• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-11 00:38:24 följande:
    Jag begriper vad du menar. Men jag håller inte med.
    D e t  har du inte visat n å g o t  av..
    ..du simmar från stranden jag till stranden du i havet vi ♥ B. Ranelid
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-11 00:02:38 följande:
    Tolkar du det så?

Jag har inte skrivit att någon är mindre värd än någon annan.
    Men som sagt, en helt annan diskussion.  
    # 529 (skrivet av dig): "Har jag skrivit något om dettra någonatanns? Jag pratar om foster och nyfödda, som inte överlever utan medicinska insataser. Vi kan rädda i princip alla barn, frågan är om det är rätt? 2
  • anne h
    butterflower skrev 2011-08-11 00:19:54 följande:
    Ja.
    Men att ta en diskussion med dig om vem / vad som skulle hamna under den kategorin känns helt onödigt.
    Jag skulle kunna ge några exempel på sjukdomar, men jag gissar att du inte släpper det vid det. 
    Var inget annat att vänta heller, förmodar jag.. Ja, att du skulle låta bli att svara på en rak fråga.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • butterflower
    anne h skrev 2011-08-11 00:38:49 följande:
    ok, vad skrev du då? Låt oss se;
    butterflower skrev 2011-08-10 11:43:03 följande:
    Har jag skrivit något om dettra någonatanns?
    Jag pratar om foster och nyfödda, som inte överlever utan medicinska insataser.
    Vi kan rädda i princip alla barn, frågan är om det är rätt? 
    Just ja, så var det:Låt oss diskutera ett barn, vilket som, med.. låt säga.. behov av syrgas de första tre dagarna, livsnödvändigt, men enligt dig inget man bör göra? För det överlever inte utan medicinska insatser, då ska man inget göra?

Starta gärna en ny tråd.

Ett barn som bara behöver lite syrgas i några dygn ska man såklart rädda.
    Poängen var att vi kan rädda i princip alla barn, och frågan är om det är rätt.
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-11 00:13:36 följande:
    Ja, vissa behöver man vara extra tydlig med. *fniss*

Det är du som med all önskvärd tydlighet visar din bristande kunskap om väldigt mycket, även om hur man skriver. 
  • butterflower
    anne h skrev 2011-08-11 00:42:33 följande:
    Var inget annat att vänta heller, förmodar jag.. Ja, att du skulle låta bli att svara på en rak fråga.
    Starta gärna en ny tråd, så ska jag svara. 
  • butterflower
    Emeli skrev 2011-08-11 00:44:08 följande:
    Det är du som med all önskvärd tydlighet visar din bristande kunskap om väldigt mycket, även om hur man skriver. 
    Jag är inte så noga med språket inne på FL, skriver jag så illa att du inte förstår? 
  • anne h
    butterflower skrev 2011-08-11 00:30:10 följande:
    Det är inte så många svenskar som ut som kineser iof. Men det finns kanske någon med något medfött fel.
    Va??? Är det "något medfött fel" på de svenskar som har kinesiskt utseende? För att de ser ut som de gör?!! SKÄMS du inte!!?
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Milkina cerka
    anne h skrev 2011-08-11 00:46:47 följande:
    Va??? Är det "något medfött fel" på de svenskar som har kinesiskt utseende? För att de ser ut som de gör?!! SKÄMS du inte!!?
    Tack, jag var så arg att jag missade det inlägget.
    ..du simmar från stranden jag till stranden du i havet vi ♥ B. Ranelid
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-11 00:24:13 följande:
    Vadå vad jag får ut av det? Jag är svensk. 

Vad tycker du? Att vi ska strunta i raser och ursprung och bara kalla oss männisor?
    Muslim, kristen, jude, katolik kan vi också slå ihop till... människa?
    Eller?  
    Men hör du smörblomman, nu har du rört till det för dig igen. Vad menar du med raser? Tillhör man olika raser beroende om man är jude eller kristen? Är man förresten inte kristen om man är katolik? Har min kompis som har konverterat till judendomen helt plötsligt blivit av en annan ras? Vad grundar du hela detta resonemang om raser på?  
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?