Cannelle skrev 2012-01-19 17:36:02 följande:
LillWilden: vad bra att det fungerade med din knapp! Jag går också på gravidyoga men jag måste nog säga att jag är lite besviken, men det handlar nog mycket om vad man får för instruktör. Dels har jag tyckt att det har varit alldeles för "mjukt" och sedan hade jag uppskattat om det hade handlat lite mer om att "connect" med bebisen, vi hade en vikarie en gång och hon bad oss att sätta händerna på magen och försöka "connect with the baby", men alla andra instruktörer som jag har haft nämner inte alls bebisen. (och jag har gått på 3 olika studios!!)
Sedan hade jag önskat att man fokuserade lite mer om olika typer av andning och hur det kan hjälpa till under förlossningen. Jaja, det kanske är jag som har för höga krav! :)
Vad tråkigt att dina yogaklasser har varit sån besvikelse hittills. Som sagt, det här var min första, men jag tyckte hon var jätteduktig. Det handlade väldigt mycket om att connecta med bebisen, vi övade andning inför förlossningen och alla ställningar vi gjorde så berättade hon varför vi gjorde dem och hur de eventuellt skilda sig från klassiska yogaställningar för att bebisen skulle ha så mycket uttrymme så möjligt. Om något var det kanske lite för mjukt, men jag tror det är för att jag är rätt vig av mig (skryt, skryt) plus att jag fram till ett par månader sedan både tränade på gym och red flera gånger i veckan. Så för mig kändes det som en väldigt lugn träningsform... men väldigt skönt på sätt och vis. Jag tror jag har tur som har den här klassen runt husknuten, och £10 per 1.5 timmes klass känns helt okej att betala.
Vad gäller restauranger så gillar jag Andrew Edmuns och Yauatcha i Soho. Busaba Eathai är också hyffat billigt och gott. Älskar sushi och går gärna till Kulu Kulu, Itsu eller So Japanese, alla finns i West End. Finns ju massa bra restauranger, men kan inte komma på vad mina stammisställen heter just nu, typsikt. Bäst att undvika turistfällorna som Angus Steakhouse och Aberdeen Steak eller vad det heter... huja.