mina trosor gör inte så, det verkar ju jätteobekvämt.
    You know nothing, Jon Snow
  • Anonym
    Anonym (oxå stor familj) skrev 2012-07-16 22:53:51 följande:
    Duscha ibland 2 ggr/dag? Tvätta varje dag? OK å byta underkläder (trosor, kalsonger, strumpor & även BH/topp om man svettats) varje dag. Och t-shirt när man har varit aktiv.
    Fast ni kanske svettas väldigt mycket i er familj? Om inte tycker jag att ni förstör mer än hjälper er kropp genom ä göra sådär.

Här byts trosor varje kväll innan sängdax. Då blaskas även småtösernas rumpor av. Barna duschar ca 2 ggr/vecka. Och jag duschar varannan dag (ibland varje dag).
  • GalerieMaeght
    Anonym (oxå stor familj) skrev 2012-07-16 22:53:51 följande:

Tror inte att en dusch per dag påverkar immunförsvaret, i alla fall gör det inte det på mig. Jag har ett mycket bra immunförsvar, är ytterst sällan sjuk. Min senaste förkylning t ex, var i augusti 2009 (nej, skämtar inte).
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)