Cannelle, tack för tipsen! Har beställt en engelsk bok, men om den känns otillräcklig så lånar jag gärna en av dig. PMar dig! Antar att du vill behålla dem ett tag till, tills det är dags iaf?
Protea, jag beundrar dig som lyckas vara så "strikt" med maten. Vet att du förstås inte har ett val, men jag kan tänka mig att det är tufft ibland. Det handlar ju om bebisens hälsa, inte bara ens egen. Jag borde skärpa mig lite, borde äta mindre choklad t ex. Inte för att jag äter mängder, men mer än innan jag blev gravid. Igår var jag på Ikea med fästmannen för att köpa möbler och annat. Vi var där mycket längre än vi trodde och åt inte i restaurangen, så när vi äntligen var klara tog vi oss en varsin varmkorv från kiosken. Kanske inbillade jag mig, men det kändes som jag fick en massa dömande blickar. Fästmannen sa att jag såg i syne, men jag vet inte... folk har ju en tendens att döma vad gäller gravid kvinnor och deras leverne. Jag är själv likadan, ser jag en gravid kvinna som röker t ex, så får jag verkligen bita mig i tungan för att inte säga nåt dumt. Okej, rökning och en varmkorv kanske inte är jämförbart, men ändå. Vill inte att folk ska tro att jag inte kan ta hand om min ofödde bebis.
I lördags fick jag en lätt blödning från underlivet. Det skrämde mig ordentligt tilla tt börja med, men jag rindge ST Thomas birth centre och pratade med en barnmorska som sa att det inte var nån fara eftersom det rörde sig om så lite blod och bara varade knappt en timme. Obehagligt var det i alla fall, blev riktigt skakis. Tror jag verkligen börjar begripa det här med kärlek till ens barn, att det är helt villkorslöst. Och min son har inte ens fötts än! Ojoj, hur ska detta sluta? Jag kommer vara vsödra Londons oroligaste mamma.
Trist med måndag, men imorgon åker jag och fästmannen till Stockholm för att hälsa på familj och vänner och visa upp min mage. När jag är tillbaka på måndag är det bara några dagar kvar tills det är dags för dig, Protea!