• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym
    Ellaria skrev 2011-07-29 21:54:47 följande:
    Om man inte har flytningar eller svettas så finns det väl ingen anledning att byta varje dag eller tillochmed två gånger om dan? Om trosorna ser rena ut och känns rena?
    öhhh? jo! Det är ofräscht annars. jag byter tröja varje dag också!
  • Anonym (Lögardamen)

Man kan väl lukta på trosan? Om den luktar gott, tar man på den igen?

• Pstavsbarn

Minst en gång om dagen! ibland 2 om jag duschar på både morgonen och kvällen.. 

• Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-29 22:07:37 följande:
    öhhh? jo! Det är ofräscht annars. jag byter tröja varje dag också!
    Varför är det ofräscht?

Att byta tröja varje dag är rätt idiotiskt om man inte svettas mycket eller har spillt något på tröjan. Tänk vad mycket energi man gör av med när man tvättar, hur mycket parfym och tillsatser det finns i tvättmedlet som hamnar i vattnet... Varför tvätta tröjan om den inte är smutsig?
    Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Anonym
    Ellaria skrev 2011-07-29 22:12:04 följande:
    Varför är det ofräscht?

Att byta tröja varje dag är rätt idiotiskt om man inte svettas mycket eller har spillt något på tröjan. Tänk vad mycket energi man gör av med när man tvättar, hur mycket parfym och tillsatser det finns i tvättmedlet som hamnar i vattnet... Varför tvätta tröjan om den inte är smutsig?
    du får tycka det om du vill...jag tycker det inte.
  • Anonym

Varannan dag beroende på hur rena som är, varje dag om dom inte är fräscha men när jag har mens och inget har läckt på trosan så kan jag ha på mig en och samma Trosa hela mensen ut :) om dom nu inte luktar äckligt också.

• Krake
    Anonym (ofräscht!) skrev 2011-07-29 22:07:10 följande:
    Fast flytningar brukar ju inte rinna utan kletar väl bara av sig om man trycker nåt mot som trosor gör.
    Det är min erfarenhet också. Fast andra i tråden tyckte visst att man måste tvätta lakanen efteråt om man sovit med rumpan bar...
    Moster, inte monster.
  • etanol
    Ung Mamma 91 skrev 2011-07-29 21:12:29 följande:
    Tkr jag oxå , brukar sedan skicka dom till fattiga länder för att dom ska ha nått att skriva på tavlan me då kritor e så dyrt ;(
    Du är inte klok! *lmao*
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)