Någon mer gravid i London?
Grynig kanske man säger på svenska, just att den inte blir slät. Fast det kanske iofs inte gör nåt.
Grynig kanske man säger på svenska, just att den inte blir slät. Fast det kanske iofs inte gör nåt.
Roligt med mandelmassa-diskussionen. Måste säga att jag gärna skållar och maler själv någon gång då och då. Att skålla dem och ha på flingsalt är ett väldigt gott snack! :)
Pratade med min kompis som utbildar sig till barnmorska. Hon sa att barnmorskor här inte tar ett sådant grepp som visades i Uppdrag Gransknings dokumentär. Hon sa att det till och med kunde göra mer skada om bebisens huvud inte fick komma ut snabbt nog då man tänjer "bandet" mer än vad som egentligen behövs. Hon förklarade även att de gör mycket annat arbete just för att förhindra sprickning och att det absolut vanligaste är att kvinnorna spricker så pass lite att det kan självläka. Av all de barnaföderskor hon träffat under sin utbildning (upp till 100 st) hade ingen drabbats av en sån sprickning som tjejen i dokumentären hade fått. Det fick mig att känna mig lugnare. Däremot var min kompis rätt anti epidural då hon menar att de medför många andra risker och komplikationer, men jag är ändå osäker. Måste verkligen tänka igenom detta ordentligt.
Själv födde min barnmorskekompis i vattenbad och hon sa att det heta vattnet hjälpte oerhört mycket med att dämpa smärtan. Hmm... tvekar att det skulle räcka för mig.
Hej allihopa! God fortsätttning! Hoppas ni alla har haft ett bra jul-och nyårsfirande :)
[quote][quote-nick]Zalia skrev 2012-01-04 12:17:44 följande:[/quote-nick]Var ett tag sen jag skrev nåt här, gott nytt år allihopa!Jobbar näst sista veckan nu, ska bli sååå skönt att slippa stressa på tunnelbanan varje dag sen och bara ta det lugnt.
Hmm, sådär ska det ju inte se ut. Men jag hoppas du ser vad som var menat till dig, Zalia!
Jag har BF 20 Feb, magen går inte att missa nu.