Någon mer gravid i London?
Och så snart magen är tydligare tänker jag knäppa upp jackan och stolt puta med magen tills nån erbjuder sittplats 
Och så snart magen är tydligare tänker jag knäppa upp jackan och stolt puta med magen tills nån erbjuder sittplats 

Vad bra att höra om NCT-gruppen! Vilka område är du med i? Min börjar i mars och jag är rätt pirrig, undrar hur de andra paren/mammorna kommer vara. Hoppas jag hittar någon jag kan fortsätta umgås med.
Och vad bra att det finns folk på t-banan som är villiga att offra sina sittplatser. Hoppas jag träffar på några sådana goda själar när min mage börjar bli jobbigt stor. Än klarar jag mig, kämpar bara med lågt blodtryck när jag står upp för länge, men lyckas ofta hitta en sittplats innan jag märker av det ordentligt. En gång svimmade jag nästan efter att ha stått upp i 20 minuter, var alldeles kallsvettig och skakis, flimrade framför ögonen på mig, svartnade till i flera sekunder. Fick knuffa mig bort till golvet utanför toan på tåget där jag satte mig ner alldeles gråtfärdig och rädd, folk måste ha tyckt att jag var en riktig skummis.
Ultraljudet gick bra! Det är alltså vecka 20 för mig, så sista ultraljudet innan det är dags i maj antar jag. Om allt går som det ska. Vi ska få en liten pojke! Vet ni andra könet på era småttingar i magen?
Visst är det jobbigt med lågt blodtryck! Jag är bara så glad att jag äntligen har listat ut vad det är. Kunde förstås ha researchat lite mer om det, men det var först när jag nämnde det för mamma som hon sa ”det är lågt blodtryck! Jag hade samma när jag var gravid!” som jag förstod. Sen har jag läst vidare på nätet om det. Precis som du beskriver så är det jobbigt att stå still länge, museum skulle jag nog aldrig orka med. Det är så hemskt när man börjar känna av symptomen. Jag blev alldeles snurrig efter en att ha stått still i en varm textilaffär där jag och min fästman kollade igenom massa tygexemplar. Han tyckte jag överdrev och bara hittade på för jag ville därfirån, blev så arg på honom. Om han bara visste hur skakig och svag jag kände mig, ben som gelé. Nu vet han bättre!
Ja, vi fick två bilder, gratis faktiskt. Bebisen låg så konstigt igår att vi var tvungna att komma tillbaka imorse, därför var sonografern så snäll och gav oss bilderna gratis. Han är så söt, lille Pytte som vi kallar honom.
Vad jobbar du med? Blir lite nyfis nu. Måste vara så skönt att slippa resa i rusningstrafiken.
Du får höra av dig om NCT-kursen, hur det är!